Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Anledningen till att köp och sälj inte är tillåtet på FB beror på att detta är ett diskussionsforum där vi för diskussioner med varandra. Rena annonser där någon vill sälja sin kamera eller cykel brukar inte generera i några diskussioner, utan mer ligga och ta plats bland diskussionstrådarna.
Jo, men det tycker jag inte ger ett svar mitt inlägg.
Att i en tråd om tex kamremsbyte, så är det inte väldens undergång om en medlem frågar en annan om en tjänst kanske i slutet av tråden, då personen kanske inte har 3000-4000 på banken.
Att detta inte är accepterat är mig främmande.
Det fúngerar utmärkt på andra forum, ni kan givetvis förbjuda annonsering, då ni vill ha betalt för dessa, med fråga efter en tjänst som en del av en tråd, där tjänsten inte är huvudsyftet borde tillåtas.
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
En annan förklaring är att en del postar inlägg där de önskar köpa eller sälja narkotika eller piratkort. Det är inte bra för personens livslängd på Flashback.
Det finns givetvis gränser för allt, men en hetsjakt på oskyldiga tjänster känns onödigt.
Nu vet jag inte vad som ligger bakom varningarna om köp/sälj, då inläggen är raderade, så det är svårt att avgöra på vilken grund "juryn" dömmer.