Citat:
Ursprungligen postat av
Kleiner
Det är fascinerande hur du lyckas förvandla dubbelmoral till en hel teori om biologi.
Enligt ditt resonemang är mannens otrohet en ”bedrift” eftersom han måste jaga, medan kvinnans otrohet är mindre värd eftersom hon påstås behöva göra mindre ansträngning. Men om otrohet är ett svek, varför skulle mängden arbete som krävs för att genomföra sveket göra det mer hedervärt?
Och ”kvinnan har någon inne i sig, så det går inte att tvätta bort” är inte direkt ett biologiskt argument , det är mest en gammal föreställning om kvinnlig sexualitet presenterad som vetenskap.
Du utgår dessutom från att män drivs av lust och kvinnor av planer, att män erövrar och kvinnor bara behöver existera. Det är inte en beskrivning av män och kvinnor. Det är en stereotyp som du sedan använder för att rättfärdiga en moralisk skillnad som du redan bestämt dig för.
Kort sagt: samma handling blir tydligen ett svek när en kvinna gör den, men en ”belöning för utfört arbete” när en man gör den. Det är inte en djup analys av otrohet. Det är dubbelmoral med en biologisk fernissa.
Enligt den tro jag har är konsekvenserna desamma för båda könen. Det är rättvist. Otrohet skadar inte bara en själv, utan också den andra personen och den tillit som finns i en relation.
Jag kan förklara det för dig men jag kan inte förstå det åt dig.
Jag gick överhuvudtaget inte in på skillnaden i sak mellan kvinnors och mäns otrohet i fråga om resultatet.
Jag försökte bara resonera om skillnaden mellan hur det fungerar i könsjakten för män och kvinnor för att belysa hur svårt det är för män och hur enkelt för kvinnor att vara otrogen när dom väl vill vara det.
Att jag sedan gjorde ett hopp till att det i slutänden är svårt för män att få fitta och inte kräver någon ansträngning för kvinnan att hitta en kuk mer än att se till att befinna sig på samma plats som det finns en kuk var ett sätt att förklara den rent faktiska verkligheten där mannen måste jobba och kvinnan kan bara luta sig tillbaks och välja.
Det är sant att män knullar allt men alla män knullar inte allt dock finns det en kuk för varje fitta oaktat ras, ålder, hygien, fet% usw.
Så funkar inte kvinnan, hon utser en kandidat dvs väljer inte första bästa, det ska kännas rätt, det enda en man kräver är en fitta när det kommer till sex akten och inte ens fittan i sig är det viktiga bara att den finns, en avsugning funkar bra det med.
Läs inlägget ovan om vattenglaset, det förklara skillnaden mellan snoppen och snipans olika sätt att bli besudlade eller inte.