• 1
  • 2
2006-08-18, 14:29
Medlem
>>Operator<<s avatar
Öppet brev till ENS2000
=========================================
Från: http://www.ens2000.nu/fragelada/fraga.php?id=58

2006-03-07 - Mats fråga
Ibogaine

Hej
Vad vet man om Ibogaine och dess effekter på drogberoende. Har fått fram att det är en extremt stark Hallucinogen drog, fanns många tripprapporter, har dock inte hittat några vad jag betecknar som seriösa sidor om Ibogaine och att ämnet inte finns att hitta i svenska Fass!

MvhME/Mats
xxx xxxxx

Svar

Hej!
Ibogaine är en psykoaktiv alkaloid och tillhör gruppen hallucinogener. I läkemedelsverkets förteckningar är ibogaine narkotikaklassat i förteckning I vilket innebär att medlet inte har någon medicinsk användning.
Ibogaine tas från den afrikanska växten Tabermanthe iboga och dess rotbark.
Vissa forskare har prövat medlet i avsikt att få missbrukare av alkohol och andra narkotiska preparat att upphöra med missbruket, men denna metod har ingen vetenskaplig förankring. Metoden anses kontroversiell.
=============================================

Kommentar till svar
Ingen vetenskaplig förankring? Vilken planet har ni vistats på de senaste decennierna? Det finns gott om vetenskapliga förankringar och inte bara det, det finns dessutom människor som avslutat sina tunga missbruk tack vare just Ibogain! Kan det säga något måhända?

Eller är det ni skriver bara ett led i en oändligt döv apparats blinda narkotikapolitik, där det varken kan förekomma någotsomhelst positivt med någon drog överhuvudtaget? Eller är det familjen Falks (de söta små och prydliga ägarna till ENS2000) lilla privata vinstmaskineri som i täckmantel av allmännyttighet och idealitet tjänar storkovan genom att sprida en massa politiskt korrekt snack?

FAKTA
Det är tvärtom ovetenskapligt och lögnaktigt att påstå att metoden saknar vetenskapligt stöd! Vad är det egentligen ni vill åstakomma med texter som denna? Kan ni inte hålla käften och läsa på lite innan ni blåser ur er en massa skit? Eller sover ni gott när tunga narkomaner inte får tillgång till något som beviserligen fungerat för andra? Twisted Evil
Citera
2006-08-18, 14:30
Medlem
>>Operator<<s avatar
Är "familjen Falks Lilla politiskt korrekta vinstmanskin" Så helvetes tondöva att den inte ens kan ta till sig fakta?

I skenhelig täckmantel av idealitet suger ni ut miljontals kronor, Jag har ett litet recept till er!
Publicera Era äckelfeta arvoden på er hemsida i stället för att klanka ned på en behandling som beviserligen har räddat flera heroinister ur sina beroenden. Vissa skulle vara döda annars, helt enkelt!

Problemet med er är helt enkelt att ni inte utgår från fakta - Ni utgår från vad det finns pengar i (vilket era äckelfeta arvoden säger på varenda jordiskt språk 5-7 gånger om) Jag kan lova er att det inte finns några pengar att tjäna i att beljuga medel som är kraftfullt effektiva mot narkomaniets slaverier!

Däremot kommer jag personligen att gärna upplysa om alla om de som med skenheliga motiv förhindrat utvecklingen via sina lögner!
================================================== ==========
morgan.falk@poolmedia.se

Många är nu lite trötta på att se era oförankrade påståenden om ibogain som bevisligen räddat flera heroinister ur antagligen dödliga beroenden. VI har redan tillskrivit er om detta och er nonchalans är själadjup. Kan inte du Morgan publicera era arvoden och fringisar på hemsidan i stället, så ser vi kanske lite mera av sanningen som driver er?

Många underar hur ni kan ljuga så helvetiskt, det gör jag också. Däremot kommer jag mer än gärna att se till att era lögner kommer till en final viloplats där de hör hemma. Hur mycket har ni i arvoden förresten? Lön fringisar och annat?

