2026-09-30, 20:48
Medlem
MumsarMazarins avatar
Har provat alla sorters popcorn som Ica och Willys säljer men jag blir alltid besviken. Varför går det inte att köpa popcorn som är minst lika goda som biopopcorn? Har inte hittat något som ens är i närheten.
Citera
2026-09-30, 20:54
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Har provat alla sorters popcorn som Ica och Willys säljer men jag blir alltid besviken. Varför går det inte att köpa popcorn som är minst lika goda som biopopcorn? Har inte hittat något som ens är i närheten.

Hur tillreder du popcorn då ?
Citera
2026-09-30, 21:00
Medlem
Citat:
Mr Popgun är rätt okej. Sedan går de såklart inte att jämföra med nypoppade eller med popcorn som är varma, https://www.ekostormarknad.se/sortiment/11p-buffe-poppade-popcorn-1m-200g-x288-5701397332242/

Här har du för övrigt en artikel med Popparen Bruno Lindberg, "Poppkungen Bruno och hans gourmetpopcorn", https://www.sverigesradio.se/avsnitt/1280630

Gällande popcornsalt så kan man mortla vanligt strösalt.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-09-30 kl. 21:04.
Citera
2026-09-30, 21:00
Medlem
HBTKuks avatar
Kalla popcorn är väl aldrig kul. Skönheten ligger i kryddningen. Bäst gör du hemma i kastrull med örtsalt och ett tunt täckte zestjärnad parmesan över.

Såna där indianpopcorn med ostsmak då?
Citera
2026-09-30, 21:01
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:

Men köp kärnor och poppa i kastrull och smaksätt med popcornsalt, i nedan länk finner du flavacol som är #1, resten som behövs finns även det att finna på samma sida:

https://gottes.se/forsaljning/popcorn/popcornsalt/
Citera
2026-09-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Såna där indianpopcorn med ostsmak då?
Haha, riktigt vidriga. Det händer att jag köper ibland, varför vet jag inte. Ångrar mig redan innan jag ens öppnat påsen.
Citera
2026-09-30, 21:07
Medlem
Straminskys avatar
ja varför är popcorn i en plastpåse inte lika goda som nypoppade popcorn på biograf
Citera
2026-09-30, 21:08
Medlem
zombie-nations avatar
Popcornen på bio är färska. Det kan du inte få på påse. Sedan är det palmolja och en kemikalie som smakar smör de har i. Bäst är nog ändå att poppa hemma och hälla på litegranna äkta smält smör.
Citera
2026-09-30, 21:11
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Men köp kärnor och poppa i kastrull och smaksätt med popcornsalt, i nedan länk finner du flavacol som är #1, resten som behövs finns även det att finna på samma sida:

https://gottes.se/forsaljning/popcorn/popcornsalt/

Fräsch lista:

Ingredienser: Salt, naturliga och artificiella aromer, E102 (kan ha negativ effekt på barns beteende och koncentration), E110 (kan ha negativ effekt på barns beteende och koncentration).
Citera
2026-09-30, 21:11
Medlem
Citat:

Popcorn är en färskvara. Det kan inte vara en nyhet för dig?
Citera
2026-09-30, 21:25
Medlem
Du bara tror att biopopcorn är godare, oavsett var man handlar popcorn så är det väldigt överskattad. Aldrig förstått det goda med popcorn.
Citera
2026-09-30, 21:41
Medlem
pn222jws avatar
Texas Popcorn 175 gram $-Store tycker jag är goda. Små 60 gramspåsar blir snabbt för torra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in