Citat:
Ursprungligen postat av
Snurrespratt24
Nej, hon fullföljde inte. Hon redovisade inte att hon haft samtal med alla parter i sitt regeringsunderlag och kommit till slutsatsen att det inte gick att få ihop en regering.
Hon avbröt sitt sonderingsuppdrag i förtid som hämnd för att V röstade emot S förslag till talman.
Det fattade alla med en halv hjärncell. Haggan hade väl inte ens träffat V när hon avbröt sonderingsuppdraget? Det är inte seriöst. Talmannen upprepade tio gånger idag att han hoppas att alla inblandade ageara ansvarsfullt inom ramen för den process han sätter upp. Hm, undrar varför? Undrar vem den passningen var till?
Nja, det där tycker jag inte riktigt stämmer. Maggan fick inget slutdatum för sitt sonderingsuppdrag. När hon fick uppdraget den 18 september sa Norlén att hon skulle rapportera till den nya riksdagens talman som valdes just den 28 september. Och det gjorde hon ju också. Jag kan faktiskt inte tycka att det är korrekt att säga att hon avbröt sonderingsuppdraget i förtid.
Att hon lämnade tillbaka sonderingsuppdraget pga hämnd som hämnd faller på sin egen orimlighet. Det blir lite som... "jag tycker du är dum alltså slår jag mig själv på käften". Logiken haltar betänkligt. Eller ja... jag kan inte ens se någon logik alls ärligt talat.
Maggan var mycket tydlig med att hon haft kontakt med alla andra partier (förutom SD) och att hon fört samtal med V, MP och C men inte nödvändigtvis alla samtidigt. Detta är inga konstigheter. Vi vet dessutom att Maggan haft flera samtal med just V. Om något kan vi vanliga dödliga vara säkra på att Maggan genomfört en grundlig sondering. Däremot förekom mest troligt ingen fyrpartiförhandling. Vi kan även vara säkra på att Maggan redovisade allt detta för talmannen.
Så... med risk för att upprepa mig... jag förstår fortfarande inte din premiss och jag förstår inte din slutsats. Jag är fortfarande nyfiken på hur och vad du menar. då menar jag inte det jag svarade på utan på det tidigare.