Citat:
Ursprungligen postat av MussePigg
Ladda ner ett program som heter Data recovery Wizard men jag hitta fortfarande inte de jag skulle ha. Sen gick de inte att fixa någon för att de var en demoversion också.
Vart ska man leta egentligen? Jag kollade Lost and found, recovery och där den låg förut och sorterat på XML-filer enbart men hitta inte ändå.
Nån borde ju veta ett program, även fast de är en demoversion som borde funka att ta över några msn-loggar. Blir tokig på dessa program.
Eller är de nån som vet varför de blir varför filerna inte går att öppa med XML-editor när jag fick tillbaka dom, använde då ett program som hette bara File Recovery.
Surt surt men sånt hät händer.
Det problem kan vara att NTFS är lite korkat på vissa sätt. Så om det har gått ett tag sen du dagit bort filen, så kan de områdena ha delvis skrivits över på din HD. Är det så, så är dina bästa alternativ att återstäla nån backup om du har.
Annars måste du leta upp och lära använda "disc forensic" verktyg som kan vara rätt jobbiga att lära sig. Riktiga såna här verktyg bootar från en CD.
Men som sagt om det har gått ett tag så är nog en del av de blocken som filen använt efter den raderats överskriva av nytt material.
Om du har en partiellt återställd fil så öppna upp den med vilken ok hex- eller bättre text editor som helst typ viewern i Total Commander eller Notepad++ (den första är shareware den andra opensource).
I dessa kan du eventuellt hitta det du söker i den partiella filen.
Lycka till!
/D