2026-10-09, 22:18
Medlem
FruKrokodils avatar
Hanna skulle kunna börja med "gissa maten" tävlingar dvs hennes publik kan vinna något valfritt från Rusta genom att engagera sig runt hennes exotiska matlagning. Det blir som en protest mot alla matkonton och näringsråd som existerar.

Idag så ser kan jag urskilja små kakor, diverse godis, en proteinbar med smak av kaka, några klyftor mandarin, gurka i lagom sätta i halsen storlek men sen blir det desto svårare. Är det grillad banan, potatisbullar, chicken nuggets och stekta ostbollar? Som doppas i en dl ketchup och majonäs.
Samt en obligatorisk blåbärssoppa på tetra så Lars inte direkt sprayar blöjan full av diarré.
Citera
2026-10-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Hanna skulle kunna börja med "gissa maten" tävlingar dvs hennes publik kan vinna något valfritt från Rusta genom att engagera sig runt hennes exotiska matlagning. Det blir som en protest mot alla matkonton och näringsråd som existerar.

Idag så ser kan jag urskilja små kakor, diverse godis, en proteinbar med smak av kaka, några klyftor mandarin, gurka i lagom sätta i halsen storlek men sen blir det desto svårare. Är det grillad banan, potatisbullar, chicken nuggets och stekta ostbollar? Som doppas i en dl ketchup och majonäs.
Samt en obligatorisk blåbärssoppa på tetra så Lars inte direkt sprayar blöjan full av diarré.

Bra idé! Följarna skulle skjuta i höjden 🥳
Jag tycker mig se fyra kycklingburgare, kycklingnuggets i annan form o med annat namn, kanske lite chilicheese samt en marinerad kycklingbit? Man undrar varför maten ska ligga på en skärbräda? Känns det lyxigt eller vad?

Nä. Ångrade mig, är nog inga kycklingburgare. Kan kanske vara fyra brända minipizzor 🥳
Senast redigerad av Exspektans 2026-10-09 kl. 22:40.
Citera
2026-10-09, 22:58
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Bra idé! Följarna skulle skjuta i höjden 🥳
Jag tycker mig se fyra kycklingburgare, kycklingnuggets i annan form o med annat namn, kanske lite chilicheese samt en marinerad kycklingbit? Man undrar varför maten ska ligga på en skärbräda? Känns det lyxigt eller vad?

Nä. Ångrade mig, är nog inga kycklingburgare. Kan kanske vara fyra brända minipizzor 🥳

Minns när Hanna gjorde något liknande med fiskpinnar, kycklingburgare från Max och tacofärs- allt hackade i småbitar. Stolt som en tupp var hon också när hon serverade Lars typ 1,5 år denna sörja, och detta var någon vecka efter ett samarbete med Knatteplock 😂.
Tacka fan att Lars levde på burkmat sina första år, för jag skulle göra detsamma även som vuxen om jag serverades denna föda.
Fast ändå A för credit, till damen vars signumrätt är köttfärsås som måste ligga i durkslag för att inte räknas som soppa.
Senast redigerad av FruKrokodil 2026-10-09 kl. 23:00.
Citera
2026-10-09, 23:29
Medlem
Vem av bebisarna Lars och Kebab önskade en ”matigare” snacksbricka?! Och stackars jävlar som sen efter sin önskan fick Kinder maxi, chili cheese tops och smarties till fredagsmys. Fattas bara Bubbliz.
Citera
2026-10-09, 23:41
Medlem
Visst att H kanske har som grej att allt inte ska vara perfekt, men varför välja att ta med så mkt negativt om det inte stämmer? framförallt när de får orosannälningar. Om hon visar en helt felaktig bild av sitt liv är det väl dags att ändra på det nu?
Om allt detta stämmer borde soc skicka dom på föräldrautbildning, ingå i nåt av deras program etc.

Jag har inte fått uppfattningen av att varken H eller K tagit del av nåt sånt. Precis alla jag känner inkl jag själv har gått med sina barn till BVC på div kurser, HLR, babymassage, föräldragrupper m.m. Eller har H tyckt redan från början att hon visste precis allt om föräldraskap så att hon inte ansåg att det behövdes? Det är precis sånt här soc kan vara ett stöd i och visar att de missat.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-10-09 kl. 23:51.
Citera
2026-10-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Minipizzor är min gissning...Precis, tror att det är såna kyckling-nuggets/fingers och chili cheese.
Citera
Igår, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Visst att H kanske har som grej att allt inte ska vara perfekt, men varför välja att ta med så mkt negativt om det inte stämmer? framförallt när de får orosannälningar. Om hon visar en helt felaktig bild av sitt liv är det väl dags att ändra på det nu?
Om allt detta stämmer borde soc skicka dom på föräldrautbildning, ingå i nåt av deras program etc.

