2026-09-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Även om jag bara åker och handlar mat så blir mina hundar galet glada av att se mig när jag kommer hem, det är som jag varit borta en månad.
Samma för mig mina hundar ger mig enorm kvalitetstid
Citera
2026-09-28, 13:48
Medlem
En varm kopp kaffe brukade verkligen ge mening åt morgonen, och jag längtade efter att få vakna upp till den.

Men nu är det också borta Försöker nämligen sluta med koffein, och vi är redan inne på fjärde dagen utan kaffe. Känns som att morgonen har förlorat sin lilla höjdpunkt 😭☕️
Citera
2026-09-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
En varm kopp kaffe brukade verkligen ge mening åt morgonen, och jag längtade efter att få vakna upp till den.

Men nu är det också borta Försöker nämligen sluta med koffein, och vi är redan inne på fjärde dagen utan kaffe. Känns som att morgonen har förlorat sin lilla höjdpunkt 😭☕️
Varför sluta om det ger dig så mycket glädje?
Citera
2026-09-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner

Men varför sluta? Normala mängder kaffe har många positiva hälsoeffekter.
Citera
2026-09-29, 00:55
Medlem
Citat:
Även om jag bara åker och handlar mat så blir mina hundar galet glada av att se mig när jag kommer hem, det är som jag varit borta en månad.

När jag kom hem efter en 12-timmarsdag på jobbet, 5 dagar i veckan, så satt min katt Alfie och väntade vid fönstret och mötte mig vid dörren. Djur är enormt berikande.
Citera
2026-09-29, 01:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
När jag kom hem efter en 12-timmarsdag på jobbet, 5 dagar i veckan, så satt min katt Alfie och väntade vid fönstret och mötte mig vid dörren. Djur är enormt berikande.
Ja det är de, men det gäller man kan ta hand om dem på ett bra sätt också.
Varför katter så gärna följer med in på toa om man skall göra 2:an är för att se till att inget händer dig därinne. Naturligt är man sårbar när man bajsar, det sitter i generna för katter.
Citera
2026-09-29, 01:09
Medlem
Jag älskar att gå ner till bageriet kl 06 på morgonen och köpa nybakat bröd och en bakelse. Gärna på hösten när det är lite kallt och mörkt. Toppa med nybryggt kaffe.
Citera
2026-09-29, 01:33
Medlem
Citat:
Ja det är de, men det gäller man kan ta hand om dem på ett bra sätt också.
Varför katter så gärna följer med in på toa om man skall göra 2:an är för att se till att inget händer dig därinne. Naturligt är man sårbar när man bajsar, det sitter i generna för katter.
Ja, har läst om detta. Intressant. Mina katter var aldrig ensamma på dagarna, ska tilläggas. De var både inne-och utekatter med inhägnad tomt och kattlucka. De blev 15-20 år gamla. Numera inga husdjur för jag bor i storstad men ser varje dag en ledarhund med sin förare i ur och skur. Det är nog en enorm livskvalitet det också.
Citera
2026-09-29, 01:48
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, har läst om detta. Intressant. Mina katter var aldrig ensamma på dagarna, ska tilläggas. De var både inne-och utekatter med inhägnad tomt och kattlucka. De blev 15-20 år gamla. Numera inga husdjur för jag bor i storstad men ser varje dag en ledarhund med sin förare i ur och skur. Det är nog en enorm livskvalitet det också.
Djur ger oanad livskvalité. Sedan i våras har jag några hönor också. Plus hundar och en katt. Sa jag inte skulle skaffa ny katt när gamlingen gick bort för mindre än ett år sedan, men nu är jag med katt igen i alla fall.
Citera
2026-09-29, 01:56
Medlem
Ubuntu333s avatar
Jesus och bibeln. Thats it
Citera
2026-09-29, 01:57
Medlem
Citat:
Djur ger oanad livskvalité. Sedan i våras har jag några hönor också. Plus hundar och en katt. Sa jag inte skulle skaffa ny katt när gamlingen gick bort för mindre än ett år sedan, men nu är jag med katt igen i alla fall.

Du låter som en mycket trevlig person. Sådana män skulle det finnas fler av, då skulle kvinnosläktet få mer hopp. Och levnadslust. En trevlig man med djurkärlek slår mycket för oss kvinnor.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-09-29 kl. 02:03.
Citera
2026-09-29, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Varför sluta om det ger dig så mycket glädje?

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne41
Men varför sluta? Normala mängder kaffe har många positiva hälsoeffekter.

Jag blir väldigt uppvarvad av koffein och får hjärtklappning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in