Citat:
Ursprungligen postat av
Maxwell-
Jag ser fram emot när vi har Norgepriser på mat och bensin/diesel, med noll förändring när det kommer till lönerna.
Hur ska C samarbeta med MP och V när deras ekonomiska politik nästan är mer höger än Tidös? Dom vill till exempel skära ner på a-kassan ännu mer. Sedan är MP typ lika vänster som V om inte ännu mer. Deras bild av en mittenregering finns inte.
Av allt att döma har C räknat med att V ska vika ner sig och sin vana trogen vara dörrmatta åt S. Tror inte att det egentligen finns någon plan B. Men hatet mot SD förenar dem så kanske får de ihop det till slut.
C har saboterat sin egen förhandlingsposition genom att vara så extremt anti SD. De har inget manöverutrymme. Om V står på sig finns bara alternativen släppa fram V och extra val. Om jag satt i Vs partiledning hade jag inte varit rädd för att möta väljarna en gång till.
Vad kan C hoppas på vid extra val? Att Tidö vinner så de kan fortsätta pladdra om den breda mitten i fyra år till, eller att vi hamnar i exakt samma situation en gång till.
V borde syna bluffen.