• 1
  • 2
2009-09-27, 15:45
Medlem
MussePiggs avatar
Okej innan ni säger att jag ska söka på massa andra trådar som tar upp
precis samma sak så säger jag såhär, de har jag gjort.

Jag har laddat ner ett program som heter file recovery som verkar helt okej men de jag fill få tillbaka funkar inte riktigt. Vänder mig till er med expertis inom detta ^^

Det jag vill få tillbaka är msnloggar som jag har tagit bort av misstag, behöver få tillbaka en som var ganska viktig.
Men när jag använder programet och försöker "recovery" de så kommer de inte tillbaka som de var innan. Det heter något annat och de går inte längre att öppna med XML-editorn.

Nån som gjort något liknande eller som vet vad jag ska göra för att få det att funka?
Citera
2009-09-27, 15:47
Medlem
superkorvens avatar
Har för mig att jag har använt easy recovery till detta.
Citera
2009-09-27, 16:50
Medlem
MussePiggs avatar
Ladda ner ett program som heter Data recovery Wizard men jag hitta fortfarande inte de jag skulle ha. Sen gick de inte att fixa någon för att de var en demoversion också.

Vart ska man leta egentligen? Jag kollade Lost and found, recovery och där den låg förut och sorterat på XML-filer enbart men hitta inte ändå.

Nån borde ju veta ett program, även fast de är en demoversion som borde funka att ta över några msn-loggar. Blir tokig på dessa program.
Eller är de nån som vet varför de blir varför filerna inte går att öppa med XML-editor när jag fick tillbaka dom, använde då ett program som hette bara File Recovery.
Citera
2009-09-27, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MussePigg
Ladda ner ett program som heter Data recovery Wizard men jag hitta fortfarande inte de jag skulle ha. Sen gick de inte att fixa någon för att de var en demoversion också.

Vart ska man leta egentligen? Jag kollade Lost and found, recovery och där den låg förut och sorterat på XML-filer enbart men hitta inte ändå.

Nån borde ju veta ett program, även fast de är en demoversion som borde funka att ta över några msn-loggar. Blir tokig på dessa program.
Eller är de nån som vet varför de blir varför filerna inte går att öppa med XML-editor när jag fick tillbaka dom, använde då ett program som hette bara File Recovery.

Surt surt men sånt hät händer.
Det problem kan vara att NTFS är lite korkat på vissa sätt. Så om det har gått ett tag sen du dagit bort filen, så kan de områdena ha delvis skrivits över på din HD. Är det så, så är dina bästa alternativ att återstäla nån backup om du har.

Annars måste du leta upp och lära använda "disc forensic" verktyg som kan vara rätt jobbiga att lära sig. Riktiga såna här verktyg bootar från en CD.

Men som sagt om det har gått ett tag så är nog en del av de blocken som filen använt efter den raderats överskriva av nytt material.

Om du har en partiellt återställd fil så öppna upp den med vilken ok hex- eller bättre text editor som helst typ viewern i Total Commander eller Notepad++ (den första är shareware den andra opensource).
I dessa kan du eventuellt hitta det du söker i den partiella filen.

Lycka till!

/D
Citera
2009-09-27, 20:16
Bannlyst
Tanka gratis programmet revuca. Gör en djup scanning på hela hårddisken. Kan ta ett tag. Sen får du upp en lista på alla filer du kan återställa. Väldigt användarvänligt program
Citera
2009-09-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n3ktar
Tanka gratis programmet revuca. Gör en djup scanning på hela hårddisken. Kan ta ett tag. Sen får du upp en lista på alla filer du kan återställa. Väldigt användarvänligt program

Nu blev jag nyfiken på programmet, men det har du nog stavat fel på. Kan du kolla igen? Revuca, revuka o revucka ger all 0 träffar på återställningsprogram.
Citera
2009-09-27, 23:04
Medlem
CronoSs avatar
http://www.piriform.com/recuva
Citera
2009-09-28, 10:35
Medlem
pyro860s avatar
Spara inga filer till disken, spar ainget, kopiera inge tnytt dit osv, då skrivs den över.

http://thepiratebay.org/torrent/4873.....LeoParis.rar

Det programet är riktigt bra

Räddade70 gig borttagen musik som jag råkade ta bort av misstag, mha det
Citera
2009-11-18, 14:56
Medlem
Ni är mina hjältar<33

Rensade en av mina "skol dokuments mappar" och råkade av misstag ta bort en 15 sidor långt dokument om Företagsamhet i Forna Sovjet (som förövrigt ska vara inlämnat imorgon).

Ja ska testa de filer som ni tagit fram nu o se om det funkar.

Tack även CyrusGNetWork som visade mig hit
Citera
2009-11-18, 15:12
Medlem
Använde Recuva för att försöka få tillbaka 1 dokument.

Jag återställde dokumentet (Som jag tror är det jag söker efter) men jag kan tyvärr inte öppna det. Vad ska jag göra?

Det är en excelfil.
Citera
2009-11-18, 16:15
Medlem
SgtEmiLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikuvonDrake

Jag återställde dokumentet (Som jag tror är det jag söker efter) men jag kan tyvärr inte öppna det. Vad ska jag göra?

Det är en excelfil.

Om du har skrivit någonting till hårddisken sedan du 'raderade' excel-filen så är det nog så att det är delvis överskrivet, läs hela tråden
Citera
2009-11-18, 16:18
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikuvonDrake

Det är en excelfil.
Börja gråta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här