2026-10-09, 16:26
Medlem
Givetvis åt skogen att de inte kunde komma överens före valet.
Dålig reklam för Sverige.
Citera
2026-10-09, 16:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014

Dålig reklam för V, MP, C och S. Och dålig reklam för svensk media som inte rapporterade det under valrörelsen.
Citera
2026-10-09, 16:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
En stor del av befolkningen tänker inte alls. Hänger inte med och är inte intresserade.
Röstar på partiet de gjort förr eller på en partiledare de gillar oavsett partiprogram.
När jag förr jobbade på golvet var det enbart S eller V som gällde. Hade man berättat att man röstade på M så hade man slängts ut från fikarummet. Jävla grupptryck av folk som inte accepterar att man har annan åsikt. Gick givetvis inte diskutera politik med inkokta grabbar som röstade enbart som kompisen gjorde. Jag höll käft om mina åsikter och "överlevde" den tiden. Men diskuterade aldrig senare heller politik på jobbet.
Citera
2026-10-09, 16:35
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Vad kan man förvänta sig?
Fem kärringar ska föröka samarbeta, hahaha.
När Nooshi ligger hemma och lipar så kommer Ida fram, ännu värre.
Jo jag räknar in Daniel Helldén som kärring.
Citera
2026-10-09, 16:36
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Fantastiskt, nu en månad efter valet har vi kommit så långt att vinnande sidan klarar av att stå tillsammans på bild.
Med fejk-leenden men iallafall. Fotot känns extremt sällsynt, har nog aldrig hänt förut att de stått i samma rum om inte TV eller någon kallat.
Citera
2026-10-09, 16:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
En stor del av befolkningen tänker inte alls. Hänger inte med och är inte intresserade.
Röstar på partiet de gjort förr eller på en partiledare de gillar oavsett partiprogram.

Ja det är nog en 35 % av väljarna som är politiska idioter. De kan vara välutbildade, sköta sina arbeten bra och inte alls vara korkade. Det är bara att politiskt är de idioter. Precis som någon inte alls förstår sig på musik eller sport.
Citera
2026-10-09, 16:38
Medlem
Sunimods avatar
Från Aftonbladet

"De rödgröna ledarna och språkrören har anlänt till Lidingömötet.

Men det blir ingen alkohol som för Tidögänget.

– Nej, nej, nej, nej, säger C-ledaren Elisabeth Thand Ringqvist."

Hade nog inte varit fel med lite gott att dricka så här på fredagen och då kanske de kunna samarbetat.

Men vilket kackel det hade blivit.
Citera
2026-10-09, 16:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Ja, detta är tydligt, och vi har skrivit många gånger att C kommer att släppa fram V:s krav. Vad som också har skrivits är att det inte är säkert att alla 25 centermandat kommer att acceptera detta. Det enda jag väntar på att se under hela denna process är hur många centermandat som kommer att trycka gult för en regering där V ingår.

Gult tror jag räcker för att Maggan skall bli statsminister. Krävs bara att hon inte får en majoritet som trycker rött?
Citera
2026-10-09, 16:39
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det är nog en 35 % av väljarna som är politiska idioter. De kan vara välutbildade, sköta sina arbeten bra och inte alls vara korkade. Det är bara att politiskt är de idioter. Precis som någon inte alls förstår sig på musik eller sport.
Finns en viss likhet mentalt mellan någon som röstar C eller S och någon som lyssnar på senaste Taylor Swift. Inte en värld jag frivilligt befinner mig i.
Citera
2026-10-09, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Från Aftonbladet

"De rödgröna ledarna och språkrören har anlänt till Lidingömötet.

Men det blir ingen alkohol som för Tidögänget.

– Nej, nej, nej, nej, säger C-ledaren Elisabeth Thand Ringqvist."

Hade nog inte varit fel med lite gott att dricka så här på fredagen och då kanske de kunna samarbetat.

Men vilket kackel det hade blivit.
Om 15 minuter troligtvis PK hur det gått.
https://www.svtplay.se/svt-nyheter-direkt
Citera
2026-10-09, 16:40
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Är du säkert att folk kommer glömma at C och V samregerar med varandra?
Det var rätt uppenbart redan före valdagen att utfallet kunde bli som det blev.
Ändå röstade folk som de gjorde.

C kommer hellre välja att V får ministerposter än att låta det gå till nyval. Ett nyval skulle nog slå hårt mot C och riskera deras existens. Gissar att deras väljarbas då skulle gå till S eller L

Ja, folk glömmer lätt. De har redan glömt hur höga bensinpriserna var före Tidö. De har glömt inflationen. De har glömt alla skottlossningar med höga tal av döda även där oskyldiga strök med. De har glömt den ohämmade migrationen, etc etc.

Ja, jag tror att folk om 4 år kommer glömma att C var den som släppte in V i regering.
Citera
2026-10-09, 16:44
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Om 15 minuter troligtvis PK hur det gått.
https://www.svtplay.se/svt-nyheter-direkt
Ja det har nog hänt något otroligt idag

Oj de kan nu sitta i samma rum, otroligt framsteg.
Är det på riktigt?
Är det så kärringar agerar?

Från AB

"Är det här första steget till Sveriges nya regering?
– Det är en öppning för att vi kan sitta och prata tillsammans och det har vi inte gjort förut, så att det är en öppning i en låst fråga och huruvida vi kan sitta i samma rum eller inte, säger Elisabeth Thand Ringqvist."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in