Citat:
Ursprungligen postat av YNWA96
Det behövs ju redan nu ytterligare en bilförbindelse över älven. Partihallslänken är ju i sitt första skede ingen älvförbindelse, utan ett sätt att avlasta olskroksmotet med omnejd, genom en direktförbindelse mellan E20 och Rv45 (så har iaf jag fattat det). Steg 2 är väl en ny älvförbindelse i anslutning till partihallslänken. Men jag tror nog att vi redan där är de 15 år fram i tiden som "din trafikplanerare" förutspådde. Då kan det bli så att 2 förbindelser måste byggas samtidigt... smidigt...
Jo, du har rätt i att Partihallslänken inte är någon älvsförbindelse. Det var därför jag skrev "Partihallsförbindelsen", vilket syftar på en överfart över älven. Själva Partihallslänken är såvitt jag minns redan beslutad och borde vara på gång att byggas? På
den här sidan så finns den karta som jag sett gällande sträckningen på en ytterligare älvsförbindelse. Sen att Göta Älvs-bron är i sämre skick än vad kommunen trodde är givetvis beklagligt. Sådant bör dom ha koll på. Nu kan de hamna, som du skrev, i en situation där det kommer att behöva byggas två nya broar inom loppet av ett decennium.
För övrigt så var han visst inte trafikplanerare nu när jag googlade på honom. Jag förutsatte att han var det då vi endast pratade trafik. Han var tydligen planchef.