2007-09-07, 22:25
Medlem
troubadixs avatar
Tja någon som har erfarenhet av programmet UDPixel, hur funkade det?

Läste också att det kan funka att massera skärmen där den döda pixeln är...

Ska iaf ge det ett försök återkommer imorgon, skärmen ska tydligen stå på ett par timmer så det får bli över natten.

http://udpix.free.fr/

Tänkte bara det kunde vara kul för fler å veta, och om det är nån som testat detta så skriv gärna...
Citera
2007-09-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubadix
Läste också att det kan funka att massera skärmen där den döda pixeln är...

Detta med massage av skärmen har jag testat. Jag hade en pixel som hade blivit grön (har jag för mig iaf) och efter lite lätt masserande med en mjuk duk så blev den normal igen.
Citera
2007-09-08, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janitor
Detta med massage av skärmen har jag testat. Jag hade en pixel som hade blivit grön (har jag för mig iaf) och efter lite lätt masserande med en mjuk duk så blev den normal igen.

Har precis samma "problem", en pixel nästan mitt i skärmen är grön. Ganska störande måste jag säga. Hur länge masserade du skärmen för att få liv i den igen? Trodde den var helt död tills jag såg denna tråd. Hoppas verkligen att antingen massera eller det där programmet kan få den att funka...
Citera
2007-09-08, 22:46
Medlem
troubadixs avatar
Nu har min dator stått på hela dagen med programmet på, men verkar inte hända så mycket.

Hur länge bör man massera innan man ger upp? Trycker lite lätt med varierande tryck så det blir vågor runt om tryckpunkten, det räcker va?
Citera
2007-09-09, 08:32
Medlem
Lite "lätt" masserande i ungefär 10 sekunder hjälpte för mig.
Citera
2007-09-09, 11:19
Medlem
troubadixs avatar
Okej, jag har iaf lyckats kommit fram till att pixeln slutar lysa om man trycker lite lätt på nedansidan av skärmen, på ramen där. Det är alltså en bärbar.

Lät blinkblink-programmet stå över natten också men det verkar vara kört, massera funkar inte heller. Är nog glapp nånstans, därför det inte hjälper.
Citera
2007-09-09, 11:33
Medlem
strawberrykings avatar
själv så har jag fått gröna pixlar som jag har "trykt bort" bara med tummen :P men skärmen funkar iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in