Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-17, 11:45
  #1
Medlem
Accipiters avatar
Män måste inse att deras sexköp orsakar fruktansvärda lidanden och död, och sluta intala sig att sexet sker med den "köptas" samtycke.

Det skriver i dag NATASJA TENJEVA, 25, som levde som sexslav i Sverige och blir mycket upprörd över de svenskar som nu vill legalisera sexköp.
Natasja var 17 år när hon lurades från Ryssland med löften om jobb inom EU, men i stället tvingades in i sexindustrin och ett liv av våldtäkt och misshandel.

"Jag tycker att den svenska sexköpslagen är bra. Argumentet att sexköp ska legaliseras bara för att det finns ett fåtal som prostituerar sig frivilligt håller inte", skriver hon.


Läs hela>>
Citera
2007-02-17, 11:56
  #2
Medlem
Enhörnings avatar
Men för helvete. Ge polisen nog mycket pengar för att stoppa trafficking och hjälp flickorna på ett sådant vis att de vittnar mot dem som smugglar in dem. Det är fan på tiden att Sverige lägger prioritering på faktiska brott. Inte straffar hela skaran vare sig de är intvingade eller frivilliga. Någon gång måste man bli mogen nog att få bestämma över sin egen kropp. Vare sig man vill sälja den, trycka den full med droger eller hoppa från en bro.

Tror knappast vi kommer kunna komma åt trafficking om resurserna sprids runt istället för att prioritera. Avkriminalisering is the shit.
Citera
2007-02-17, 12:11
  #3
Medlem
Den där jävla Ryssfittan har som resten av pk-maffian inte fattat att det är en jävla skillnad på prostitution och trafficing.
Citera
2007-02-17, 12:13
  #4
Medlem
Castafiores avatar
Trafficing är ett faktiskt brott. Vi snackar om slavhandel på en av de mest ekonomiskt lukrativa globala marknaderna som finns efter t.ex. narkotika.

Det finns en mängd lagrum för grova brott som det kan impliceras på och också som brott mot mänskligheten.

Torskar måste inse att det är deras efterfrågan som håller denna business levande....
Citera
2007-02-17, 12:14
  #5
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
Den där jävla Ryssfittan har som resten av pk-maffian inte fattat att det är en jävla skillnad på prostitution och trafficing.

Och ditt språkbruk vittnar om att ni horbockar verkligen har en vedervärdig kvinnosyn och därmed också om att arbetet mot prostitutionen inte är helt omotiverat, utan tvärtom helt nödvändigt.
Citera
2007-02-17, 12:16
  #6
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
Den där jävla Ryssfittan har som resten av pk-maffian inte fattat att det är en jävla skillnad på prostitution och trafficing.

Jag ser fram emot en fullständig analys av skillnaden mellan prostitution och trafficing och relationen däremellan av dig.
Citera
2007-02-17, 13:25
  #7
Medlem
SensuellQs avatar
Skrev nyss i en annan tråd om detta, innan jag upptäckte denna:

Artikeln är skriven av Natasja Tenjeva, författare till boken “Såld“.
Både i sin artikel och i sin bok berättar hon om tiden som traffickingoffer i Sverige. Hennes artikel är viktig för att den belyser hur vidrig sexuell människohandel är och jag hoppas att hon genom sin artikel kommer få fler människor att engagera sig i arbetet mot människohandeln.

Men att slå sig till ro med att tro att sexköpslagen är ett effektivt vapen gynnar dock bara den sexuella människohandeln idag. För jag håller inte alls med henne om att det var sexköpslagen som räddade hennes liv. Jag ser sexköpslagen som ett stort hinder för att effektivt motarbeta den sexuella människohandeln. Om detta skrev jag i min artikel på fjärde sidan i Expressen den 15/2. Naturligtvis bloggar jag även idag om saken...
Citera
2007-02-17, 13:26
  #8
Medlem
LadyTieras avatar
Traffiking är en helt annan sak än prostitution.
Citera
2007-02-17, 13:35
  #9
Medlem
Sälklubbarns avatar
Prostitution kommer alltid att finnas. Trafficking går däremot att göra nåt åt. Om man tycker det är viktigt, vill säga.
Citera
2007-02-17, 15:37
  #10
Medlem
Enhörnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Prostitution kommer alltid att finnas. Trafficking går däremot att göra nåt åt. Om man tycker det är viktigt, vill säga.

Klart det är viktigt. Slaveri är inte ok. Valfriheten över sin egen kropp är viktig.
Citera
2007-02-17, 16:47
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SensuellQ

Men att slå sig till ro med att tro att sexköpslagen är ett effektivt vapen gynnar dock bara den sexuella människohandeln idag. För jag håller inte alls med henne om att det var sexköpslagen som räddade hennes liv. Jag ser sexköpslagen som ett stort hinder för att effektivt motarbeta den sexuella människohandeln. Om detta skrev jag i min artikel på fjärde sidan i Expressen den 15/2. Naturligtvis bloggar jag även idag om saken...

Ja, det ser vi ju hur fint det är i länder som inte har någon sexköpslag och lag som förbjuder människohandel för sexuella ändamål (som enligt mig är en direkt följd av sexköpslagen)...där frodas ju människohandel av kvinnor och barn (trafficing) i oanade och helt okontrollerade format...
Citera
2007-02-17, 17:17
  #12
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Traffiking är en helt annan sak än prostitution.

Nästan rätt. Trafficking är en följd av prostitution...och förekommer, som sagt, även där p är lagligt...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback