2026-10-01, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Ja, vi har kommit till den punkten. Jockiboiii har försökt kontrollera narrativet om honom medelst rena hot mot kritiker, monetära gratifikationer till flashbackanvändare och instagramkonton.

Nu försöker den imbecilla mytomanen stämma ALLA som skriver kritik mot honom i sociala medier. Men han har tvingats backa ut från alla sina stämningar på ett högst förnedrande sätt.

Detta är början på jockiboiiis fall.
Inte en dag för tidigt börjar allmänheten få upp ögonen för det vi sett honom göra i flera år och hittills har lyckats sopa under mattan.

Han är en mycket falsk, maktgalen mytoman och rättshaverist och han skyr inga medel för att styra narrativet och jag skulle vilja gå så långt som att påstå att han har alla attribut en maktgalen sektledare har.

Jag älskar för honom att han faller på eget grepp. I det ögonblicket när han stämde Anneli, förseglade han sitt öde.

#jesuisAnneli
Alea iacta est.
Senast redigerad av Pallal 2026-10-01 kl. 02:02.
Citera
2026-10-01, 12:09
Medlem
För ca. 16 timmar sedan la Joakim upp tre Instagram-stories på totalt 2 minuter och 43 sekunder. Av dessa 163 sekunderna lägger han futtiga 4 sekunder på att nämna sitt jätteprojekt Mördarna!!! Han säger bara: "Sen hoppas jag ha ett datum för Mördarna till er snart."

Så återigen: Hur har han tänkt visa Mördarna för sina betalande medlemmar? Och varför säger han inte som det är om varför programmet inte släpptes den 1 april, som han lovade när han fiskade efter betalande medlemmar? Tittar man på alternativen är det ganska uppenbart vad som pågår:

1. Har han köpt en licens från IDTV? Nej, chansen är noll. TV4 äger de exklusiva rättigheterna till Förrädarna och IDTV skulle aldrig sälja en licens till en enskild YouTuber.

2. Har han klippt om hela programmet för att slippa bli stämd för konceptstöld? Nej, det tror jag inte en sekund på. Är hela grundidén en kopia hjälper det inte att klippa om lite i efterhand. Han skulle i så fall behöva skrota allt och filma om precis allt från början.

3. Köper han sig tid och hoppas att folk ska glömma bort allt? Ja, det här är det enda logiska. Han vet garanterat att han aldrig kommer kunna sända Mördarna utan att få IDTV/All3Media Group efter sig (bli stämd). Så han fortsätter helt enkelt att lura sina följare för att kunna fortsätta håva in medlemsavgifterna.

Undrar om fickpojken Pontus vet om att Joakim saknar licens? Fickpojken gick ju ut i en video i början av juli och sa att han trodde att Mördarna skulle sändas nu i höst eller vinter. Satt han och gissade eller är han med på skådespelet?

Joakim har själv kallat Mördarna för deras "sjukaste projekt någonsin". Då är det väldigt underligt att han har varit tyst efter att han plötsligt raderade reklamvideon i maj. Ingen reklam, inga uppdateringar och inte en enda rad i Expressen.

Det enda rätta vore att han gick ut och sa som det är: att IDTV stoppat projektet och att han betalar tillbaka pengarna till folk. Istället fortsätter han att spela teater och håva in pengar. Detta trots att han garanterat visste (innan han började spela in) att han sålde en produkt som krävde en licens.
Citera
2026-10-01, 15:04
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Oj, hoppas jag verkligen inte. Det skulle cementera bilden av dem som rena hatare som bara vill att andra ska må så dåligt som möjligt. Är det relevant kritik är det väl viktigast att den kommer ut så fort som möjligt, inte att förstöra viktiga dagar för Boi så mycket som möjligt, kan man tycka. . .
Jag tror du har blandat ihop medvikt och skilleras med Jocke.
Jocke är den som är en ren hatare som bara vill att andra ska må så dåligt som möjligt.
Citera
2026-10-01, 16:23
Medlem
TaEnNyDas avatar
Media har fått ta del av materialet från Operation Kobra och verkade intresserad. Undra om Jockiboi börjar bli nervös?
Citera
2026-10-01, 16:42
Medlem
TaEnNyDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Oj, hoppas jag verkligen inte. Det skulle cementera bilden av dem som rena hatare som bara vill att andra ska må så dåligt som möjligt. Är det relevant kritik är det väl viktigast att den kommer ut så fort som möjligt, inte att förstöra viktiga dagar för Boi så mycket som möjligt, kan man tycka. . .
Del 1 kom ut dagen bröllopet var så inte omöjligt att del 2 blir en födelsedagspresent.
Citera
2026-10-01, 16:51
Medlem
TaEnNyDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Medviktarna nämnde det för några veckor sedan, och sen har även Axel nämnt det. Det kan bli intressant. Del två kommer få folk att vakna till, och del tre kommer får Jockiboi att pysa ihop som luftslottet han sitter i
Och Anna Book kommer åka med också. Men värst blir det för Jockiboi.
Citera
2026-10-01, 17:12
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
För ca. 16 timmar sedan la Joakim upp tre Instagram-stories på totalt 2 minuter och 43 sekunder. Av dessa 163 sekunderna lägger han futtiga 4 sekunder på att nämna sitt jätteprojekt Mördarna!!! Han säger bara: "Sen hoppas jag ha ett datum för Mördarna till er snart."

