• 1
  • 2
2004-10-12, 19:02
Medlem
Halvannans avatar
Nu har jag läst för mycket på Expedition Flashback Huuungrig!

Mina tankar gick genast till att skapa ett nytt ämne. Hittar inget liknande på forumet... Rätta mig om jag har fel!

Många med mig har nog pressad ekonomi ibland men ändå så vill man äta varierad mat. Vore kul om vi kunde diskutera och utbyta tips ang billig men god mat. Då snackar jag inte nudlar och havregrynsgröt utan mer lagad mat.

Vi kan dra en gräns på max 10:-/portion t ex.

Någon som hänger på?
2004-10-12, 19:04
Medlem
fnuskes avatar
Brukar alltid köpa nudelsoppa, 5 för 20kr.
2004-10-12, 19:12
Medlem
LadyTieras avatar
raggmunkar.

riv potatis, ha på mjölk, mjöl och lite bakpulver (rör runt till en bra konsistens) (inga ägg, min son är allergisk, blir billarge utan med, men lika gott)

stek.
2004-10-12, 19:33
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
raggmunkar.

riv potatis, ha på mjölk, mjöl och lite bakpulver (rör runt till en bra konsistens) (inga ägg, min son är allergisk, blir billarge utan med, men lika gott)

stek.
Låter gott! Det har jag inte ätit på många år ;o)

Jag gjorde faktiskt potatis- o korvsoppa idag. Har inte gillat soppor förut men både med fisk eller korv så blir den faktiskt god, och billig.

-Rå potatis i bitar
-skivad morot
-skivad purjolök
kokas mjuka i köttbuljong
blanda i korvtärningar och paprikastrimlor
krydda efter behag

Nu är jag ju inte ensam så det blir en stor gryta men kostnaden håller sig under Tian/pers ändå.
2004-10-12, 19:36
Medlem
LadyTieras avatar
har du i ett par droppar tabasco i soppan blir den superb, hettan lyfter den
2004-10-12, 20:15
Bannlyst
Blodpudding! Med lingon! Vill man lyxa till det är det en omgång bacon till som gäller!
2004-10-12, 20:30
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Blodpudding! Med lingon! Vill man lyxa till det är det en omgång bacon till som gäller!
För att ta bort den skarpa smaken så kan man hälla över lite ovispad grädde ) Det gillar mina barn skarpt!
2004-10-12, 20:49
Medlem
Hoppas verkligen det kommer in lite förslag i den här tråden. Har sjuk jävla idétorka på matfronten själv. Just nu varvar jag fiskpinnar & potatis med köttfärssås(infryst) & spaghetti. Varannan dag, vecka ut å vecka in i princip (inte helt sant, men inte långt ifrån känns det som).

Så jäkla tråkigt å laga käk när man inte har lust å lägga pengar på schyssta råvaror.

Så kom igen me lite bra tips nu, ni som inte e helt fantasibefriade! Gärna grejjer me mycket proteiner. Och gärna grejjer som man kan laga massor av å frysa in.
2004-10-12, 20:53
Medlem
OBS. Jag menade inte att ni som redan har lagt in förslag är fantasibefriade, om nån nu tolkade det så.
2004-10-12, 21:08
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebstr
OBS. Jag menade inte att ni som redan har lagt in förslag är fantasibefriade, om nån nu tolkade det så.
Nej då, vi tog inte åt oss

Potatis är faktiskt underskattat, i alla fall av mig... Är uppväxt på potatis och när pastan kom så konverterade jag Ska försöka bli sams med "knölen" igen

Eget potatismos är inte heller dumt. Eller pulvermos med hackad lök, gräslök eller purjolök i. Då blir det plötsligt gott med fiskpinnar också ;o) Eller som en av min sönder brukar göra: Blanda ner hackad gurka och majonnäs i moset.
2004-10-12, 21:09
Medlem
StigAllans avatar
Testa mitt recept på brunkålssoppa som jag la in nyligen, väldigt enkelt att göra om du har en wok.
Köp köttfärsen på extrapris så har du en jävla massa supergod mat för en billig penning.
Går att frysa in.
2004-10-12, 21:26
Medlem
nollnittons avatar
Pannkakor!

Ruggigt gott, och billigt!
Blir det pannkakor över kan man äta uppstekta pannkakor dagen efter, riktigt gott det med!

Fan, nu blev jag hungrig..

Recept pannkakor:

3 ägg
6 dl mjölk
2 & 1 1/2 dl mjöl
salt

Vispa till en slät smet, och sen är det bara att grädda dom!
Serveras med sylt eller sirap!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in