Igår, 14:01
Medlem
Ja, ett villakvarter, en i raden av kåkar sätter alltså upp skylten "mitt hem, mina regler" vid sin tomtgräns.

Vad vill man ha sagt,? om någon går förbi skylten, in på egendomen, så gäller inte Svea Rikes lag längre och man är underställd husägarens "egna" regler och förordningar?

Notera att skylten inte säger "våra" trots att det finns en kvinna med i bilden, man kan ju ana hur den arma människan har det.

Får denne egendomsägare slå ihjäl mog om jag kliver in på hans tomt, givet att han "varnat i förväg", eller kan skylten anmälas!?
Mvh.
Citera
Igår, 14:05
Medlem
ModerKatts avatar
Utgå från att din granne har humor..
Citera
Igår, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Ja, ett villakvarter, en i raden av kåkar sätter alltså upp skylten "mitt hem, mina regler" vid sin tomtgräns.

Vad vill man ha sagt,? om någon går förbi skylten, in på egendomen, så gäller inte Svea Rikes lag längre och man är underställd husägarens "egna" regler och förordningar?

Notera att skylten inte säger "våra" trots att det finns en kvinna med i bilden, man kan ju ana hur den arma människan har det.

Får denne egendomsägare slå ihjäl mog om jag kliver in på hans tomt, givet att han "varnat i förväg", eller kan skylten anmälas!?
Mvh.
Den betyder ingenting. Den skapar ingen egen rätt.
Citera
Igår, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerKatt
Utgå från att din granne har humor..

Rör sig om en juvel som demonstrativt så fort han kommer i närheten av någon, börjar prata med sin hund (som ALLTID är med) för att det ska framgå att hunden (och i förlängningen han själv) är långt intressantare än omgivningen...
Citera
Igår, 14:18
Medlem
Det är antagligen en omskrivning för att grannen misshandlar sin fru och våldtar sina barn
Citera
Igår, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Den betyder ingenting. Den skapar ingen egen rätt.

Kan det då finnas juridiskt stöd för att tvinga honom att ta bort den?
Den provocerar och anger falsk info
Citera
Igår, 14:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Mvh.

Varför skulle Sveriges rikes lag upphöra att gälla? Självklart slutar inte Sveriges rikes lag att gälla men var och en får självklart ha egna regler på sin egen tomt.

Varför ska skylten säga "våra"? Den gäller naturligtvis frun också. Alternativt har han satt upp den på uppmaning av frun.
Citera
Igår, 14:21
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Tror att TS behöver skaffa sig ett eget liv .

Varför sitter du och fantiserar ihop scenarion som KANSKE kan inträffa ?
TS behöver ta sig en funderare på vem det som är galningen i villaområdet , helt klart
inte personen med skylten som är den konstige här .
Citera
Igår, 14:22
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:

Mvh.

Finns bara ett sätt att ta reda på vad han menar. Att du går in på hans trädgård och tittar in genom fönstret när dom sitter och äter.
Citera
Medlem
Citat:
Den provocerar och anger falsk info

Nej, rent juridiskt finns det inget att hämta här. Men man kanske kunde hämta ut pinnen från din röv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Det är antagligen en omskrivning för att grannen misshandlar sin fru och våldtar sina barn
Barnen är utflugna , om dom ens funnits( gissar att gubben är 75) men ja känslan är stark att frun nödas ägna sig åt massiv underkastelse...
Citera
Igår, 14:23
Medlem
Citat:
Nej
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in