Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Undrar om C någonsin tänkt på det absurda i att de, med 7 % väljarstöd, helt underkänner två större grupper väljare, SD 17,5 % och V 8,4 %. Varifrån får de sin högfärd?
C är ett dåligt parti, som har en dålig partiledare - den fjärde på raken. C:s problem är urgamla och C har nått vägs ände. Hade C fortsatt vara ett landsbygdsparti, hade man charmat landsbygden, där det finns drivor av högerröstare, äkta lantisar, ursvenskar, egenföretagare osv. C har tappat myllan totalt. Hade C agerat logiskt och smart, hade man fått SD:s väljare.
Istället skapades den konstiga Stureplanscentern, som är ganska dödfödd, utom för politiska broilers. Kulmen på denna utveckling är väl pedofilkramaren och narcissisten Federly.
Den nuvarandra högfärden är nog en del av ett politiskt spel, som Tandh missköter totalt. Hon fattar ingenting. Hennes dubbla krigföring är hopplös.
Tandh tror att det är dags att vara stentuff och visa framfötterna som ny ledare, men det är istället dags att gå kräftgång, förnedra sig i några år och sluta fred med SD långsamt. Tiga på högerkanten.
Jag är ingen fena på politik men Tandh framstår i mina ögon som en politisk analfabet.
Om hon gjort en extrem grej - fjärmat sig från högern genom att bannlysa SD - kan hon inte gör en extrem grej till och bråka med V, som nyligen gjort ett kanonval. Nån måtta får det vara.
Centern är en stor del av problemet här.
Maggan är fö en ganska gräslig politiker. Klart osympatisk. En av C:s hjärteuppdrag vore väl att sänka henne .....
Jag är vänster och inte ens jag vill ha henne som statsminister ha ha ... Hellre Uffe ha ha ....
Så illa är det.