2026-09-30, 18:57
Medlem
Vilken jävla cirkus
Fyfan, fyra kärringar... vad förväntade sig folk..
Citera
2026-09-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nope. Brigitta Ohlsson har redan förkunnat att om C låter sig behöva stöd från något av ytterkantpartierna så blir hon vilde, och vem vet hur många andra i C. Inte alls säkert att C får någon möjlighet att fälla en regering. De har försatt sig i någon slags moment 22 situation och hamnat i limbo.

Dessutom sitter Mohammedanen i bakgrunden och lurar, så det är inte säkert att V:s fulla stöd kan räknas på heller.
Tappa Birgitta Ohlsson är ingen förlust, tror oavsett hur dom väljer så blir det vildar/partibytare.
Citera
2026-09-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Just det, det stämmer, men någon regering blev det inte. Så S har fortfarande aldrig släppt in V i en regering.

S har visst en röd linje mot V! MA har sagt upprepade gånger i inför detta val att "V har en mycket lång väg att gå för att bli regeringsdugliga".
Vad jag försökte säga var att S har en röd linje inför valet men inte efter valet. Om enda sättet för S att bilda regering är att släppa in V så gör man det utan att blinka. Om C plötsligt skulle ge upp sitt motstånd mot V-ministrar så kommer inte S ställa sig i vägen.
Citera
Medlem
Norlen gjorde mig besviken idag. Att acceptera att bara släppa ett sonderings uppdrag är ju inte en väg framåt. Det ända rimliga är att sätta ner foten och köra en omröstning om Maggan som statsminister snarast. Djä...vla pajasfasoner av S.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Det blir en ny Decemberöverenskommelse. Ena sidan släpper fram den andra sidan och lovar dessutom att inte rösta på sin egen budget. Och så vänder man på rollerna efter valet 2030. Oavsett hur det går i det valet.

De såg hur mycket SD och V vann på förra DÖ. Tror inte de knallar mot Partiet! igen.
Citera
2026-09-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Det blir en ny Decemberöverenskommelse. Ena sidan släpper fram den andra sidan och lovar dessutom att inte rösta på sin egen budget. Och så vänder man på rollerna efter valet 2030. Oavsett hur det går i det valet.

Det vore ett stort teg bakåt för Sverige efter fyra år med en hel del åtgärder som gått åt rätt håll (otillräckliga, men ändå åt rätt håll.)

Men det är väl det mest troliga. C måste välja mellan V och SD och då väljer de V eftersom de gick till val på att vara på den rödgröna sidan

Och det blir en S ledd regering av något slag

Men den lär inte bli kvar i fyra år:
Citera
2026-09-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nope. Brigitta Ohlsson har redan förkunnat att om C låter sig behöva stöd från något av ytterkantpartierna så blir hon vilde, och vem vet hur många andra i C. Inte alls säkert att C får någon möjlighet att fälla en regering. De har försatt sig i någon slags moment 22 situation och hamnat i limbo.

Dessutom sitter Mohammedanen i bakgrunden och lurar, så det är inte säkert att V:s fulla stöd kan räknas på heller.
I så fall är det centerpartister som sätter krokben för Centerns förmåga att kontrollera både en rödgrön och en blågul regering. Mandaten ger dem den möjligheten men galna politiska vildar som tar partiet som gisslan är förstås bara deras egen huvudvärk.
Citera
2026-09-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Vad jag försökte säga var att S har en röd linje inför valet men inte efter valet. Om enda sättet för S att bilda regering är att släppa in V så gör man det utan att blinka. Om C plötsligt skulle ge upp sitt motstånd mot V-ministrar så kommer inte S ställa sig i vägen.

Om S vill ha V i sin regering hade dom gjort det någonstans sedan 1917 typ. S är ett maktparti som eftersträvar full handlingsfrihet, vilket dom inte får med V i regeringen. Töntarna i MP kan S domdera.
Citera
2026-09-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Vilken jävla cirkus
Fyfan, fyra kärringar... vad förväntade sig folk..
Jag tog upp det här på mitt jobb innan valet, att det kommer bli kaos om vänstern vinner. ”Nej, de har lärt sig från förra gången, det kommer inte bli en upprepning”. Det här är vad folk trodde.
Citera
2026-09-30, 19:04
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Tappa Birgitta Ohlsson är ingen förlust, tror oavsett hur dom väljer så blir det vildar/partibytare.

Kankse. Tror hon är okej med stöd från V så länge de inte får ministerposter.

Fast byter hon så är det ändå ett mandat. Oavsett orsaken.
Citera
2026-09-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Norlen gjorde mig besviken idag. Att acceptera att bara släppa ett sonderings uppdrag är ju inte en väg framåt. Det ända rimliga är att sätta ner foten och köra en omröstning om Maggan som statsminister snarast. Djä...vla pajasfasoner av S.
Dags för Norlén att börja göra skäl för de 200000+ han har i månadslön.
Citera
2026-09-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Jag tog upp det här på mitt jobb innan valet, att det kommer bli kaos om vänstern vinner. ”Nej, de har lärt sig från förra gången, det kommer inte bli en upprepning”. Det här är vad folk trodde.

Bort med kärringarna...
Sen är ju C helt efterblivna allvarligt talat.
Ingen som är vuxen som kan sätta sig och prata istället? Landet BEHÖVER EN KAPTEN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in