• 1
  • 2
2007-06-20, 16:53
Bannlyst
Inte campat sedan jag var barn, men nu bär det av igen. Tänkte ladda upp med riktigt typisk tattig billig svensson-käk inför midsommar. Självklart ska vi ha den obligatoriska lilla grillen och grilla hamburgare och korv. Men sen tänkte ja på lätt mat som man kan laga när man är full. Det främsta jag tänkt på är att laga vita bönor. Skitlätt att värma och billigt, kan ju inte bli mer svenskt. Däremot något kött till det? Bacon är ett jävla arbete att steka...

Kom med tips!
Citera
2007-06-20, 17:30
Medlem
Starpoops avatar
Bullens pilsnerkorv
Citera
2007-06-20, 18:18
Medlem
Yeah!!s avatar
Billigaste skräpet du kan hitta. Ska du fira Svensson midsommar så är det spriten du ska inrikta dig på. Käket är bara en täckmantel för att det inte ska se ut som vuxna människor sitter och råsuper.
Citera
2007-06-20, 20:45
Medlem
trewqs avatar
Struntar du i t-bensteken kan du lika gärna lägga ner hela projektet!

Det skadar inte heller om dessa produkter finns att tillgå:

-smuggelöl och smuggelvodka
-grillchips
-färdiglagad potatissallad av valfritt budgetmärke
-lågpris ketchup och senap
-sill, givetvis också något skitmärke

Fixar du detta så är din WT/svennebanan-midsommarfest klappad och klar!
Hoppas du får det trevligt!
Citera
2007-06-20, 21:54
Medlem
rödblocks avatar
Ravioli
Citera
2007-06-20, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Struntar du i t-bensteken kan du lika gärna lägga ner hela projektet!

Det skadar inte heller om dessa produkter finns att tillgå:

-smuggelöl och smuggelvodka
-grillchips
-färdiglagad potatissallad av valfritt budgetmärke
-lågpris ketchup och senap
-sill, givetvis också något skitmärke

Fixar du detta så är din WT/svennebanan-midsommarfest klappad och klar!
Hoppas du får det trevligt!

Hehe smuggelöl är på check, chips me, pastasallad är för bögar och lågprisketchup är inte min grej. Annars får vi gå lös i affären.

Citat:
Ursprungligen postat av rödblock
Ravioli

Jag har aldrig vågat smaka på det... känns för WT.
Citera
2007-06-20, 23:23
Medlem
Prozacbitchs avatar
[quote=Bolvag]....typisk tattig billig svensson-käk ....QUOTE]

Skinka på burk! Ni vet sån där äcklig med någon slags gelé på som man kan hitta på typ ÖB för inga pengar alls. Tattigare kan det knappast bli.
Citera
2007-06-20, 23:31
Medlem
rayraviolis avatar
Glöm inte flintasteken! Kom ihåg att grillen ska tändas med en liter tändvätska och att köttet ska läggas på direkt så det får den får en fin kemikalisk smak. I övrigt måste jag rekommendera Skogaholmslimpa, groggar på Explorer och Fanta, gula Blend (för mamma) och röda Prince (för pappa och tonårsdottern) samt tjocka barn med sparkcykel från ÖB.
Citera
2007-06-20, 23:38
Medlem
pastorns avatar
Snabbmakaroner, vill du piffa till rätten kan jag rekommendera köttbullar. Garnera sedan med ketchup i form av en glad gubbe.
Citera
2007-06-20, 23:47
Medlem
acuras avatar
Pyttipanna, need to say more? Ser ut som skit, smakar skit och är ju något för att bli av med rester.
Citera
2007-06-20, 23:53
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acura
Pyttipanna, need to say more? Ser ut som skit, smakar skit och är ju något för att bli av med rester.

Pyttipanna kan ju vara grymt gott om den är välgjord! Men vissa färdigvarianter är verkligen risiga.
Citera
2007-06-21, 13:44
Medlem
redbull72s avatar
När jag var liten,(70-80 talet) Så campades det rejält i min familj, å då blev det pytt i panna på burk,med stekt ägg o rödbetor, jättegott faktiskt! och gräddstuvade köttbullar på burk med pulvermos, sen kom det nåt på burk som närmast såg ut som pellets, minns det fanns bl a tonfisk, o kyckling, osså låg det i nån sås, jättegott till pasta, har för mig burken var vit o så stog det typ pastasås med grön och/eller blå text...
Nostalgi!
Ooh, höll på att glömma, Sohlbergs Godingar, kokt på gaffel med en sträng ketchup, o ett glas mjök till på kvällen... Men dom e inte alls lika goda nu som dom var förr i tiden!

Skulle jag campa idag, så skulle jag nog göra följande sallad o ta med:
Cous-cous
soltorkade tomater
fetaost
oliver
rödlök
svarta bönor

jättegott till allt grillat!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera