2011-04-22, 19:17
Bannlyst
Jag sker en fin och enkel klocka som jag vill bra till kostym bara. Just nu kr jag p en Cartier Santos 100 XL i silver.

Men sker mig till en liten finare klocka helst i lder. Klockan kan ligga mellan 20-60 tusen kr. Har sett flertal modeller i Jaeger som jag tyckt om men har ni fler frslag och kanske tom bttre klocka s skriv p
Patek
Detta r min smak: http://www.uret.se/jaeger-lecoultre-...er-p-1763.html
Hade den funkat tex?

Och om man verkligen vill satsa p en kvalitets klocka s finns det otroligt mnga mrken att vlja mellan vad tycker ni r en klocka att satsa p som kostymklocka samt till kanske mer avslappnande klder.

- Jaeger
- IWC
- Rolex
- Patek Philippe
osv...
Senast redigerad av deWaxx 2011-04-22 kl. 19:23.
Citera
2011-04-22, 23:55
Medlem
Den i din lnk det r en polo klocka right ? allts att man kan vnda p sjlva huset fr att skydda den medan du rider runt? vet att pappa har en sn liggande ngonstans.

Sjlv sitter jag p en rolex seadweller, riktigt bra bruksklocka men nr man ska vara fin s tar man och lnar en av pappa. Min favorit kan jag inte ens stava till men den r lite mer stilren, guld och lderband, kan komma med en update imon nr jag kollat vad den heter vet att det r en Patek Philippe i vilket fall (modellen jag inte kan stava till).

Om du vill ha en klocka inom din budget som r ett riktigt samtalsmne s mste det bli den hr http://www.dubbe.nu/?p=4330 (bsta lnk jag hittade) den klocka som Fuglesang hade i rymden, finns i 126 ex (?) lngt ifrn slutsld, du fr 2 moduler, en med partikel-rknare och G-kraft accelerator (ja det finns tid i den ocks), sen fr du ett hus med vanlig mekanisk klocka.

// QuiZi
Citera
2011-04-23, 09:48
Bannlyst
Det var inte riktigt min smak som du skickade. Jag vill grna ha klockan fyrkantig i grna s knt mrke helst ldre ur som har tillverkat klockor i mnga r. Reverso visste jag inte var till polo men det var rtt frckt haha.

Men som sagt jag sker mig grna till ngot klassiskt ur med lderband. Lnken jag skicka var bara ett ungefr hur jag vill den ska se ut.

Rolex tror jag inte har ngon modell som intresserar mig som ett klassiskt, enkel och ett fint ur. Tycker deras klockor r sportiga och runda (dem flesta?)

Men grna namnet p Pateken du hade
Citera
2011-04-23, 11:08
Medlem
knullklassons avatar
Det r vl svrt att misslyckas med en JLC runt handleden, men ta en titt p Zenith Port Royal och Glashtte Senator Karree ocks
Citera
2011-04-23, 11:22
Bannlyst
De har jag aldrig lagt mrke till Zeniths klockor var vldigt fina.

Men om man skulle lgga det i en vg tycker du jag ska kra p en JLC. Vilka modeller kan man satsa p i den prisklassen?
Citera
2011-04-23, 22:07
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deWaxx
Men om man skulle lgga det i en vg tycker du jag ska kra p en JLC. Vilka modeller kan man satsa p i den prisklassen?
JLC r svrslaget och vger tyngre sett till prestige. Inte mnga slr dem p fingrarna. Personligen r jag dock lite kr i Zenith... Angende deras modeller s r det vl just en Reverso du vill ha? De finns i en massa utfranden dr mnga av dem r mekaniska. Jag skulle dock vlja en automatisk - det blir mer "knsla" och "sjl" s. Kanske sprcks budgeten d, jag har inte riktigt koll p priserna? Kolla in chrono24.se om du vill tjna in ngra tusenlappar...
Citera
2011-04-23, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
JLC r svrslaget och vger tyngre sett till prestige. Inte mnga slr dem p fingrarna. Personligen r jag dock lite kr i Zenith... Angende deras modeller s r det vl just en Reverso du vill ha? De finns i en massa utfranden dr mnga av dem r mekaniska. Jag skulle dock vlja en automatisk - det blir mer "knsla" och "sjl" s. Kanske sprcks budgeten d, jag har inte riktigt koll p priserna? Kolla in chrono24.se om du vill tjna in ngra tusenlappar...

Ja det lutar sig t JLC trots allt som jag planerat. Tnkte hra lite fler frslag men deras ur verkar nog vara det bsta.

Ja reverso lockar mest men har hittat flertal modeller i guld s jag tycker r vldigt fina. Kommer nog stiga ver prisklassen jag planerat. Men som dem alla sger ''en klocka r fr livet och det kan man inte stta ett pris p''

Sedan tycker jag deras klockor ser vldigt fina till lite mer avslappnande klder med inte bara fr att vara ''propert'' kldd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in