2006-02-01, 11:58
Medlem
Jigglypuffs avatar
http://expressen.se/index.jsp?a=517265

Fallet med den utvecklingsstörde pojken som enligt föräldrarna mystiskt försvunnit ur en parkerad bil kanske inte är så enkelt som det först verkade ("utvecklingsstörd pojke rymmer ur bil, är folkskygg och gömmer sig, polisen letar, föräldrarna är förtvivlade").

Skolan har inte sett till honom sedan den 15 december då mamman sjukanmälde honom, först för förkylning och sedan för influensa, och hans mormor har inte träffat honom på fyra månader sedan familjen flyttade till ett "ensligt beläget hus" i en liten by på vischan.

Jag ska inte säga att jag "ser fram emot" vidare rapporter, för jag hoppas självklart att den lille killen mår bra och snart återförenas med sina snälla föräldrar. Men det låter obehagligt likt intrigen i en deckare...
Citera
2006-02-01, 12:04
Bannlyst
Dyker väl upp om 20 år som en Kaspar Hauser...
Citera
2006-02-01, 12:15
Medlem
Gothenburgers avatar
Worst case scenario är väl om föräldrarna mördat ungen? Känner på mig att det kommer peka åt det hållet
Citera
2006-02-01, 12:26
Medlem
Hivars avatar
Mammans nya snubbe är enligt Aftonbladet dömd för ett flertal grova våldsbrott. Kan tänka mig att han en vacker dag helt enkelt ledsnade på grabben och
Citera
2006-02-01, 12:33
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hivar
Mammans nya snubbe är enligt Aftonbladet dömd för ett flertal grova våldsbrott. Kan tänka mig att han en vacker dag helt enkelt ledsnade på grabben och
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...771476,00.html
Citera
2006-02-01, 13:11
Medlem
Fulfittans avatar
Fy fan... God knows how many poliser, värnpliktiga och annat löst folk som är ute och letar efter ungen, och så har liket legat fastkedjat i föräldrarnas källare i månader...
Citera
2006-02-01, 13:44
Medlem
Crazy Ivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hivar

Jag instämmer. Mönstret känns igen liksom. Sjukanmält barnet den 16:e december och sen då? Jag menar dom har ju haft drygt en månad på sej att koka ihop en vattentätt (hittills i alla fall) historia... Nej usch.
Citera
2006-02-01, 15:33
Medlem
Ogres avatar
Jo, man börjar ju ana en hund där..
det är ganska fantastiskt att ingen säkert har sett pojken. Han borde blivit sedd på parkeringen, det brukar vara massa folk där.
Citera
2006-02-01, 15:54
Medlem
xallos avatar
Lika död som disco!
Citera
2006-02-01, 16:00
Medlem
Sigrids avatar
"Av telefonsamtal med mamman har vi fått veta att han varit borta först på grund av förkylning och sedan på grund av influensa. Vi hade bestämt att han skulle börjat i skolan igen i måndags och träffa en läkare på fredag, säger Nils Carlsson."

http://www.expressen.se/index.jsp?a=517265

Detta är så skumt, tror pojken har råkat riktigt illa ut. Han skulle till skolan på måndag efter ett uppehåll på 1½ månad och "försvinner" dagen innan.
Citera
2006-02-01, 16:03
Medlem
Intressanta teorier....får avvakta och se om "Fallet Bobby" tas upp i morgondagens Efterlyst? Kanske framkommer det något nytt där i så fall?
Citera
2006-02-01, 16:16
Medlem
wonderlands avatar
Vart är GW när man behöver honom?

Läskigt... man kan ju inte annat än misstänka föräldrarna eftersom det inte fanns några vittnen på parkeringen. Så ödsligt kan det ju ändå inte vara. Och varit borta så länge från skolan... Hoppas det inte slutar olyckligt i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in