Så återigen: Hur har han tänkt visa Mördarna för sina betalande medlemmar? Och varför säger han inte som det är om varför programmet inte släpptes den 1 april, som han lovade när han fiskade efter betalande medlemmar? Tittar man på alternativen är det ganska uppenbart vad som pågår:

1. Har han köpt en licens från IDTV? Nej, chansen är noll. TV4 äger de exklusiva rättigheterna till Förrädarna och IDTV skulle aldrig sälja en licens till en enskild YouTuber.

2. Har han klippt om hela programmet för att slippa bli stämd för konceptstöld? Nej, det tror jag inte en sekund på. Är hela grundidén en kopia hjälper det inte att klippa om lite i efterhand. Han skulle i så fall behöva skrota allt och filma om precis allt från början.

3. Köper han sig tid och hoppas att folk ska glömma bort allt? Ja, det här är det enda logiska. Han vet garanterat att han aldrig kommer kunna sända Mördarna utan att få IDTV/All3Media Group efter sig (bli stämd). Så han fortsätter helt enkelt att lura sina följare för att kunna fortsätta håva in medlemsavgifterna.

Undrar om fickpojken Pontus vet om att Joakim saknar licens? Fickpojken gick ju ut i en video i början av juli och sa att han trodde att Mördarna skulle sändas nu i höst eller vinter. Satt han och gissade eller är han med på skådespelet?

Joakim har själv kallat Mördarna för deras "sjukaste projekt någonsin". Då är det väldigt underligt att han har varit tyst efter att han plötsligt raderade reklamvideon i maj. Ingen reklam, inga uppdateringar och inte en enda rad i Expressen.

Det enda rätta vore att han gick ut och sa som det är: att IDTV stoppat projektet och att han betalar tillbaka pengarna till folk. Istället fortsätter han att spela teater och håva in pengar. Detta trots att han garanterat visste (innan han började spela in) att han sålde en produkt som krävde en licens.
Jag gissar att den ENDA hårddisken i hela universum som innehåller mördarna OCH allt råmaterial oturligt kommer krascha....

Tillägg. Sen kommer han skicka den till 'experter' för jätte jätte jätte mycket pengar men bara små fragment kommer gå att rädda ( och resten måste dom spela om på nytt och då passar han på att göra om hela konceptet för hans 'kreativa damp hjärna' jobbat fram ett nytt koncept....
Senast redigerad av 0.1 2026-10-01 kl. 17:19.
Citera
2026-10-01, 17:24
Medlem
TaEnNyDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Jag gissar att den ENDA hårddisken i hela universum som innehåller mördarna OCH allt råmaterial oturligt kommer krascha....

Tillägg. Sen kommer han skicka den till 'experter' för jätte jätte jätte mycket pengar men bara små fragment kommer gå att rädda ( och resten måste dom spela om på nytt och då passar han på att göra om hela konceptet för hans 'kreativa damp hjärna' jobbat fram ett nytt koncept....
Nu förstörde du precis Jockibois backup-plan.
Citera
2026-10-01, 17:30
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaEnNyDa
Nu förstörde du precis Jockibois backup-plan.
Putmunnen och brillor inomhus: nu har vi sleitit så hårt med det här dygnet runt för eir skull för att det ska bli ännu bättre för er meidlemmar så in och bli meidlem så gör vi det här teillsammans....
Citera
2026-10-01, 21:30
Medlem
TaEnNyDas avatar
Jockiboi exposad med nytt fake-konto. Kolla Kelso Cuttas instagram-story.
Citera
2026-10-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaEnNyDa
Jockiboi exposad med nytt fake-konto. Kolla Kelso Cuttas instagram-story.
Hur är det expose? Det visar inte på någonting än vad man klipper fram? Visa på klara bevis så håller jag min käft sen!
Citera
2026-10-01, 21:55
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1

Det nya konceptet är en variant av monopol, där det gäller att ladda upp Jockes dolda budskap på så många plattformar som möjligt, den som laddar upp flest, tjänst poäng på dom som kommer efter.
Den med mest poäng när tävlingen tar slut, vinner en unik dejt med Joakim Lundell, där han lagar sin legendariska pasta. För att sen berätta om sitt liv, i ej exklusiv miljö. Under 5h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in