Fata Morgana

Operator

Re: http://www.ens2000.nu/fragelada/fraga.php?id=58

Vi kommer givetvis löpande att erbjuda ert företag gratis publicitet i detta ärendet. Jag tror på extrem frikostighet i vissa debatter.
Citera
2006-08-18, 14:40
Medlem
Är ganska svårt att få in nåt i hjärnan på såna där typer.. Men berättade om Ibogain till han jag går hos på öppenvården, och han vart riktigt intresserad av det och fick upp ögonen på de.. Men han kommer inte ta upp de till sin chef eller nåt såklart... utan han säger att ifall de funkar så kommer det forska mer om det inom sin tid..

Dom flesta kommer bara blunda för det.. Som med cannabis.. Tar lång tid innan det blir nån ändring fastän så mkt är forskat om det.
Citera
2006-08-19, 10:46
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natty
Är ganska svårt att få in nåt i hjärnan på såna där typer.. Men berättade om Ibogain till han jag går hos på öppenvården, och han vart riktigt intresserad av det och fick upp ögonen på de.. Men han kommer inte ta upp de till sin chef eller nåt såklart... utan han säger att ifall de funkar så kommer det forska mer om det inom sin tid..

Dom flesta kommer bara blunda för det.. Som med cannabis.. Tar lång tid innan det blir nån ändring fastän så mkt är forskat om det.

Det är ju en sak att vara vidrig utsugare i största allmänhet. En annan att vara det och villseleda om behandling som mycket sannolikt har rättat människoliv och kommer att fortsätta att rädda liv.... från ett liv i tungt slaveri. Med omständigheter som inte kan beskriva som annat än just helvete.

Jag brukar nå in i hjärnan, men jag tänker in i det längsta vänta med att uppfinna ett ord för denna företeelse!
Citera
2006-08-19, 12:30
Medlem
Nemesis1s avatar
Men bara för att svenska rehabs vägrar använda sig av ibogain så behöver man ju inte nödvändigtvis resa ända till Portugal... Det borde ju inte vara allt för svårt att beställa hem iboga från internet (det säljs på en del smartshops)... Visserligen är det förbjudet i Sverige, men såå omöjligt skall det väl inte vara att få det genom tullen... Sen är det bara att göra en DYI-avgiftning! =D
Citera
2006-08-19, 16:22
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Men bara för att svenska rehabs vägrar använda sig av ibogain så behöver man ju inte nödvändigtvis resa ända till Portugal... Det borde ju inte vara allt för svårt att beställa hem iboga från internet (det säljs på en del smartshops)... Visserligen är det förbjudet i Sverige, men såå omöjligt skall det väl inte vara att få det genom tullen... Sen är det bara att göra en DYI-avgiftning! =D
Det går alldeles säkert alldeles utmärkt att beställa hem. Jag har dock inte träffat en enda person som verkligen själva vet vad ibogain är, som skulle rekomendera någon att göra det.

Det är lördag i dag. Tänk på morgondagen - lyssna på vad den här killen säger bara!! Eye - boga - in baby!

http://video.google.com/videoplay?do...25241689&hl=en

Han tycker inte att vi ska sponsra al-Quaida med mera heroinpengar, det kan jag lova!
==================================================
Härnedan ett nytt mail till en speciell individ:

morgan.falk@poolmedia.se

Intressant debatt vi fått igång va, morgan?

http://www.flashback.org/showthread...29#post4834229

Kan du inte vara så gullig att i tråden lägga till exakt hur mycket pengar du tilldelat dig själv och just din person, i år och förra året?

Hur mycket pengar lade ni på detoxifierande åtgärder? Hur många narkomaner botade ni?

Jag tror på öppenhet, vad tror du själv på förresten?

Den sakligt styrda vetenskapliga debatten om beroendets neorukemiska kärna har du något emot att taga del av den? Kan inte upplysningen nå in till ENS2000 också, eller är ni alltför styrda av renodlat roffabegär för att ens kunna lyssna?

