2007-04-01, 11:53
Medlem
Hyndanns avatar
Bella Vogel: http://blogg.expressen.se/noje/
Olivia Svensson: http://blogg.aftonbladet.se/5184

Hjälp mig, förklara varför finns dom?
Behöver man inte passera något test i svenska språket för att företräda dessa tidningar?
Citera
2007-04-02, 09:43
Medlem
Vad menar du? För att komma in på den journalistutbildning som Olivia läste krävs en hel del .... fråga alla dem som inte är bland de 28 som tas in varje år.
Jag känner inte henne speciellt väl, det finns det andra som gör, men såvitt jag vet har hon en hel del akademiska poäng i bagaget. Dessutom är hon en fena på franska om jag inte missminner mig helt.
Och nu till saken: Olivia Svenson kanske inte företräder den mest viktiga journalistiken i världen men varför stör det dig?
Folk i största allmänhet älskar att läsa om kändisar och deras förehavanden, Aftonbladet, Expressen och flera andra medier har noterat det och passar på att göra sig en hacka.
Olivia har ett toppjobb på en riktigt stor tidning. Hon har (förmodligen) ett sprudlande privatliv där det mesta går hennes väg och hon har absolut kul under de timmar hon är på jobbet varje dag.
Jag har det inte men unnar henne (och kollegan som också omnämndes i ditt inlägg) all framgång hon kan få.
Det borde du också göra i stället för att tjura och vara avis.
Citera
2007-04-02, 14:23
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxlös
Vad menar du? För att komma in på den journalistutbildning som Olivia läste krävs en hel del .... fråga alla dem som inte är bland de 28 som tas in varje år.
Jag känner inte henne speciellt väl, det finns det andra som gör, men såvitt jag vet har hon en hel del akademiska poäng i bagaget. Dessutom är hon en fena på franska om jag inte missminner mig helt.
Och nu till saken: Olivia Svenson kanske inte företräder den mest viktiga journalistiken i världen men varför stör det dig?
Folk i största allmänhet älskar att läsa om kändisar och deras förehavanden, Aftonbladet, Expressen och flera andra medier har noterat det och passar på att göra sig en hacka.
Olivia har ett toppjobb på en riktigt stor tidning. Hon har (förmodligen) ett sprudlande privatliv där det mesta går hennes väg och hon har absolut kul under de timmar hon är på jobbet varje dag.
Jag har det inte men unnar henne (och kollegan som också omnämndes i ditt inlägg) all framgång hon kan få.
Kollega?
Citera
2007-04-02, 14:26
Medlem
Raouls avatar
Dessa två bloggares existensberättigande kan givetvis diskuteras, dock är jag rädd för att det finns en målgrupp därute.
Citat:
För att komma in på den journalistutbildning som Olivia läste krävs en hel del ....
Vad är det för "journalistutbildning" du yrar om nu då?
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Kollega?
Eller lillasyster.
Citera
2007-04-02, 14:33
Awaiting Email Confirmation
EliWens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Dessa två bloggares existensberättigande kan givetvis diskuteras, dock är jag rädd för att det finns en målgrupp därute.

Vad är det för "journalistutbildning" du yrar om nu då?

Eller lillasyster.

försmådd dejt?

EDIT: försmådd men inte utan hopp för det verkar ju inte missunsamt ;-)
Citera
2007-04-02, 17:20
Medlem
Hyndanns avatar
Citat:

Här tjuras det inte eller dryper av avundsjuka, kanske är jag för gammalmodig av mig när jag verkligen inte förstår.

Jag kunde kanske köpa hela konceptet om det hon skrev i alla fall var lite roligt. Men det är i min smak helt intetsägande och tro mig jag gillar skvaller en hel del faktiskt.

Så min fråga kvarstår, varför?
Citera
2007-04-03, 06:21
Medlem
Mohaha, lyxlös jobbar du på aftonbladet eller?
Citera
2007-04-03, 07:36
Medlem
Nej, och det gör ju uppenbarligen inte du heller, tönt.
Citera
2007-04-03, 09:27
Medlem
bobbytafaris avatar
Citat:
Nej, och det gör ju uppenbarligen inte du heller, tönt.
Men du VILL gärna jobba på Bladet, eller hur?
Det är så kul med vad som lockar unga människor till journalistyrket these days. Förr ville de bli popstjärnor. Nu vill de ha en "kändisblogg" under Aftonhorans paraply.
Intet ont med det. Allt är media i slutänden.
Citera
2007-04-03, 09:48
Awaiting Email Confirmation
EliWens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbytafari
Men du VILL gärna jobba på Bladet, eller hur?
Det är så kul med vad som lockar unga människor till journalistyrket these days. Förr ville de bli popstjärnor. Nu vill de ha en "kändisblogg" under Aftonhorans paraply.
Intet ont med det. Allt är media i slutänden.

Visst är det media men personligen kan jag känna att jag är totalt jävla urless på att höra massa personligt tjafs om individer som jag inte bryr mig ett skit om. Vari ligger intresset av att veta att Olivia (i det här fallet) har bokat en tid hos frissan nästa lördag??? Att kalla det journalistik känns som våldtäkt på ordet.
Citera
2007-04-03, 09:54
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliWen
Visst är det media men personligen kan jag känna att jag är totalt jävla urless på att höra massa personligt tjafs om individer som jag inte bryr mig ett skit om. Vari ligger intresset av att veta att Olivia (i det här fallet) har bokat en tid hos frissan nästa lördag??? urgh.....

Lyxlös tycket det är kvalitativ skrivkonst.
Citera
2007-04-03, 10:09
Medlem
Nej, jag vill inte jobba på Aftonbladet. Är trots allt väldigt nöjd med den tjänst jag har på en annan tidning (vars journalistik påminner en hel del om Aftonbladets).
Nej, jag tycker inte att det är intressant att läsa om Olivias frisör eller what so ever. Men å andra sidan är det väl ingen som har kallat hennes blogg för journalistik? Är det det?
Olivia är hårt profilerad som Klick:s glamourreporter. Det kan man tycka vad man vill om. Och om hennes blogg stör dig/er så oerhört jävla mycket - läs den inte...hyfsat enkel lösning, va?
Och för att återgå till frågan som ställdes i första inlägget: Olivia Svenson ÄR välutbildad och begåvad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in