• 1
  • 2
2005-07-21, 11:28
Medlem
Knullkungens avatar
Vads anser ni om detta, http://expressen.se/index.jsp?a=406540 hade Kurt Cobain rätt?
Citera
2005-07-21, 11:52
Medlem
krijgenics avatar
Jag kan inte säga att jag tycker vidare mycket om Dave Grohl heller
Citera
2005-07-21, 11:57
Medlem
462s avatar
dave grohl är en stor tönt. men en jäkligt bra trummis, faktiskt. och jag tror säkert att det han sa i intervjun i rolling stone är sant.
Citera
2005-07-21, 12:07
Medlem
ischs avatar
Tror att det är jävligt sant. Men känner man till Kurt Cobains liv lite mer så inser man nog relativt snabbt att han inte är en person som direkt slänger ur sig komplimanger höger och vänster. Nirvana vara Cobains band, inget att snacka om och allt kring bandet och musiken var direkt anknytet till hans liv. Att Dave kände sig utanför det tycker jag inte direkt är konstigt. Kurt var även en perfektionist utan dess like som visste exak hur han ville ha det och tror mycket väl att han ansåg att den personen som sög mest var han själv tanke på den press han skapade på sig själv.
Citera
2005-07-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 462
dave grohl är en stor tönt. men en jäkligt bra trummis, faktiskt. och jag tror säkert att det han sa i intervjun i rolling stone är sant.

Så du känner honom?
Citera
2005-07-21, 12:48
Medlem
Baskis avatar
Citat:

På vilket sätt är han en stor tönt?
Citera
2005-07-21, 14:00
Medlem
kyusss avatar
Citat:

han är tuff ju.

spelade dessutom med queens of the stone age och bevisade där vilken slagmästare han var, lyssna bara på song for the dead som han medverkade på
Citera
2005-07-21, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
På vilket sätt är han en stor tönt?
Han ser ut som en tönt och klär sig i kvinnokläder i alla videos
Citera
2005-07-21, 14:49
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Han ser ut som en tönt och klär sig i kvinnokläder i alla videos

Ehh.. I de flesta videos jag har sett med honom har han typ jeans och t-shirt. Vad ska han ha för att va tillräckligt manlig för dig, en jävla riddarrustning eller?
Citera
2005-07-21, 15:06
Medlem
Anemis avatar
Då Nevermind exploderade visade herr Grohl en helt ny trumstil, fullt bank så träflisorna yrde. Det är inte så innovativt om man ser till killens musikpreferenser, gammal punk t.ex. Flipper och äldre heavy, men trots allt någonting som inte hade synats på topplistorna tidigare.
Jag tycker om Dave Grohl, jag lyssnar nästan hellre till The Colour and the Shape än till In Utero, till exempel. Ibland.
Han har en rolig humor, hör bara på hans mellanspeakar, och ett bra sinne för melodier och harmonier. Dessutom verkar han vara en ganska jordnära typ, jag skrattade högt då han blev fast för att ha kört rattfull, inte limousin i LA utan moped i Australien.
Citera
2005-07-21, 15:11
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Tror att det är jävligt sant. Men känner man till Kurt Cobains liv lite mer så inser man nog relativt snabbt att han inte är en person som direkt slänger ur sig komplimanger höger och vänster. Nirvana vara Cobains band, inget att snacka om och allt kring bandet och musiken var direkt anknytet till hans liv. Att Dave kände sig utanför det tycker jag inte direkt är konstigt. Kurt var även en perfektionist utan dess like som visste exak hur han ville ha det och tror mycket väl att han ansåg att den personen som sög mest var han själv tanke på den press han skapade på sig själv.

Men då kanske Dave Grohl gick in i Nirvana med fel förväntningarom han trodde att Curt och han skulle bli bästisar och att Curt skulle ösa skyhöga beröm över honom.
Citera
2005-07-21, 15:15
Medlem
Anemis avatar
Dessutom anser jag att det här (citat ur artikeln) :

Bara två gånger fick jag någon slags bekräftelse från Kurt. En gång när jag hade gått med i bandet, 1990, så var vi ute på nåt disko i England och var fulla. Kurt kom fram och sa: "Jag är så glad att du är med i det här bandet. Jag är så glad att du är jordnära." Och jag bara: "Wow!" Den andra gången var i slutet av 1993 eller i början av 1994 när jag kom hem och lyssnade av telefonsvararen. Där fanns ett meddelande från Kurt som sa: "Vet du, jag satt just och lyssnade på In Utero och ditt trummande är så häftigt. Du gjorde ett så grymt bra jobb!" Och jag bara: "Wow!" De två sakerna var utspridda över fyra år (skratt).

...inte är så hemskt illa för att komma från en legend. Inte längre levande, men då var han i alla fall ännu inte död. Jag tror att jag aldrig har fått så där varma komplimanger, ändå är jag glad och nöjd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in