Jag har inte fått uppfattningen av att varken H eller K tagit del av nåt sånt. Precis alla jag känner inkl jag själv har gått med sina barn till BVC på div kurser, HLR, babymassage, föräldragrupper m.m. Eller har H tyckt redan från början att hon visste precis allt om föräldraskap så att hon inte ansåg att det behövdes? Det är precis sånt här soc kan vara ett stöd i och visar att de missat.
Hon vet helt enkelt inte bättre. Man kan ju inte ge vidare sådant man aldrig själv har fått lära sig. Men någonstans måste man ändå växa upp och inse att livet handlar om mer än att sitta hemma, äta sötsaker och titta på Pippi Långstrump. Det mest fascinerande är att hon verkar ha gjort sin egen omognad till en livsstil och nu ska föreställa den vuxna i ett barns liv. Att själv sakna ambitioner är en sak, men att inte ens reflektera över vilken förebild man är för sitt barn är något helt annat. Det är nästan som att hon inte har förstått att det är hon som ska uppfostra barnet, inte fortsätta leva ut sin egen barndom genom det. Och det sorgligaste är att hon verkar vara genuint nöjd med det.
Citera
Igår, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Hon vet helt enkelt inte bättre. Man kan ju inte ge vidare sådant man aldrig själv har fått lära sig. Men någonstans måste man ändå växa upp och inse att livet handlar om mer än att sitta hemma, äta sötsaker och titta på Pippi Långstrump. Det mest fascinerande är att hon verkar ha gjort sin egen omognad till en livsstil och nu ska föreställa den vuxna i ett barns liv. Att själv sakna ambitioner är en sak, men att inte ens reflektera över vilken förebild man är för sitt barn är något helt annat. Det är nästan som att hon inte har förstått att det är hon som ska uppfostra barnet, inte fortsätta leva ut sin egen barndom genom det. Och det sorgligaste är att hon verkar vara genuint nöjd med det.
Nej så är det nog, det kanske är så att ingen i hennes närhet/släkt har gjort det heller och tycker att det behövs. Kunskapen finns redan i släkten och H får uppleva sin egen barndom igen genom L och "uppfostrar" henne likadant.

Jag tror hon lyssnar till hennes favorit Astrid "ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv" Och tolkar det som att man inte behöver göra nånting.

Och kärlek från deras sida är att göra L glad och nöjd med sötsaker, leksaker och barnprogram.
För i mina ögon är hon mer barnets kompis än förälder.
Senast redigerad av Upp-till-bevis Igår kl. 00:25.
Citera
Igår, 00:53
Medlem
Hej!

Tack för insläpp!

Har följt tråden i något år, men inte tagit tag i att fixa mitt bortglömda lösenord förrens nu.

Tråden har gett mig många skratt-så många spot on kommentarer och uttalanden gällande H! Tack!

Gällande H kan jag säga mycket...men jag börjar nästan undra; kan hennes insta vara ett modernt konstprojekt eller månne ett socialt experiment skapat av några psykologstudenter? 🤔

Hoppas att ni förstod min ironi☺️
Citera
Igår, 02:02
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercedes85
Hej!

Tack för insläpp!

Har följt tråden i något år, men inte tagit tag i att fixa mitt bortglömda lösenord förrens nu.

Tråden har gett mig många skratt-så många spot on kommentarer och uttalanden gällande H! Tack!

Gällande H kan jag säga mycket...men jag börjar nästan undra; kan hennes insta vara ett modernt konstprojekt eller månne ett socialt experiment skapat av några psykologstudenter? 🤔

Hoppas att ni förstod min ironi☺️

Många som varit inne på samma sak, problemet är att då måste det vara världens längsta projekt då Hanna började sprida sin personlighet redan 2011- genom sin fantastiska Facebook sida.
Att sen blanda in så många kufiga bifigurer tex hennes morsa, svärmor, Kebab och Pingstkyrkan tror jag blir övermäktigt.

Jag landar dessvärre i att Hanna är ett livs levande unikum som roat många miljoner människor här på fb genom att bara vara totalt oblivious. Hanna är verkligen den som på riktigt bott under en sten, så totalt orörd av omvärldens åsikter och föränderlighet.
Senast redigerad av FruKrokodil Igår kl. 02:05.
Citera
Igår, 07:53
Medlem
Varför servera mellis om de åt en sen lunch? Då hoppar man väl mellis och äter en riktig middag…. Hanna är så oförmögen att fatta vettiga vuxna beslut.
Citera
Igår, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Ja jag vet det i artikeln, därför jag nämnde det. Det är ju fortfarande inte olagligt att låta bli att borsta tänderna men går det så långt blir det ju misshandel.

Jag vet inte om du höll med mig eller missförstått vad jag ville ha fram.. jag ville iallafall få fram att man kan få stöd i sin föräldraroll som du sa. Det var ju någon annan jeppe som skrev att inget av det Hanna gör är olagligt och därmed inte behöver anmälas. Men det är ju sånt soc är till för bl.a. Hade det varit olagligt hade det ju varit polisen man fått vända sig till.

Och det är ju anmält ? Soc erbjuder frivilliga insatser som ex föräldrastöd och det har dom antagligen gjort i och med upprepade anmälningar. Men alla som skriker här i tråden att "soc borde göra något", menar man då att det finns fog för tvångsåtgärder ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in