2026-10-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Hon började ju starkt och säkert svårt att hålla toppformen genom hela säsongen. Men det vore bättre att disponera säsongen så att toppen kommer kring VM.
Jag tycker hon inledde okej men hon hade ju varit sjuk och sa väl själv att det fanns mer att ta av och när hon började komma i riktigt bra slag i Juni så trodde jag hon bara skulle bli bättre men under uppehållet verkar något hänt. Hon är ju väldigt bra såklart men fjolårets säsong var betydligt bättre.
Citera
2026-10-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag tycker hon inledde okej men hon hade ju varit sjuk och sa väl själv att det fanns mer att ta av och när hon började komma i riktigt bra slag i Juni så trodde jag hon bara skulle bli bättre men under uppehållet verkar något hänt. Hon är ju väldigt bra såklart men fjolårets säsong var betydligt bättre.
Nu har hon i alla fall trippeln. Stort.

Hon verkar tycka att hon har rätt mycket jobb i vinter när man hör henne prata om konkurrenterna.
Citera
2026-10-04, 21:13
Medlem
TilleyHats avatar
Remco Evenepoel har nu vunnit alla internationella mästerskap han kan vinna. Otroligt prestation vid 26 års ålder. 80 segrar totalt i karriären.
Citera
2026-10-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Remco Evenepoel har nu vunnit alla internationella mästerskap han kan vinna. Otroligt prestation vid 26 års ålder. 80 segrar totalt i karriären.
Han måste börja jobba på segermarginalerna.
Citera
2026-10-05, 11:36
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Han måste börja jobba på segermarginalerna.

Ja det var nog den minsta segermarginalen jag sett på länge, men det räcker ju. Oftast vinner han solo. Han är väldigt stark i tvåmannaspurter och har förutom Ciccione besegrat t.ex Pogačar, Van Aert och Carapaz i duell man mot man. Men igår trodde jag han hade förlorat med 100 meter kvar då han låg kanske 5 meter efter mot den hyggligt rappa Ciccione.
Citera
2026-10-05, 12:50
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:

Jag ska korrigera mig själv. Remco Evenepoel har totalt 84 segrar just nu. Kan bli i alla fall ytterligare en i år. Han har siktet inställt på Il Lombardia.
Citera
2026-10-05, 14:30
Medlem
TilleyHats avatar
Ingen av VM-medaljörerna är på plats för EM-tempot om ett par dagar, enligt den preliminära startlistan. Chans på guld för Jakob Söderqvist? Hårdaste konkurrensen står Küng och Hayter för, möjligen också Roglič.
Citera
2026-10-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ingen av VM-medaljörerna är på plats för EM-tempot om ett par dagar, enligt den preliminära startlistan. Chans på guld för Jakob Söderqvist? Hårdaste konkurrensen står Küng och Hayter för, möjligen också Roglič.

Bra chans, men hur klarar han av backen ?
Citera
2026-10-06, 12:03
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Bra chans, men hur klarar han av backen ?

Ja det är frågan. 2 km 10% låter inte som en Jakob-backe, mer åt Roglič-hållet.
Citera
2026-10-06, 12:16
Medlem
TilleyHats avatar
Ciccone har svårt att smälta den knappa förlusten mot Evenepoel och efterlyser mer bildbevis där mållinjen syns. Han menar bl.a. att den officiella photofinishen är förvrängd (olika storlek på cyklarna t.ex.) och att man inte med säkerhet kan säga att bilden är från mållinjen. Han säger inte att han vann utan det handlar mer om att få förvissning.
Citera
2026-10-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ciccone har svårt att smälta den knappa förlusten mot Evenepoel och efterlyser mer bildbevis där mållinjen syns. Han menar bl.a. att den officiella photofinishen är förvrängd (olika storlek på cyklarna t.ex.) och att man inte med säkerhet kan säga att bilden är från mållinjen. Han säger inte att han vann utan det handlar mer om att få förvissning.
En sak tycker jag att man ser på vissa av reprisbilderna och det är att C blir ikappkörd för att sedan en kort sträcka dra ifrån igen. Kan absolut vara som Vacchi säger att C tryckte fram cykeln för sent men utan mållinje på fotot är det omöjligt att veta säkert. Så jag förstår honom.
Citera
2026-10-06, 15:08
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
En sak tycker jag att man ser på vissa av reprisbilderna och det är att C blir ikappkörd för att sedan en kort sträcka dra ifrån igen. Kan absolut vara som Vacchi säger att C tryckte fram cykeln för sent men utan mållinje på fotot är det omöjligt att veta säkert. Så jag förstår honom.

Precis. Ciccone hade böjda armar på photofinishen och hade inte slängt fram cykeln ännu. Strax efter mållinjen hade han gjort det och var knappt före, men det var så dags.

Jag ska inte säga att jag till fullo förstår tekniken bakom målfotot men det känns inte som att Ciccone har ett case. Samtidigt förstår jag hans besvikelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in