2009-12-07, 01:07
Medlem
Whip Its avatar
Vad blir det på eran inköpslista inför nyår? Kanske någon föreställning med en bestämd matsedel eller varför inte laga maten själv?
Själv ska jag och mina vänner göra någon god nyårs middag, blir spännande
2009-12-07, 01:36
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whip It
Vad blir det på eran inköpslista inför nyår? Kanske någon föreställning med en bestämd matsedel eller varför inte laga maten själv?
Själv ska jag och mina vänner göra någon god nyårs middag, blir spännande

Du är inne på alkohol och dryck min vän! Men man kan ju ändå prata vad som kommer stå på bordet i dryckesform! Det lär väl vara glögg, julmust och öl i fina mängder
2009-12-07, 09:07
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache
Du är inne på alkohol och dryck min vän! Men man kan ju ändå prata vad som kommer stå på bordet i dryckesform! Det lär väl vara glögg, julmust och öl i fina mängder

Flyttad/Mod
2009-12-07, 12:23
Medlem
Naccaches avatar
Alright, I'll bite, julskinka i stora mängder, det är väl den eller prinskorven som är julfavoriten
2009-12-07, 13:13
Medlem
Brukar bli smörgås med lax, räkor och dylikt på till förrätt. Sedan blir det oftast oxfilé med potatisgratäng eller något annat liknande.
Senast redigerad av patohls 2009-12-07 kl. 13:15.
2009-12-07, 17:19
Medlem
Jag kommer äta mig mätt på Krustader fyllda med svampstuvning, samt senapssill
2009-12-07, 17:24
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patohls
Brukar bli smörgås med lax, räkor och dylikt på till förrätt. Sedan blir det oftast oxfilé med potatisgratäng eller något annat liknande.

Samma varje nyår här, de slår aldrig fel med oxfilé och potatisgratäng
2009-12-07, 18:01
Bannlyst
Egentligen är ju hummer givet.

Men jag hävdar starkt att kungskrabba från det isiga och stormiga Bearings hav är ett gott substitut runt tolvslaget!
2009-12-07, 19:18
Medlem
Hispers avatar
Det finns ett antal trådar om nyårsmat, varför inte använda någon av dem? Det brukar dels vara "same procedure as last year", sedan brukar man vara trött och/eller full så man bryr sig eller så är det något annat.

Vänligen använd tex denna tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=589910

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in