Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Du ligger i lä vad gäller lögner och uppträdande Herr V. Men du är en del av samma pack som hånar offret för olyckan som själv är ett offer och förlorat hustru och en ung dotter. Det är helt enkelt inte ok när det paras med felaktigheter i sak som man kan ta reda på om man vill och för domen ger en mycket stark vägledning om hur juridiken ser på saken och vem som verkligen är skyldig.
Nej, jag är ingen representant för Flashback alls när jag inte uttalar mig som moderator. Så funderar det. Flashback har ingen som helst åsikt i sakfrågan här som jag antingen representerar eller inte representerar. Moderatorer är i dessa sammanhang helt vanliga användare.
Som sådan är det min rätt och som jag anser min skyldighet att kalla en spade för en spade. Du uppträder som ett kräk och blir då kallad för ett. Det har tätt samband med debatten och vad du ger uttryck för för åsikter.
Man kan ha en åsikt om att pappan bär ett ansvar utan att vara ett kräk och utan att trolla. Jag ser ingen som ett kräk för att de har en viss åsikt. Det är hur man framför det, vad man står för och hur det hör ihop med sakfrågan det kommer an på.
Att skylla på offret är och förblir vedervärdigt. Förstår man inte problemet är det en stor del av problemet.
Jag är inte herr V. (Eller är det ett typo i din första mening?)
Jag har ifrågasatt varför åklagaren inte anklagar även snipaföraren för olyckan som jag anser han bär ett delansvar för, genom sitt bristfälliga sjömanskap.
Det gör mig inte till ’Ännu ett svin till människa som har mage att självbelåtet flinande och självrättfärdigt skylla på brottsoffret för att han blev påkörd’
Jag har sagt att pappan har ett delansvar, det gör mig till ett kräk? Det var en tragedi med flera ansvariga, flera än vad dom just nu prövas i rätten.
Och när du postar står det moderator på dig. Like it or not representerar du Flashback, just nu rätt illa.
Once a Marine, always a Marine.
Varför inte debattera som du själv vill bli bemött?
Hoppas du inte modererar denna tråd.