2026-09-29, 16:19
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Vad betyder delulu? Korkad?
(AI)
Delulu är ett slangord som betyder att man är verklighetsfrånvänd, har orealistiska förväntningar eller lever i en fantasi.
Ordet är en förkortning av det engelska ordet delusional (vilket betyder att man har vanföreställningar).

Ber om ursäkt att jag använde ett engelskt ord
Finns det ett svenskt ord använder jag det hellre
Citera
2026-09-29, 20:36
Medlem
Men det är ändå imponerande hur snabbt vissa människor lyckas gå vidare. Man hinner knappt göra slut med sin föredetta innan sommaren, och plötsligt har man hunnit dejta, bli kär och hitta en ny karl. Effektivitet på elitnivå.

Det måste vara fantastiskt att ha känslor som fungerar som en avstängd flik i webbläsaren: klicka bort den gamla relationen och öppna en ny. Ingen bearbetning, ingen paus, ingen risk för att faktiskt behöva känna efter – bara vidare till nästa.

Själv trodde man ju att det brukade ta lite tid att landa efter ett uppbrott. Men tydligen är det bara för oss som inte har tillgång till den där imponerande snabbspolsfunktionen för känslor.

Och visst, alla hanterar separationer olika. Vissa behöver tid för att komma över någon. Andra verkar mest behöva veta var nästa karl befinner sig.

Hur mycket äldre tror ni att han är? Minst 50 i alla fall. Bellan har, som bekant, mycket grav faderskomplex; "daddy issues".
Citera
2026-09-29, 20:39
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Men det är ändå imponerande hur snabbt vissa människor lyckas gå vidare. Man hinner knappt göra slut med sin föredetta innan sommaren, och plötsligt har man hunnit dejta, bli kär och hitta en ny karl. Effektivitet på elitnivå.

Det måste vara fantastiskt att ha känslor som fungerar som en avstängd flik i webbläsaren: klicka bort den gamla relationen och öppna en ny. Ingen bearbetning, ingen paus, ingen risk för att faktiskt behöva känna efter – bara vidare till nästa.

Själv trodde man ju att det brukade ta lite tid att landa efter ett uppbrott. Men tydligen är det bara för oss som inte har tillgång till den där imponerande snabbspolsfunktionen för känslor.

Och visst, alla hanterar separationer olika. Vissa behöver tid för att komma över någon. Andra verkar mest behöva veta var nästa karl befinner sig.

Hur mycket äldre tror ni att han är? Minst 50 i alla fall. Bellan har, som bekant, mycket grav faderskomplex.

Hon är ytlig och saknar antagligen förmågan att känna djupare och äkta känslor. Svårare än så är det inte. Systrarna Graaf är i samma kategori. Nya karlar hela tiden och ”aldrig tidigare varit så här kär” varje gång.
Citera
2026-09-29, 21:23
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hon är ytlig och saknar antagligen förmågan att känna djupare och äkta känslor. Svårare än så är det inte. Systrarna Graaf är i samma kategori. Nya karlar hela tiden och ”aldrig tidigare varit så här kär” varje gång.

Känns också lite borderline. Först sätter hon killarna och också sina vänner på höga piedestaler och några få år senare när hon har tröttnat är dom inte värda vatten längre.
Citera
2026-09-29, 21:55
Medlem
Citat:

Hur mycket äldre tror ni att han är? Minst 50 i alla fall. Bellan har, som bekant, mycket grav faderskomplex; "daddy issues".

Tror att det officiellt blev slut med P och henne i början av sommaren. Medan det egentligen var slut i våras nån gång. Med tanke på hans konstiga resor till Thailand mm
Citera
2026-09-29, 23:04
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
(AI)
Delulu är ett slangord som betyder att man är verklighetsfrånvänd, har orealistiska förväntningar eller lever i en fantasi.
Ordet är en förkortning av det engelska ordet delusional (vilket betyder att man har vanföreställningar).

