• 1
  • 2
2006-04-26, 13:48
Medlem
Lucifiras avatar
Fr ngon helg sedan var jag ute o sp rtt hrt.
Det hela slutatde hos en kille som hade ritalin. Jag hade inga planer p att ta tabletter, bara dricka.

Men till sist s frgar en av killarna om jag vill ha, jag svarar inte direkt utan bara sticker fram min hand, full som jag var.
Jag har aldrig tagit ritalin i hela mitt liv, men jag tnkte att det inte kunde vara vrre n allt annat jag stoppat i mig genom ren.
Till saken hr det att jag inte lngre tar drogor, mer n alkohol.

Jag stoppar i mig tv sm runda piller (tror till 99% att dom var vita)
Fick reda p att det r en vuxen kille som har DAMP som dom ftt pillerna av, s jag vet inte styrka eller ngot alls.
Efter ett tag s blev jag hur trtt som helst, ville bara sova. Men d det inte alls kndes vidare skert att somna hos tre inte allt fr nra killpolare vljer jag att krypa ur deras sovrum sen hem till mig. Dr r jag hur pigg som helst, galet pigg...

Efter ett tag brjar jag dock f ryckningar. Jag stammar som fan nr jag pratar i tele och mitt ben rycker samt ticks i gonen, och munnen. Jag tnkte att det snart gr ver men icke, detta blir bara vrre och vrre. Jag kan varken ta eller sova.

Jag trffar senare dessa killar o lite mer polare, vi super vidare och framt kvllen s somnar jag, d har jag varit vaken i ett dygn (vilket inte r s mycket egentligen) vaknar efter 18 timmar och knner mig lite matt, men annars var allt ok. Nu r min frga, varfr fick jag sdana biverkningar p tv sm ynka piller? Och var det biverkningar?

Jag knner bara mig vervldigad av tv sm piller.
Citera
2006-04-26, 14:07
Medlem
likeithards avatar
du skriver att du stoppat i dej allt mjligt genom ren, min frga r vad du har fr erfarenhet av stimulanter?

inte mkt va?

eftersom man blir hyperpigg, rastls, smnls, tappar aptiten, ev stammar & fr ticks av de flesta stimulanter.

edit: det r knappast ngra ovntade effekter nr man brukar stimulanter licksom..

edit2: stimulanter stimulanter stimulanter.
Citera
2006-04-26, 14:08
Medlem
Nemesis1s avatar
Tja, det lter som ganska vanliga speedsymptom... Och har man inte anvnt droger p lnge brukar man ju inte behva s stora doser... Sen s blir ju tjejer vanligtvis lttare pverkade n mn... Jag har tminstone en vninna som jag sett bli vldigt speedad p 1 tablett 36mg Concerta...
Citera
2006-04-26, 14:10
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Tja, det lter som ganska vanliga speedsymptom... Och har man inte anvnt droger p lnge brukar man ju inte behva s stora doser... Sen s blir ju tjejer vanligtvis lttare pverkade n mn... Jag har tminstone en vninna som jag sett bli vldigt speedad p 1 tablett 36mg Concerta...

s vad tror du d om att snorta 40 mg:s ritalina depot?
Citera
2006-04-26, 16:16
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
s vad tror du d om att snorta 40 mg:s ritalina depot?
Jag tror p en massa klgg i nsan, och ingen strre ruseffekt n av att tugga i sig dem...
Citera
2006-04-26, 16:38
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Jag tror p en massa klgg i nsan, och ingen strre ruseffekt n av att tugga i sig dem...

vrst vad negativ du lt nu.. vnligen krossa inte mitt helgscenario p detta vis.

enligt vad jag har lst p erowid etc s kommer ruset mrkbart snabbare & kraftigare vid nasalt intag (10 mg:arna), drav min tanke.

iof s vet jag inte hur ritalinets depotfunktion fungerar, men eftersom det (vad jag vet) r delbara kapslar (till skillnad mot ex concerta) s borde det vara mjligt att krossa innehllet & frhoppnigsvis s blir det inte en extremt kleggig srja av det hela likt concerta.

