• 1
  • 2
2006-10-17, 21:24
Medlem
xceLs avatar
Hej! Köpte en 225BW igår (för en bra slant )
och upptäckte nu att jag har 2, eller 3, beror på om det är några/någon som sitter ihop, läste lite om att dom hade no-dead-pixel-waranty, men att dom tog bort det. Och på ett annat ställe läste jag att det bara gälde i Korea, undrar nu hur det är, skall ringa supporten imorgon.

Samsung Syncmaster 225BW btw, köpt @ onoff

/Mvh Xcel
Citera
2006-10-17, 21:27
Medlem
herons avatar
Jaha? Och? Vad vill du diskutera?
Citera
2006-10-17, 21:41
Awaiting Email Confirmation
En ren gissning: Han vill diskutera döda pixlar och höra om någon har erfarenhet av support- och garantiärenden gällande det?

Själv har jag några pixlar det är fel på, på min bärbara. Men inget jag gjort något åt. Vanligtvis brukar de gardera sig, men om de sitter ihop tror jag det är värre än normalt och garantin kanske gäller för det och du kan då få skärmen utbytt.

Är de störande?
Citera
2006-10-17, 21:52
Medlem
Pixlar

http://www.samsung.com/se/support/gu...xel_Policy.pdf

och

http://www.samsung.com/se/support/gu..._pixelspec.pdf

Där har du deras garantier för TFT och Plasma

Förhoppningsvis finns ett svar där
Citera
2006-10-17, 21:59
Bannlyst
du kan ju testa det här programmet som jag hört om det någonstans.. vet inte om det fixar om det ens går att fixa men att testa skadar väl inte
Citera
2006-10-18, 09:08
Medlem
xceLs avatar
tack skall ni ha, ja frågan var rätt rålig formulerad får jag erkänna, jag skall testa att ringa supporten idag. Jag har testat undead_pixels och det gick ingen vidare
Citera
2006-10-18, 12:05
Medlem
JGGs avatar
om du köpte den igår kan du väll bara gå tillbaka med den?
Citera
2006-10-18, 16:49
Medlem
xceLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
om du köpte den igår kan du väll bara gå tillbaka med den?
tror inte att onoff har någon "deadpixel-garanti"?
Citera
2006-10-18, 17:57
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xceL
tror inte att onoff har någon "deadpixel-garanti"?

Ja, men dom har väll öppetköp/bytesrätt inom 7/30 dagar?
Citera
2006-10-18, 18:43
Medlem
bertil_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phear
du kan ju testa det här programmet som jag hört om det någonstans.. vet inte om det fixar om det ens går att fixa men att testa skadar väl inte
Det där programmet funkar tydligen genom att flasha färgnerna röd, grön, blå, svart och vit.. jag undrar om det verkligen kan funka?? måste ändå givetvis testa det för att se om jag kan få bort en mycket irriterande död pixel på min projektor, men jag är skeptisk.
Citera
2006-10-18, 19:45
Medlem
xceLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
Ja, men dom har väll öppetköp/bytesrätt inom 7/30 dagar?
ja, men jag har ju redan använt den..
Citat:
Det där programmet funkar tydligen genom att flasha färgnerna röd, grön, blå, svart och vit.. jag undrar om det verkligen kan funka?? måste ändå givetvis testa det för att se om jag kan få bort en mycket irriterande död pixel på min projektor, men jag är skeptisk.
fungerade inte för mig...
Citera
2006-10-18, 19:51
Medlem
piengs avatar
Vad menar du med redan använd den? Får man bara använda den en gång under denna period? Dom brukar ju vara ganska medgörliga på det stället...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in