Det svenska ordet är "fullblodsdåre" och den nya mannen heter Mållgan.
Citera
Igår, 00:07
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:

Hennes ex är ju bög så de har bara haft ett platoniskt förhållande under de senaste åren. Har väl haft det trevligt och rest ihop och han har kunnat vara lite extrapappa också. Men någon kärlek har de aldrig haft. Så ur det perspektivet kan det mycket väl ha varit så att hon träffade en ny under sommaren. Det fanns liksom ingen sorg att bearbeta.
Det som bekymrar är dock hennes kommentar i någon skvallertidning nyligen. Citerar ur minnet... "Jag insåg att han var en stabil figur som hade många bra värderingar och som passade bra in. Det var för bra för att släppa, även om jag inte hade tänkt träffa någon." Ja, som hon beskriver det så blir det alltså ännu ett resonemangsförhållande. Antagligen hennes tennislärare eller kanske någon gammal styrelsegubbe hon haft kontakt med en längre tid, som "råkade" finnas där när hon gjorde slut med exet.
Citera
Igår, 02:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Glöm inte bort hur det lät i november 2025 när hon pratade om det "framtida bröllopet" med P*ul ☺️

"– Vi ringer varandra jämt, vi vill umgås med varandra jämt och vi vaknar pirriga varje dag för att nu har vi en ny dag tillsammans. Så jag har verkligen träffat min stora kärlek.

Trodde du att det skulle hända dig?

– Ja, jag är väldigt positivt inställd på livet, så jag trodde absolut att förr eller senare kommer den stora kärleken. Men jag har också fått uppleva många kärlekar i mitt liv, så jag är väldigt tacksam över att ha haft så fina relationer"

"Giftermål, hur långt bort är det?

– Jag vet inte. Nu har det ju gått ganska länge sedan vi förlovade oss. Det är det att man inte riktigt vet vad man... P*ul vill ha ett stort bröllop. Men jag har ju varit gift innan. Så jag kan gå till rådhuset och sen ha en stor fest. Det är lite så här att han är den som vill ha ett stort bröllop men han orkar inte arrangera något själv. Så jag väntar tills hans engagemang kommer. Vi får se när det blir. Men det kommer bli av, absolut. Jag ser fram emot att få vara en fru"

Källa: Aftonbladet https://share.google/ekmwNvLw2v1xeyb8R

Citat:

Människor som håller på så där saknar ofta verklighetsförankring, en partner är tydligen lika utbytbar som vilken ägodel som helst. Så fort en karl har lämnat så är det nästa man till rakning.

Citat:

Här har det istället gått med raketfart, det tog ju slut med P*ul i juli, ingen tid för eftertanke här inte.

Källa: Aftonbladet https://share.google/3Q9mPgyLkjX3YTPxj

Citat:

Är det någon som verkligen tror att hon kommer att gifta sig med denna nya hemliga man? Hon hade ju hittat sin stora kärlek för snart 1 år sedan 😁
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 Igår kl. 02:18. Anledning: Tillägg
Citera
Igår, 08:03
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Finns ett anonymt konto på Instagram som kommenterar den här nya relationen inne på Aftonbladet Nöje. Påstår att mannen är ett ex... Enligt denne person ska Isabella och mannen träffats redan när hon var 16, han var då 27... Och de ska haft en relation från och till under alla år... Han lever i en relation med en kvinna han inte lämnat ännu. Men samtidigt är Isabella och den här mannen så våghalsiga...
Citera
Igår, 09:48
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Finns ett anonymt konto på Instagram som kommenterar den här nya relationen inne på Aftonbladet Nöje. Påstår att mannen är ett ex... Enligt denne person ska Isabella och mannen träffats redan när hon var 16, han var då 27... Och de ska haft en relation från och till under alla år... Han lever i en relation med en kvinna han inte lämnat ännu. Men samtidigt är Isabella och den här mannen så våghalsiga...

Kaninkokerska, Please!

Jag hoppas att mannens nuvarande kvinna är en kaninkokerska och att Bella har några kaniner.
Detta kan bli intressant att följa.
Citera
Igår, 10:24
Medlem
Fantens avatar
Så hon prasslar med män i förhållanden? Av det kan man ju tänka sig att hon är inte så noga med att vara trogen i sina egna relationer.
Citera
Igår, 10:46
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
(AI)

desillusionerad duger gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in