10 mg:s tabletterna (instant release) funkade ju iaf ngorluna att snorta.

edit: har fr mej att det str p fass att "inehllet i kapslarna kan strs ut ver barnets mat" om det har problem med att svlja tabletter etc.
s antagligen rr det sej om sm korn av olika hrdhet som lser upp sej i olika hastigheter.
det br nog g bra att krossa dessa & inhalera skiten med snoken tror jag
Citera
2006-04-26, 17:16
Medlem
Nemesis1s avatar
Nja, jag begrundade det jag sa om klgg i nsan p Dolcontin och Concerta, s det finns ju alltid en chans att Ritalin p depot fungerar annorlunda... Men jag skulle nd sga att det r ganska ondigt att brja gra sig en massa besvr med att frska krossa pillren d man lika grna bara kan tugga i sig dem... Skillnaden p att snorta och bomba amfetamin r ju inte s stor, och metylfenidat fungerar skert likadant...
Citera
2006-04-26, 17:26
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Nja, jag begrundade det jag sa om klgg i nsan p Dolcontin och Concerta, s det finns ju alltid en chans att Ritalin p depot fungerar annorlunda... Men jag skulle nd sga att det r ganska ondigt att brja gra sig en massa besvr med att frska krossa pillren d man lika grna bara kan tugga i sig dem... Skillnaden p att snorta och bomba amfetamin r ju inte s stor, och metylfenidat fungerar skert likadant...

true true..

men som du skert knner till s motsvarar inte metylfenidat tjack till 100%, men att preparera ritalinet i sm ziplock-psar kanske kan bidra till att ka tjackknslan ngot med hjlp av magiska placebokrafter.

"det ser ut som tjack, det ligger i en tjackpse...det mste vara tjack."
Citera
2006-04-26, 17:47
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
true true..

men som du skert knner till s motsvarar inte metylfenidat tjack till 100%,
Ja, fast p deras orala biotillgngligheter borde vl inte vara ngon strre skillnad?? S man borde nog inte frlora mer p att ta metylfenidat oralt n man frlorar p att bomba tjack...

Men visst, om du lyckas krossa pillren till fint pulver s skadar det ju inte att prova snorta... Annars kan du ocks testa att rka det...
Citera
2006-04-26, 17:54
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ja, fast p deras orala biotillgngligheter borde vl inte vara ngon strre skillnad?? S man borde nog inte frlora mer p att ta metylfenidat oralt n man frlorar p att bomba tjack...

Men visst, om du lyckas krossa pillren till fint pulver s skadar det ju inte att prova snorta... Annars kan du ocks testa att rka det...

neej bryschan! jag snortar alltid tjacket dy vet, inga undantag bree!
Citera
2006-04-26, 18:46
Medlem
Lucifiras avatar
Citat:
du skriver att du stoppat i dej allt mjligt genom ren, min frga r vad du har fr erfarenhet av stimulanter?

inte mkt va?

eftersom man blir hyperpigg, rastls, smnls, tappar aptiten, ev stammar & fr ticks av de flesta stimulanter.

edit: det r knappast ngra ovntade effekter nr man brukar stimulanter licksom..

edit2: stimulanter stimulanter stimulanter.

Jag har tagit tjack, extasy, piller, rka, osv osv... Och jag har tagit mer n dom sm ynka piller jag tog, jag har aldrig ftt tics eller sdana biverkningar p ngot stt. Det stod ox att jag inte upplevt detta innan, jag var mer nyfiken p hur sm piller kunde gra s. S spar p dina spydigheter till ngon annan.
Citera
2006-04-26, 19:02
Medlem
skelgds avatar
vart riktigt full i helgen och snorta ett pytelitet piller jag fick av en lirare, kommer inte ihg vad de hette men han gav mig rdet att snorta de...
mrkte inte av nn strre effekt frutom att jag knde mig skum i huvet ett dygn efter. har haft tics i gat i tv dygn ocks... kan de vart ritalin?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in