Med oändliga handlingar

Operator

P.s hur många obehandlade heroinister har dött sedan jag kontaktade dig första gången tror du?
Citera
2006-09-01, 15:40
Medlem
Hej Morgan! Vad missbrukar du idag?

morgan.falk@poolmedia.se

Hej Morgan!

Jag har skrivit till dig ett par gånger, men du verkar inte alltför angelägen om att svara. Kanhända är du lite blyg och vilsen bara? Hursomhelst så kvarstår den grundläggande frågeställningen om din verksamhet. Det verkar tyvärr inte bara vara jag som stört mig på din verksamhet, eller vad tror du?

Enligt Aktuellt (tv programet) skall det stora delar av de pengar som tas in i sponsring gå direkt ner i fickan på Poolmedias ägare (det är väl du va?) och inte till den behjärtansvärda verksamheten. De ideella organisationerna det gäller är:

"FöretagarFörbundet"
"Hem o Skola - Noll Tolerans Mot Mobbning"
"Ett Narkotikafritt Sverige 2000"
"Hem o Skola - Rökfri Ungdom"

Vad säger du gamle man?

Att du själv stoppar pengar i egen ficka som borde gått till avgiftning av tunga narkomaner verkar du inte bry dig om! Vet du ens hur många av dessa utblottade jävlar som dör varje år?

Hela familjen Falks lilla företagsimperium är ju pigga på att snylta på varumärken och andras renomén. Tänkte kanske att man skulle starta ett ENS20000 och ett StödfamiljenFalksMissbrukavsvenskgodtrogenhet, tror du att detta är en bra idé? Det känns inte så seriöst detta....Synd eftersom områdena är superviktiga för varje sunt samhälles normala utveckling.

Med oändliga handlingar

Operator

======================================
http://www.youtube.com/watch?v=OWUmD_NvTBs - dagens ibogainfilm.
Citera
2006-09-01, 17:40
Medlem
>>Operator<<s avatar
Underbart. Tack för hjälpen med postningen! Nu funkar mitt konto igen...

Någon som vill skriva till Morgan så finns adressen härovan.
Citera
2006-09-05, 11:21
Medlem
>>Operator<<s avatar
Missbrukaren av samhällets goda vilja!

Hej Pool media och Morgan!

Hur är läget idag då med er? Ni ville tydligen inte tala med Rapport då de ringde till er. Öh, vadårå har ni något att dölja liksom eller varere frågan om va? Var det din fru som svarade förresten?

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink....ageArt527895=0

Kan du inte lägga ut den här länken på Ljugande ENS2000 hemsida då va? Den kanske berättar sanningen om familjen Falks lilla lycksökeriverksamhet på bekostnad av verkliga åtgärder för människor som bara dör och sådandär du vet! , eller vad tror du mitt lilla troll?

Med oändliga handlingar

Operator

P.s. Hörde att du inte verkade vilja tala med media förens det passar just dig! Men eftersom du påstår dig vara verksam mot droger så kanske man kan ringa dig och berätta om sina problem? Det är väl ändå ok?

Är detta ditt telefonnummer förresten?
http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite...&Vkid=10928957

Med de miljonerna du plockar till dig under förespegling att tjäna samhället kanske du har dygnet runt jour?

Hoppas du hör av dig snart!

FAKTARUTA FRÅN SVT RAPPORT
Örebrofamilj tjänar miljoner på påstådd välgörenhet Pengarna som samlas in ska gå till kampen mot narkotika, rökning och mobbning. Men Rapports granskning visar att det mesta istället hamnar hos ett företag i Örebro. Medverkande: Per Johansson, förbundssekreterare RNS, Anders Stolpe, vice ordf Svenska Narkotikapolisföreningen, Reporter: Bernt Hermele, Research: Jens Dupuy, Fotograf: Leif Nilsson, Redigerare: Karl-Robert Pettersson.
Citera
2006-09-09, 18:55
Medlem
>>Operator<<s avatar
Man kan väl inte vara speciellt seriös i sin undersökande verksamhet om man inte frågar de som sponsrat detta stinkande tempel om varför?

