2011-04-23, 17:24
Bannlyst
Håller på att spara ut mitt hår lite grann, dock inte i närheten av heavy metal stuket Undrar om någon vet någon frisyr som inte kräver vax eller hårgele samt ser bra ut?
Citera
2011-04-23, 17:28
Medlem
PowerToThePeoples avatar
Är väl lite det som är nackdelen med längre hår - att du just måste fixa och trixa.
Körde just på kort klippt av denna anledningen sedan jag själv dock inte kom fram till något vettigt sätt att göra livet simplare utan de 5 minuter framför spegeln och vax burken i fickan då jag sprang runt!
Citera
2011-04-23, 17:28
Medlem
Astro-Monsters avatar
Det beror ju såklart på om du har luftigt och krulligt hår eller rakt hår som lägger sig som en slickad säl. Varför vill du inte använda vax?
Citera
2011-04-23, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av denstoralampan
Håller på att spara ut mitt hår lite grann, dock inte i närheten av heavy metal stuket Undrar om någon vet någon frisyr som inte kräver vax eller hårgele samt ser bra ut?
rakat
Citera
2011-04-23, 17:30
Medlem
Hallonjudens avatar
Jag har rakat på sidorna och långt hår där uppe, använder bara hårspray till det och det är en jävligt schysst frisyr!
Citera
2011-04-23, 17:40
Medlem
bottgotts avatar
En bra klippt frilla går väl lika bra utan vax osv, såvida det inte är en mohawk eller liknande som är ämnad att stylas med produkter.

Fråga din lokala frisör och du skall finna svar, är vad jag tror. Lycka till!
Citera
2011-04-23, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astro-Monster
Det beror ju såklart på om du har luftigt och krulligt hår eller rakt hår som lägger sig som en slickad säl. Varför vill du inte använda vax?

Har väldigt tjockt rakt hår (extremt tjockt), ser ingen anledning att slösa pengar på vax om man inte behöver det. Kom över en bild på en kille med medellångt hår som såg grymt bra ut i håret fastän han inte använde vax, får man till det så är jag säker på att det kan bli snyggare än med vax. Ser det dock som ett test, funkar det inte så är det ju bara att klippa sig.

Citat:
Ursprungligen postat av bottgott
En bra klippt frilla går väl lika bra utan vax osv, såvida det inte är en mohawk eller liknande som är ämnad att stylas med produkter.

Fråga din lokala frisör och du skall finna svar, är vad jag tror. Lycka till!

Tänkte det samma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in