• 1
  • 2
2010-01-06, 17:53
Medlem
Var och såg Avatar i måndags, riktigt imponerad av effekterna. Läste någonstans att Sony håller på att utveckla tekniken för att förflytta upplevelsen in i vardagsrummet. Satt mest och tänkte på hur mäktigt det skulle vara att sitta hemma och lira i de miljöerna..

Hur länge tror ni det dröjer innan vi får uppleva tex Uncharted 3d?

Peace
Citera
2010-01-06, 17:55
Medlem
Max 10-20 år.
Citera
2010-01-06, 18:05
Medlem
Denoms avatar
Tekniken finns redan, frågan är om efterfrågan till det priset som det är tillgängligt för i dagsläget är tillräckligt för att något etablerat företag likt Sony ska ge sig in i det innan de utvecklat det tillräckligt för att få prisnivån rimlig.
Citera
2010-01-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Tekniken finns redan, frågan är om efterfrågan till det priset som det är tillgängligt för i dagsläget är tillräckligt för att något etablerat företag likt Sony ska ge sig in i det innan de utvecklat det tillräckligt för att få prisnivån rimlig.
Tekniken projicerar väl lika snygg bild som doom95 och inte avatar miljöer.
Citera
2010-01-06, 18:09
Medlem
spyder123s avatar
Det ultimata vore ju utan dom irriterande glasögonen.
Citera
2010-01-06, 18:12
Medlem
Stormfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123

Var någon som skapade en liknande 3D-teknik för Playstation 3 (tror jag) där man endast behövde ha någonting på ansiktet, så att TVn kände av åt vilket håll man vred huvudet, etc. Såg riktigt häftigt ut, och med den tekniken behöver man inte ha glasögon, utan det räcker med en prick på pannan.
Citera
2010-01-06, 18:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
Tekniken projicerar väl lika snygg bild som doom95 och inte avatar miljöer.
Citat:
Så långt det har kommit är väl resultatet vi sett i bland annat biografer? Och anledningen till glasögonen där är att våra ögon ser olika saker i samma bild genom att glasen framför ögonen har olika färger = olikt resultat för vardera öga. Säkert dåligt förklarat, någon kanske kan förtydliga åt mig?
Citera
2010-01-06, 18:21
Bannlyst
Citat:
Så långt det har kommit är väl resultatet vi sett i bland annat biografer? Och anledningen till glasögonen där är att våra ögon ser olika saker i samma bild genom att glasen framför ögonen har olika färger = olikt resultat för vardera öga. Säkert dåligt förklarat, någon kanske kan förtydliga åt mig?

Jupp det är rätt, 3D är 2 bilder på varandra en i gröna toner och den adra i röda det är därför glasögonen är ena i rött å andra i grönt så att man ska kunna se båda dessa bilder och det blir 3D.
Sen har dem börjat fixa så att tv apparter har detta på skärmen så att man slipper glasögonen och kan kolla 3D på vanlig tv, dock vet jag inte hur långt dem har kommit med detta.
Citera
2010-01-06, 18:22
Medlem
Citat:

Det är väl filmat från 2 olika vinklar? Därför uppfattar hjärnan att bilden har ett djup? Jag tror nog att det kommer med Ps4 och nya xbox. Säg att Sony lanserar tv:n om 3 år, om 6-7 år har prisnivån sjunkit så pass att gemene man har råd att införskaffa.

Är iaf bara en tidsfråga innan vi sitter hemma i vardagsrummen och drägglar åt nya NHL 3D och dylikt. Blu-ray 3D..
Citera
2010-01-06, 18:23
Medlem
twinkybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Jupp det är rätt, 3D är 2 bilder på varandra en i gröna toner och den adra i röda det är därför glasögonen är ena i rött å andra i grönt så att man ska kunna se båda dessa bilder och det blir 3D.
Sen har dem börjat fixa så att tv apparter har detta på skärmen så att man slipper glasögonen och kan kolla 3D på vanlig tv, dock vet jag inte hur långt dem har kommit med detta.

Synd för mig som inte har samsynta ögon... kommer aldrig kunna se en 3d-effekt
Citera
2010-01-06, 18:23
Medlem
OxZns avatar
Finns redan, Trackmania går väll att se i 3D?
Citera
2010-01-06, 18:24
Medlem
sodertorns avatar
Citat:

Så sant
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in