Låt oss se vad sponsorerna har att säga: deras röster är väl alltid intressanta?
================================================== ======
kundservice@kpa.se

Hej!

Jag ser att ni stödjer det ypperligt tveksamma företaget ENS2000, Varför gör ni det? Har ni sökt lite på nätet om ENS2000 eller hur kan det komma sig att ni ens överväger att förknippas med en sådan företeelse?

Med vänliga hälsningar

Operator
Citera
2006-09-09, 19:00
Medlem
>>Operator<<s avatar
direktsvar nedan:
================================================== =====
Hej!
Vi tackar för Ditt e-brev och vårt mål är att besvara det senast kommande
vardag.
Du kan också hitta mycket information på vår hemsida <http://www.kpa.se/>
http://www.kpa.se/ eller ringa till oss på
020-650 500.

Under år 2005 var avkastningen för vår traditionella pensionsförsäkring
10.17 procent.

Är du intresserad av privat pensionssparande klicka på denna länk
<http://www.kpa.se/mallar/Sida____839.aspx>
http://www.kpa.se/mallar/Sida____839.aspx

Med vänliga hälsningar
KPA Pension
Kundservice/Individmarknad

================================================== ======
Jotack är det någon hemma bortom all automatiserad dataleverans så emotser jag tacknämligast det av eder nogsamt angivna svaret en dag också kanske?

Är Ni som företag betraktat inte ens medvetet om vad ni ger er i i? Hur ska vi då kunna anse att ni ska förvalta pengar åt någon annan?
Citera
2006-09-09, 20:36
Medlem
>>Operator<<s avatar
<morgan.falk@poolmedia.se>, <info@poolmedia.se>,

Hej Morgan Falk!!!

Du verkade ju lite blyg tidigare häromsissten va?

Och jag har ju verkligen ansträngt mig för att du skulle vara gullig att svara på några av våra frågor. Tyvärr verkar det som om vi är tvungna att fråga dina sponsorer om varför de sponsrar din verksamhet som flera anser inte bara felaktig oetisk utan även mest av allt till för familjen Falks egen skull. För du verkar ju inte vilja svara själv bubben?

Med Vänliga hälsningar

Operator

================================================== ==================================
nedanstående mail gick just i väg till den första i raden av de som sponsrat ditt illastikande företag. ENS2000
================================================== ==================================

kundservice@kpa.se

Hej!

Jag ser att ni stödjer det ypperligt tveksamma företaget ENS2000, Varför gör ni det? Har ni sökt lite på nätet om ENS2000 eller hur kan det komma sig att ni ens överväger att förknippas med en sådan företeelse?

Med vänliga hälsningar

Operator
================================================== ===================================

Tycker du att vi ska fråga alla de som sponsrat er om vad de fått ut av detta? rent marknadsekonomiskt borde det väl intressant herr V.D Falk? Allt annat skiter du väl i? Pengar i din ficka är ett språk som du tydligen verkar förstå väldigt bra.

Grattis!

verkligheten brukar hinna ikapp - så vafan, har din skit gjort för nytta nu egentligen då va gubbfan? De tunga narkomanerna sitter lika tungt som förr - det dör lika många i överdoser som normalt!!

och allt är som vanligt, din jävel!

Kan vi inte ta varandra i handen gubbjävel och erkänna en sak!!!

Bland de allvarligaste missbruken som männskligheten känner till vore väl att missbruka förtroendet för varandra, eller vad säger du Morgan? Ska du inte kunna sluta missbruka andra snart Morgan, eller hur ska vi kunna hjälpa dig?

Det är väl ändå inte så illa att du har blivit helt bränd va? Låt oss assistera dig i så fall. Sponsorerna som du lurat med i ditt lilla meningslösa ENS2000 tåg.... vars oetiska meningslöshet äro storartad. Kanhända en dag undrar.

ÖÖÖÖH MORGAN vafan händer me våra ståååålar liksom?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in