2026-10-09, 16:46
Medlem
Jag läste någonstans att de ska hålla en pressträff kl. 17. Vart kan man titta på den?
Citera
2026-10-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Skulle väl kunna köpa ditt resonemang i någon slags vidare kontext, men mitt på blanka dan när du har en "Aftonhora" efter dig på stigen...

Mjae...

Kunde väl skötas privat om dom vill lapa F.

Kan ju ha varit en taktisk grej från C sidan för att visa att de för informella samtal med Tidö sidan.
För att skrämma V lite grann och få V att backa på krav på ministerposter.

Tror dock att V inte kommer backa, det är en princip för dem och de har kongress beslut på att sitta i regeringen. För V är ett nyval bättre, då får de mer röster och är starkare även om Tidö vinner ett nyval. Jag tror det blir C som backar i slutändan eftersom Magda absolut inte vill ha nyval då S riskerar förlora många väljare. Så, regeringen blir med V, S, Mp och C men bara i 4 år MAX. Förmodligen blir de så osams att det spricker innan och därmed så har vi ett nyval i alla fall.
Citera
2026-10-09, 16:49
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Fantastiskt, nu en månad efter valet har vi kommit så långt att vinnande sidan klarar av att stå tillsammans på bild.

Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Med fejk-leenden men iallafall. Fotot känns extremt sällsynt, har nog aldrig hänt förut att de stått i samma rum om inte TV eller någon kallat.
Nja...det började med att Nooshi publicerade en bild på instagram där de står tillsammans och ser allvarliga ut. Den bilden återpublicerades av Expressen.
Tydligen gillade inte C den bilden så Nooshi fick ta bort den. Därefter kom bilden som C ville ha där alla skrattar. Omelett!!
Snacka om vilken dominant diva hon är kärringen Thand!
Citera
2026-10-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Jag läste någonstans att de ska hålla en pressträff kl. 17. Vart kan man titta på den?
https://www.svtplay.se/svt-nyheter-direkt
Citera
2026-10-09, 16:55
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja det har nog hänt något otroligt idag

Oj de kan nu sitta i samma rum, otroligt framsteg.
Är det på riktigt?
Är det så kärringar agerar?

Från AB

"Är det här första steget till Sveriges nya regering?
– Det är en öppning för att vi kan sitta och prata tillsammans och det har vi inte gjort förut, så att det är en öppning i en låst fråga och huruvida vi kan sitta i samma rum eller inte, säger Elisabeth Thand Ringqvist."

Ja, vilka otroliga framsteg!
Det var bara för någon dag sedan som hon absolut skulle sitta vid ett eget bord i aktuellt! Pinsamt!
Citera
2026-10-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det var bara för någon dag sedan som hon absolut skulle sitta vid ett eget bord i aktuellt! Pinsamt!
Ingen gemensam pressträff...
Blir intressant och höra vad dom själva säger.
Senast redigerad av tjanska 2026-10-09 kl. 16:59.
Citera
2026-10-09, 16:58
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Fantastiskt, nu en månad efter valet har vi kommit så långt att vinnande sidan klarar av att stå tillsammans på bild.
I ett land som USA hade sveket från Elisabeth Tandh Ringqvist straffats hårt av väljarna. Det är lite barnsligt att hon tillåts gå över till Sossarna utan att bli stämplad som "svikande råtta".
Citera
2026-10-09, 16:58
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ja det är pinsamt och dessa ska representera svensk regering.

Hur i helvete har de tänkt att de ska kunna leda Sverige?
Hade jag röstat på någon av dem hade jag skämts något enormt.
Citera
2026-10-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Gult tror jag räcker för att Maggan skall bli statsminister. Krävs bara att hon inte får en majoritet som trycker rött?

Det är precis som jag skriver. Hur många cemtermandat kommer trycka gult på en regering som V ingår i.
Citera
2026-10-09, 17:03
Medlem
Citat:
Det var rätt uppenbart redan före valdagen att utfallet kunde bli som det blev.
Ändå röstade folk som de gjorde.

Nej, Centern lovade sina väljare att kommer inte släppa fram en regering som V ingår i.
Citera
2026-10-09, 17:04
Medlem
Thand röstar på Magdalena om dom kommit fram till något, viss tvekan har uppstått tydligen.
Citera
2026-10-09, 17:05
Medlem
Sunimods avatar
Enligt de bilder som redovisas i pressen ser de väldigt glada ut.

Troligen för att de kunnat vistas i samma rum utan att ryka ihop och gräla.

Ett stort steg för oppositionen, de slåss inte.
Inte än...

Fegisar som inte vågade dricka alkohol ihop.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/partiledarna-pa-plats-infor-rodgrona-motet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in