Citat:
Egentligen hade jag tänkt att jag inte skulle kommentera de sista dagarnas skriverier om min polisanmälan mot Daniel Nyhlén. Å andra sidan vore jag dum om jag inte använde mitt forum för att förklara bakgrunden och fylla i de luckor som Dagens media och Expressen lämnade tomma.
På dagens media låter det som att det är Daniels anonyma artikel om stjärnreportern som säljer sig till män som är bakgrunden till min anmälan, men så är icke fallet. Faktum är att när jag själv läste den så fanns det ingenting som stämde in på mig även om jag i mitt bakhuvud någonstans visste att det var mig Daniel syftade på. Hur kommer det sig då att jag visste det?
De senaste fyra åren har jag ständigt fått höra av andra att Daniel pratar skit om mig bakom min rygg. Vidriga påståenden, de flesta inte ens värda att nämna för att de är så absurda. Daniel har pratat skit om mig till flera arbetsgivare, systematiskt. Han har sagt saker till människor som han inte visste kände mig, han har stått upp inför en fullsatt matsal på restaurang Patricia och högt kallat mig för vidriga saker. Till allt detta finns det en massa vittnen. När jag fick höra för några dagar sedan att Daniel hintat till en person, som han tror är en vän till honom, att artikeln på TV4.se skulle handla om mig, fick jag nog av det här. Nu är det naturligtvis inte sant, men det spelar ingen roll. Alla vet att det alltid finns de som tänker "ingen rök utan eld" och det är det som skadar mig både personligen och yrkesmässigt. För det första så förstår jag inte alls vad Daniel hyser för agg mot mig, för det andra så undrar jag vad han vill åstadkomma. Den senaste tiden har det stått klart för mig att han helt enkelt inte klarar konkurrensen.
Daniel tror sig vara kungen av skvaller, men i själva verket är han bara kungen av skit.
Att en seriös kanal som TV4 kan tillåta att Daniel använder sitt forum för personliga vendettor är för mig en gåta. Om man googlar lite på Daniel så lär man dessutom hitta flera tillfällen under hans karriär som det har inträffat. Men framförallt förstår jag inte alls allmänintresset av att skriva skit om andra kollegor? Ingen annan gör det på det sättet. Jag kan inte se något annat skäl än att Daniel är desperat.
Till dagens media säger Daniel att han knappt känner mig, att det låter som sjuka tankar från en sjuk man.
Redan där gör han bort sig så att det skriker om det. De flesta i branschen, den här lilla klicken av kändisjournalister som sees ofta på vimmel och fester, känner till den här fejden som har pågått i många år. Att säga till dagens media att vi knappt känner varann är bara löjligt, för jag kan räkna upp tio personer som säkerligen läser dagens media, som kan intyga att så inte är fallet. Men fortsätt slå kritiken ifrån dig du Daniel. Jag är en person som står på mig, och jag kan försvara mig inför saker som jag HAR gjort, men jag tänker f-n inte försvara mig inför dina lögner och rena påhitt. Jag tänker inte heller ta din skit längre, jag är trött på att bli baktalad av dig. Om Daniel tror att det inte finns vittnen som kan intyga skitsnacket, så tror han fel. Vindarna har vänt nu. Ingen är längre rädd för Daniel Nyhlén. Det är nya tider.
Nog om det. Detta kommer också vara första och sista gången som jag nämner det här i min blogg, eller någon annanstans här på sidan. Jag har ett arbete att utföra. Det här är min arbetsplats, inte mitt egna forum att sprida personlig dynga på. Det är nånting som Daniel Nyhlén borde lära sig av.
Kunde inte länka.. Därför blev det en lång bögquote.
Nån mer än jag som skulle vilja se en catfight mellan fjollorna?