2008-01-20, 23:03
Medlem
Taipehs avatar
men fria inlägg, om vem som helst kan förfalska vad någon annan sagt?
I såna fall, frihet för vem?
Citera
2008-01-20, 23:07
Medlem
Misters avatar
Kanske frihet för den som förfalskar?

Det vore nog lättare om du preciserade vad du menar och hur exakt man kan förfalska. Jag tror den här tråden kommer ryka snart
Citera
2008-01-20, 23:07
Medlem
Robert_Goatses avatar
Vem som helst kan förfalska det någon skrivit?

Jag hänger inte med!
Citera
2008-01-20, 23:08
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taipeh
Jag föreslår att du skriver om ditt inlägg så att det blir begripligt. Jag förstår helt enkelt inte vad din trådstart går ut på...
Citera
2008-01-20, 23:12
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:

Frihet för den som vill yttra sig, alltså yttrandefrihet. Enkelt.
Citera
2008-01-20, 23:16
Medlem
R.Rs avatar
Varför startade du en ny tråd? Kunde du inte nöjt dig med att fortsätta diskussionen i den förra?

För er som inte hänger med handlar det om denna tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=608523

TS får här reda på att man på FB kan felcitera vem som helst eftersom man själv skriver in vem citatet är från.
Citera
2008-01-20, 23:25
Medlem
Taipehs avatar
Kör gärna ihop dem

trodde inte det gick med två olika fokus
Citera
2008-01-20, 23:28
Medlem
Taipehs avatar
Jag blev förfalskad

i ett citat i en annan tråd.
Då jag frågade hur detta kunde hända visade det sig att det var hur lätt som helst, och då blev jag lätt irriterad.
Om mina åsikter kan förfalskas i ett citat i en fri diskussion tycker jag inte att det är en fri diskussion.
Citera
2008-01-20, 23:29
Medlem
Bobby´s bodys avatar
Citat:
trodde inte det gick med två olika fokus
Det spelar ju ingen roll hur mycket folk förfalskar dina inlägg. Ditt sanna äkta inlägg finns ju alltid kvar som bevis på att du skrev det äkta inlägget. Sen förfalskas inte inlägg så ofta.
Citera
2008-01-20, 23:32
Medlem
asdfasdfs avatar
rapportera inläggen som förfalskar det du skrivit?
Svara i tråden och be den som felciterat dig att inte felcitera dig, samtidigt som du påpekar vad du faktiskt skrev?
Citera
2008-01-20, 23:35
Medlem
Taipehs avatar
Om du tror att det inte spelar någon roll hur du förfalskas

eller felciteras i en diskussion föreslår jag att du använder den kunskap vi faktiskt har om hur KGB och STASI fungerade under östblockstiden...

Om man anser att man kan ljuga om vad andra säger och tycker...

Då är inte Flashback någonslags fria ordets torg
Citera
2008-01-20, 23:37
Medlem
Ens åsikt utbytt mot en lögn

Citat:
Ursprungligen postat av Bobby´s body
Det spelar ju ingen roll hur mycket folk förfalskar dina inlägg. Ditt sanna äkta inlägg finns ju alltid kvar som bevis på att du skrev det äkta inlägget. Sen förfalskas inte inlägg så ofta.

Mja. Du vet ju hur långa trådarna kan bli här? Låt säga att ngn i en tråd lögnciterar dig och du har turen att uppäcka det, varpå du skriver det i tråden(och då också får hoppas på att din dementi inte blir raderad som OT). Vem orkar och har intresse i att söka igenom den långa tråden för att se vem som talade sanning? Dessutom vilka av ens ev. alla inlägg i en tråd är det då som är lögnciterat? Det vet ju då ingen, eftersom citatet är ett lögncitat= någons åsikt utbytt mot en annans... det finns ju bara en kopia, liksom. Med då just din signatur i/ på, med annans egenvalda ord i...

Tycker det är obehagligt att det står var och en fritt att gnm lögncitat misskreditera andra medlemmar... tänk om ngn skriver i en tråd att du gillar att sätta på 7- åringar? Ja, detta förutsatt att du inte nu gör det, förstås.
Senast redigerad av Tort 2008-01-20 kl. 23:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in