2011-04-21, 15:01
Medlem
Cerises avatar
Hur kommer det sig att det är så himla dyrt att göra en vanlig uppsättning hos en frisör? Uppemot 1000 kr, jag menar, hur svårt kan det vara. Jag vill bara ha en snygg frisyr för en finfest, och ber hellre min mamma fixa saken åt mig. Det är verkligen inte värt pengarna tycker jag. Klippning är inte alls lika dyrt. Någon som har fått håret fixat och kan säga hur resultatet var?
Citera
2011-04-21, 15:08
Medlem
wannseeeichmanns avatar
Hur lång tid skulle du säga att det tar för din frisör att sätta upp ditt hår när det kostar 1 000kr?
Citera
2011-04-21, 16:12
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wannseeeichmann
Hur lång tid skulle du säga att det tar för din frisör att sätta upp ditt hår när det kostar 1 000kr?

Jag hade tänkt mig en vanlig uppsättning, inte en bruduppsättning. Skulle gissa på en halvtimme. Hurså?
Citera
2011-04-22, 14:10
Medlem
wannseeeichmanns avatar
Ja, priser på tjänster brukar stå i relation till hur lång tid de tar att utföra. Materialkostnad är en sak men sen vill folk ha betalt för sin tid också.

Om du hävdar att den uppsättningen som du betalade 1 000kr för tog 30 minuter - ja, då håller jag med om att det var dyrt. Men om den tog 60 eller bortåt 90 minuter så är det en annan sak.

Vad jag vill belysa är att det priset inte alltid står i relation till hur svårt något är, utan till hur lång tid det tar att utföra.
Citera
2011-04-22, 15:08
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wannseeeichmann
Ja, priser på tjänster brukar stå i relation till hur lång tid de tar att utföra. Materialkostnad är en sak men sen vill folk ha betalt för sin tid också.

Om du hävdar att den uppsättningen som du betalade 1 000kr för tog 30 minuter - ja, då håller jag med om att det var dyrt. Men om den tog 60 eller bortåt 90 minuter så är det en annan sak.

Vad jag vill belysa är att det priset inte alltid står i relation till hur svårt något är, utan till hur lång tid det tar att utföra.

Även för 60 eller 90 minuter är det väldigt dyrt tycker jag.
Citera
2011-04-23, 17:11
Medlem
du måste ju kanske se på hur mycket en frisör måste ta betalt för att gå runt... det skall betalas hyror och allt möjligt.. har du en lokal tex i en huvudstad så är det dyrt..
bara en liten ynka butik där jag bor har 15000:- i bara hyran för lokalen..sen tillkommer ju allt annat också..
Citera
2011-05-10, 18:07
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
du måste ju kanske se på hur mycket en frisör måste ta betalt för att gå runt... det skall betalas hyror och allt möjligt.. har du en lokal tex i en huvudstad så är det dyrt..
bara en liten ynka butik där jag bor har 15000:- i bara hyran för lokalen..sen tillkommer ju allt annat också..

Not my problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in