2026-10-02, 14:55
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
100000 sysselsatta genom matlagningskurs är inte självförsörjande. Bevisar ju bara hur de fifflar med siffrorna inom vänstern

Nej matlagningskurs är inget arbete . Ett arbete får du lön och betalar skatt som alla andra vanliga arbetare i landet.
Citera
2026-10-02, 14:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
Får en känsla av att V kommer vara rätt hårda och eventuellt skratta dom rakt upp i ansiktet.

Jag tror Nooshi kommer ta med nybakade brownies och smöra som fan. Men givetvis utan att släppa kravet på att sitta med i regeringen.
Citera
2026-10-02, 14:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Den skulle redan kunna vara på plats.

V eller C måste vika sig. Ett av partierna har ljugit för väljarna de senaste åren och i valrörelsen.

Vem blir det ?

Alla partier ljuger för väljarna. Det är politiker vi snackar om.

Men du har helt rätt i att V eller C måste vika ner sig och ta den i röven.
Citera
2026-10-02, 15:00
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Nu kommer V få backa om sitt krav på att sitta i regering. Det blir som vanligt, först skrammel sedan backar dom och det gör dom klokt i. Snart har vi en S+C+Mp regering stödd av vänstern. Men vänstern kommer kräva att få saker tillbaks.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1on6XB/c-bjuder-in-rodgrona-partierna
Citera
2026-10-02, 15:00
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja jösses, kärringen har hybris.
Det kommer ta år innan de är färdiga och inget litet kafferep.

Så här säger Elisabeth Thand Ringqvist till Svenska Dagbladet:

"Vi kommer bjuda in företrädare från näringslivet, fackförbunden, myndigheter och organisationer som kan ge beskrivningar av läget på arbetsmarknaden och för företagen, läget för den inre och yttre säkerheten och vad Sverige måste göra för att motverka klimatförändringarna.

Partierna kommer att få höra samma föredragningar och sannolikt dra olika slutsatser av dem. Inte bara om vad som behöver göras, utan också om hur läget ska beskrivas. Centerpartiet och Vänsterpartiet har väsensskilt olika syn på företagande, skattenivåer och marknadsekonomi, och det kommer sannolikt märkas i hur vi beskriver verkligheten."

https://www.svd.se/a/X9g8yo/centerpartiet-vi-bjuder-in-till-samtal-om-laget-for-sverige

Oh my... alltså... oh my... jag menar... kan det där verkligen stämma? De kan väl inte mena... oh my...
När man inte trodde att det kunde bli snurrigare så kommer denna dragning.

Så här...
Jag blir inte förvånad över att C bjuder in de andra partierna till en fyrpartiöverläggning. Det innebär en viss förflyttning men att det är just C som gör en liten förflyttning var inte konstigt. Möjligen att det kom så snabbt men samtidigt har ETR banat vägen för det till viss det. Det börjar ju brännas lite och ja, då ställs det andra krav. Att C gör detta är ett sätt för ETR att visa på handlingskraft samt att man är med och driver processen framåt. Inga riktiga konstigheter. Fram tills nu. Men att bjuda in företrädare utifrån för att lära upp/läxa upp V och skriva dem på näsan på det vis som jag tolkar det som är... jag vet inte vad jag ska säga. Vad ETR egentligen säger är att V ska komma till dem för att få höra hur fundamentalt fel politik de har samt hur "dumma" de är. Är V intresserade av det? Självklart inte men V hamnar i en svår situation för om de tackar nej till inbjudan så kommer ETR säga att V obstruerar regeringsbildandet. Om de tackar ja får de sitta där med mössan i handen. ETR paketerar det hela med att de 4 partierna ska få en gemensam lägesbild.

Alltså... oh my...

EDIT: Dessutom lägger ETR till följande:
"Vår linje att V inte ska sitta i regeringen ligger fast"
Senast redigerad av MrTomte 2026-10-02 kl. 15:02.
Citera
2026-10-02, 15:01
Medlem
Duvlorts avatar
Ska Centerpartiet bli de som släppte in kommunister i regeringen, blir spännande det här.
Citera
2026-10-02, 15:02
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ska Centerpartiet bli de som släppte in kommunister i regeringen, blir spännande det här.

Nej det kommer dom inte bli

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1on6XB/c-bjuder-in-rodgrona-partierna
Citera
2026-10-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Håller helt med.
Vad är det de har lovat väljarna om de nu ska starta en förstudie?

Men vi kan inte säga "vi såg det inte komma" vi har haft rödgrön sörja tidigare och resultatet blev 6 avvecklade reaktorer.
Denna gång är det dessutom kafferep som ska lösa allt. 5 kärringar som inte kan hålla sams.
De ska alltså sätta sig och träffa andra parter från samhället - men inte prata med varandra! - efter valet. Varför gjorde de inte detta gemensamt före valet om det nu är så viktigt? Det här är alltså en gemensam teambuildingövning som de genomför efter valet. När fokus borde ligga på gemensamma förhandlingar för att snabbt ge Sverige en regering.

Det är så barnsligt och inkompetent så att man rodnar å deras vägnar. Det är löjligt.
Citera
2026-10-02, 15:03
Medlem
Så här spontant tolkar jag detta som att C vill förändra V och för att sen visa hur olika dom är.

Eller ska det tolkas som att C snart släpper in V i regering?
Citera
2026-10-02, 15:04
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Oh my... alltså... oh my... jag menar... kan det där verkligen stämma? De kan väl inte mena... oh my...
När man inte trodde att det kunde bli snurrigare så kommer denna dragning.

Så här...
Jag blir inte förvånad över att C bjuder in de andra partierna till en fyrpartiöverläggning. Det innebär en viss förflyttning men att det är just C som gör en liten förflyttning var inte konstigt. Möjligen att det kom så snabbt men samtidigt har ETR banat vägen för det till viss det. Det börjar ju brännas lite och ja, då ställs det andra krav. Att C gör detta är ett sätt för ETR att visa på handlingskraft samt att man är med och driver processen framåt. Inga riktiga konstigheter. Fram tills nu. Men att bjuda in företrädare utifrån för att lära upp/läxa upp V och skriva dem på näsan på det vis som jag tolkar det som är... jag vet inte vad jag ska säga. Vad ETR egentligen säger är att V ska komma till dem för att få höra hur fundamentalt fel politik de har samt hur "dumma" de är. Är V intresserade av det? Självklart inte men V hamnar i en svår situation för om de tackar nej till inbjudan så kommer ETR säga att V obstruerar regeringsbildandet. Om de tackar ja får de sitta där med mössan i handen. ETR paketerar det hela med att de 4 partierna ska få en gemensam lägesbild.

Alltså... oh my...
Ja visst är det totalt tokigt.
Instämmer: Oh my...

Fattar de inte det här redan så ska de katten inte styra landet

”Vi kommer bjuda in företrädare från näringslivet, fackförbunden, myndigheter och organisationer som kan ge beskrivningar av läget på arbetsmarknaden och för företagen, läget för den inre och yttre säkerheten och vad Sverige måste göra för att motverka klimatförändringarna”, skriver Centerledaren i SvD."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Ja Magdalena kommer bli statsminister
Igår sa du att Ulf skulle få sonderingsuppdraget. Är du van att ha fel?
Citera
Medlem
Förhoppningsvis inser både C o V faran med en fasciststödd blåbrun regering och kommer överrens. Förloraren Kristersson ska förstås inte bli statsminister igen, det vore absurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in