• 1
  • 2
2006-10-22, 16:59
Medlem
Festiss avatar
Är nu 18 år och vill skaffa Visakort, dock går inte det med min nuvarande bank Swedbank. Vilken bank tycker ni att jag ska byta till för att få mitt visakort? Jag kan låna pengar av mina föräldrar om det är någon sån gräns för att få visakort. Banken ska också ha en bra internettjänst
Citera
2006-10-22, 17:29
Medlem
Skandiabanken har alltid fungerat bra för mig iallafall så dom rekomenderar jag
Citera
2006-10-22, 17:32
Medlem
glyos avatar
Nordea
Citera
2006-10-22, 17:33
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Festis
Är nu 18 år och vill skaffa Visakort, dock går inte det med min nuvarande bank Swedbank. Vilken bank tycker ni att jag ska byta till för att få mitt visakort? Jag kan låna pengar av mina föräldrar om det är någon sån gräns för att få visakort. Banken ska också ha en bra internettjänst

Varför blir du nekad?
Citera
2006-10-22, 17:36
Medlem
Festiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Varför blir du nekad?
Eftersom jag inte har en fast inkomst

Vad skiljer sig nordea och skandia mellan? Vilken har bäst internettjänst och vilken är billigast?
Citera
2006-10-22, 17:41
Medlem
El Zorros avatar
Citat:

Borde inte spela någon roll, deras VISA är inget kreditkort. Man banker är lustiga ibland.

Citat:
Vad skiljer sig nordea och skandia mellan? Vilken har bäst internettjänst och vilken är billigast?

Största skillnaden är att skandiabanken inte har några bankkontor. Har du inga lån eller något större sparande så ta den bank som tar lägst avgift för kort och datorbank. Vad banken sen heter spelar ingen större roll.
Citera
2006-10-22, 17:42
Medlem
ChristianXs avatar
Är väldigt nöjd på alla sätt med SEB. Bytte till dem från dåvarande Nordbanken för 10 år sedan, och det är bland det bästa jag gjort.
Citera
2006-10-22, 17:44
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:

Jag har ingen fast inkomst och jag har Visakort oss Swedbank

Visakort kan du få men grejen är att du inte kan få någon kredit på kortet, vilket du för övrigt inte kan få hos någon annan bank heller.
Citera
2006-10-22, 17:51
Medlem
-jOE!s avatar
Skandiabanken och ICA-banken (!) brukar ha lägsta avgifter i olika tester, kolla dom. Båda har VISA/Mastercard.
Citera
2006-10-22, 18:05
Medlem
Festiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Klänning
Jag har ingen fast inkomst och jag har Visakort oss Swedbank

Visakort kan du få men grejen är att du inte kan få någon kredit på kortet, vilket du för övrigt inte kan få hos någon annan bank heller.

Jag var hos dem och frågade personligen och fick svaret att man måste ha en fast inkomst eller studera på universitet.

Har ansökt om konto hos skandiabanken nu! Tack för tipsen!
Citera
2006-10-23, 01:50
Medlem
Viktoorrs avatar
Fixade Visakort på fsb (numera Swedbank) dagen jag fyllde 18, utan fast inkomst.
Citera
2006-10-23, 11:31
Medlem
jeppstahs avatar
Det verkar skilja sig jävligt mkt från kontor till kontor (inte bara bank till bank) då jag sett just denna frågan på flera forum tidigare.

Jag vart nekad VISA på mitt SEB kontor eftersom jag inte hade fast inkomst. Jag påpekade att min vän hade fått VISA hos dom utan inkomst i huvudtaget men fick till svar "det vet jag inget om".

Sen jobbade jag lite på sommaren och fick in 7-8.000kr, gick till banken och sa att jag nu har fast inkomst, ge mig ett kort. Då fick jag det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in