• 2
  • 3
2009-09-07, 14:40
Medlem
Jag upplevde precis samma sak som du beskriver i somras. D jag har lite hjrtproblem i familjen (bde mor och far) blev jag ju sjlvfallet lite nojjig och bad en vn som r lkare knna lite p mig. Innan han fick chansen brjade det ebba ut och inom ett par dagar var det helt borta. S jag tror inte att du har ngot att oroa dig fr. Blir det vrre r det ju dock alltid bttre att ta det skra fre det oskra, hlsan har man bara en av

Det lser sig sa tanten som spydde i vasken!
Citera
2009-09-07, 16:29
Medlem
haiguises avatar
Sjukt.. Hade samma sak 2 gnger i somras, en frsta gng precis innan jag skulle rka lite ( d hade jag inte rkt p iaf ngon mnad) och d varade det bara i en dag ungefr. Sen kanske en mnad senare fick jag det i en vecka efter ngra dagars rkande. Precis som TS beskriver r det ingen direkt smrta, var mest bara lite obehagligt i vnstra lungan och jag kunde typ inte springa.

Nojjade som fan ver att det skulle ha varit besprutat weed frsta dagen jag hade det.. Fortfarande ingen aning om varfr jag fick det.
Citera
2009-09-08, 04:00
Medlem
babakuss avatar
Hmmm. Haft precis samma knsla tror jag nr jag rkte mycket. Det kom och gick och i vissa lgen hgg det vid mindre andetag. S jag tog det lugnt med rkat i flera mnader. Frst blev det bttre men sen till slut gjorde det ont vid varje andetag i vnstra lungan och vnstra axeln. Ringde sjukvrdsupplysningen som uppmanade mig att ska in akut. Tydligen r andningsrelaterad smrta en stor varningsklocka. Det visade sig att jag ftt lungscksinflammation. Typ vtska i lungscken. Vet inte om det berodde p flummandet eller nt annat men vad fan ska man tro. Fortfarande hugger det till som en kniv ibland nr jag tar djupa andetag i vissa lgen. Men det kanske r nerver i klm som ngra varit inne p. Dessutom ska jag tydligen ha ont i lungan d jag haft lungscksinflammation enligt min doktor. Det blir rrbildning...

Men vad r det med flummare och den vnstra lungan? Verkar ofta vara just den vnstra som spkar. Hgerhnta fr mest rk ner i vnstra?

TS: Har du postat p medicinforat?
Sjlvklart ska du ska vrd om det inte blir bttre. Jag rekommenderar dig ven att ringa sjukvrdsupplysningen och frga vad de tycker.
Senast redigerad av babakus 2009-09-08 kl. 04:07.
Citera
2009-09-08, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktuppianuz
Cannabis kan man inte f lung problem av, iallafall inte av snt kortvarit bruk.
All rk kan man vl f lungproblem utav?
Citera
2009-09-08, 10:20
Medlem
Thurns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babakus
Hmmm. Haft precis samma knsla tror jag nr jag rkte mycket. Det kom och gick och i vissa lgen hgg det vid mindre andetag. S jag tog det lugnt med rkat i flera mnader. Frst blev det bttre men sen till slut gjorde det ont vid varje andetag i vnstra lungan och vnstra axeln. Ringde sjukvrdsupplysningen som uppmanade mig att ska in akut. Tydligen r andningsrelaterad smrta en stor varningsklocka. Det visade sig att jag ftt lungscksinflammation. Typ vtska i lungscken. Vet inte om det berodde p flummandet eller nt annat men vad fan ska man tro. Fortfarande hugger det till som en kniv ibland nr jag tar djupa andetag i vissa lgen. Men det kanske r nerver i klm som ngra varit inne p. Dessutom ska jag tydligen ha ont i lungan d jag haft lungscksinflammation enligt min doktor. Det blir rrbildning...

Men vad r det med flummare och den vnstra lungan? Verkar ofta vara just den vnstra som spkar. Hgerhnta fr mest rk ner i vnstra?

TS: Har du postat p medicinforat?
Sjlvklart ska du ska vrd om det inte blir bttre. Jag rekommenderar dig ven att ringa sjukvrdsupplysningen och frga vad de tycker.

Tack fr detta. jag knner fortfarande av det fast mer sllan trots att jag rkt i stort stt varje dag mer eller mindre. Jag har varit sjuk en del nu under tiden, vilket jag har trott varit en stor frkylning. De kanske har med smrtorna att gra. Jag tror jag tar och postar i medecinforumet. Symptomet du beskriver liknar mitt lskigt mycket :S

Jag har ocks funderat ver varfr det just r vnstra lungan var gng. Och har detta igentligen med rkning att gra?! aja, terstr att se. Tack iaf fr ett vettigt svar.
Citera
2009-09-08, 10:25
Medlem
Hade exakt samma problem phger sida. Dock strlade smrtan igenom till ryggen lite vid andetag, har suttit i ngon vecka nu brjar det successivt bli bttre.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in