2007-08-16, 15:31
Bannlyst
Jag tittar i princip bara på film genom datorn, som är kopplad till TVn, och det blir rätt jobbigt när man måste resa sig upp, vända på TVn och gå till ena änden av rummet för att göra något så trivialt som att pausa eller spola tillbaka filmen (vilket man ju måste ibland). När jag idag planlöst surfade rundor så upptäckte jag att det finns fjärrkontroller till datorn (t.ex här http://www.eksitdata.com/index.asp), men jag vet inte hur dessa fungerar eller om de ens fungerar så som jag vill. Så... hur funkar dom? Är det så enkelt att jag man bara installerar lite programvara och sen associerar fjärrkontrollens knappar med diverse programfunktioner - spola tillbaka/fram, pause/play etc - i t.ex VLC?

Eller?
Citera
2007-08-16, 15:48
Medlem
bwoys avatar
Jag har en ATi Remote Wonder (nånting sånt) och den funkar fint - det finns massvis med plugins som gör att fjärrkontrollen kan hantera en mängd olika program, som t ex Winamp, Media Player Classic, osv osv osv. Rekommenderas i ditt läge.
Citera
2007-08-16, 16:00
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Köp ett tevekort? Följer med en fjärrkontroll då och jag behöver nog inte nämna att du kan kolla på teve på datorn med det?
Citera
2007-08-16, 16:04
Bannlyst
Har du bluetooth i din mobil så behövs bara en bluetoothmottagare till datorn (kostar runt 100 kr) så kan du styra en mängd program från din mobil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in