2011-04-21, 20:52
Medlem
Hej, köpte ett par fotbollsskor i augusti 2010. Dobbarna på baksidan lossnade under träningen, utan någon anledning. De lossnade när jag började löpa lite. Undrar ifall det går att reklamera dem, om det går hur ska jag då berätta om jag vill reklamera skorna?
SNÄLLA BEHÖVER HJÄLP

Skorna ser ut såhär!
http://www.ransacker.co.uk/football-...he-first-test/
Citera
2011-04-21, 21:00
Medlem
Alltså, i vanliga fall ska det bara vara att traska dit med kvittot och säga att skorna pajjade vid första träningen och så ska du få pengarna tillbaka (eller ett tillgodokvitto), men i och med att köpet var så länge sedan... :/ Jag vet inte.
Gick de sönder i augusti 2010 och så har du bara skjutit på det tills nu, eller gick de sönder nyss?

I vilket fall: Gå dit och förklara läget. Har du kvittot kvar så kan du ha en chans.
Citera
2011-04-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knightofcydonia
Alltså, i vanliga fall ska det bara vara att traska dit med kvittot och säga att skorna pajjade vid första träningen och så ska du få pengarna tillbaka (eller ett tillgodokvitto), men i och med att köpet var så länge sedan... :/ Jag vet inte.
Gick de sönder i augusti 2010 och så har du bara skjutit på det tills nu, eller gick de sönder nyss?

I vilket fall: Gå dit och förklara läget. Har du kvittot kvar så kan du ha en chans.

De gick sönder idag (21 april 2011). Men vet inte om det kommer gå igenom, har ingen aning om vad jag ska säga till dem.
Citera
2011-04-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haalit
De gick sönder idag (21 april 2011). Men vet inte om det kommer gå igenom, har ingen aning om vad jag ska säga till dem.

Something like this: (Viktigt att vara vänlig, men självsäker) "Hej! Jag behöver hjälp med en sak. Det är så här att jag köpte de här skorna i augusti, men fick aldrig tillfälle att använda dem, så de har bara legat orörda i garderoben tills igår, då jag testade dem och dobbarna bara lossnade på en gång. Ni kan se själva att de inte är använda förutom den gången eftersom det inte är mycket slitage på dem (hoppas jag?). Det känns ganska snopet, finns det något att göra åt saken? Jag har kvittot med mig här om det behövs"

Är de inte samarbetsvilliga ändå kan du ju köra på att bli lite skeptisk och typ "Jaha.. tycker du att det är rimligt att dobbarna ska trilla av vid första användningen?"

Om man är lite persistant så brukar de flesta ge med sig eftersom "kunden alltid har rätt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in