• 1
  • 2
2007-05-20, 11:32
Bannlyst
Tjena någon som kan ge tips på vad jag kan köpa för mat, gillar dock inte billig mat som stektfalukorv och stuvade makaroner, gillar Choritzo som är stark och god, kyckling osv. Någon som kan tipsa på billig och god mat ?
Citera
2007-05-20, 11:44
Bannlyst
Mat för 600:- på sju dar behöver inte vara ett dugg billig, det kan man äta som en mindre kung på om man tillagar själv..

Min mat i morgon;
förfrukost innan morgonciggen: ett par ägg med någon tsk socker
frukost: havregrynsgröt med kanel, mjölk och lite socker
mellanmål: nåt tuggbart bara, troligen ett äpple eller om jag är ute en liten cheese från donken e dyl
lunch: blodpudding med lingonsylt och knäckebröd till
mellanmål: se tidigare
middag: den blir slaskig i morrn, någon köttbit samt pommes och slaskig sås.. köper färskt kött och just nu känns det som det blir rostbiff och café de parissås, har tänkt på det ända sedan jag skrev i en munchiestråd i cb-forat, nu är det dags att svulla lite..
kvällsmål: ett par knäckebrödsmackor med lite smör och ost

Dricker oftast måttligt med mjölk till målen, totalt mindre än en liter om dagen, sen vatten eller sodastream.

en rätt bra dag med en total kostnad på 50-60:-, det är iaf vad jag snittar i månaden i matinköp, sammanlagt ca 1500:- i råvaror och halvfabrikat.. men då äter jag en del falukorv å..
Citera
2007-05-20, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Mat för 600:- på sju dar behöver inte vara ett dugg billig, det kan man äta som en mindre kung på om man tillagar själv..

Min mat i morgon;
mellanmål: nåt tuggbart bara, troligen ett äpple eller om jag är ute en liten cheese från donken e dyl
middag: den blir slaskig i morrn, någon köttbit samt pommes och slaskig sås.. köper färskt kött och just nu känns det som det blir rostbiff och café de parissås, har tänkt på det ända sedan jag skrev i en munchiestråd i cb-forat, nu är det dags att svulla lite..

Dricker oftast måttligt med mjölk till målen, totalt mindre än en liter om dagen, sen vatten eller sodastream.

en rätt bra dag med en total kostnad på 50-60:-, det är iaf vad jag snittar i månaden i matinköp, sammanlagt ca 1500:- i råvaror och halvfabrikat.. men då äter jag en del falukorv å..

Det lät gott det , ska ta och prova lite sånt. Chortizo är så jävla god att muncha, men måste fixa mig något så jag kan bli munchig , Pomes frites och kycklingfilé och jensens böff house whiskey sås eller honungsmarinerad kyckling filé
Citera
2007-05-20, 12:53
Bannlyst
Citat:

Min mat i morgon;

Det där lät gott må jag säga.
Citera
2007-05-20, 13:02
Medlem
manodepressivs avatar
Jag köpte 24 paket nudlar för 15:- på City Gross. Bara räksmak fanns, men ändå.
Citera
2007-05-20, 13:41
Medlem
Revenues avatar
Citat:
: ett par ägg med någon tsk socker
..

Ägg och socker???
Citera
2007-05-20, 13:56
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manodepressiv
Jag köpte 24 paket nudlar för 15:- på City Gross. Bara räksmak fanns, men ändå.

Nudlar är ungefär lika mycket mat som chips. Näringsinnehållet är iaf väldigt likvärdigt. Troligtvis finns det mer fibrer i chips.
Citera
2007-05-20, 14:12
Bannlyst
Inte nudlar det äter jag så mkt ändå.
Citera
2007-05-20, 14:18
Medlem
silverblues avatar
För den budgeten kan du äta oxfile och hummer varje dag om du vill.
Citera
2007-05-20, 14:19
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Nudlar är ungefär lika mycket mat som chips. Näringsinnehållet är iaf väldigt likvärdigt. Troligtvis finns det mer fibrer i chips.

Plus att det inte är så billigt som många verkar tro. Jämför med billig piratpasta.
Citera
2007-05-20, 15:21
Medlem
Tord_Ywels avatar
Mitt tips är gå ut och ät. Tror fan inte jag handlar mat för 600kr i månaden Annars är det ruskigt gott med lite "lyxigare" pasta rätter och inte så dyrt heller. Och dom kan varieras in i oendligheten.
Citera
2007-05-20, 15:26
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffen
Någon som kan tipsa på billig och god mat ?
10 kr för linser plus 13 kronor för annat att blanda i innebär att du får linssoppa för en halv vecka för 23 kronor. Annars kan du äta 3 kebaber om dagen för 3*7*25 kr = 525 kr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in