Citat:
Ursprungligen postat av
Adana
Känns som att du är en av akutläkarna som försöker rädda dig själv och dina kollegor.
Oavsett hur toxiska cheferna var och hur hemskt det var, så har alla läkare begått bedrägeri och brott.
Att plocka ut lön och springa runt i Italien, eller jobba i Karlstad och Örebro samtidigt, eller vara ledig men ta ut lön är ändå bedrägeri.
Det är dessutom många som bevittnat frånvaron av både chefer och ST läkare.
Om de brinner så mycket för Ukraina kunde de ha donerat sina 40 miljoner som de har blåst skattebetalarna och patienterna på. Istället för att stjäla material som inte är deras och gråta…
Nej jag är inte en av akutläkarna. Jag är en av dem som varit väldigt kritisk till akutläkarprojektet i Örebro.
I övrigt så antar du en massa baserat på dina känslor. Du är arg, vill vara arg, vill inte förstå och hakar på häxprocessen.
Du har naturligtvis ingen aning om huruvida någon, få, många eller alla läkare begått bedrägeri. Du vet ju inte ens hur Heroma och Medinet fungerar eller hur arbetstiden innefattar betydligt mer än rena patientkontakter, speciellt på chefsnivå.
Du har också fel om Ukrainaengagemanget. Det rörde sig om en läkare som inte är inblandad i den påstådda härvan.
Får jag be tant att anstränga sig lite mer innan ni skriver nästa gång?