2026-09-25, 10:43
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
[quote=Statistenidittliv|96020200]
Kvinnor är inte musslor där det som en gång kommit in inte kan komma ut. Det bildas inga pärlor i kvinnors underliv. Hade så varit fallet hade vi alla dött av infektioner för längesen.

Sen att män lägger ner massa jobb för att vara otrogna gör det hela ännu värre i min bok.
[/QUOT
Tänk du är på tex en restaurang, du beställer ett glas vatten och du får ditt vatten serverat i ett rent glas. Vattnet är helt isolerat från utsidan så det håller sig fräscht oaktat var servitörens händer kan ha råkat vara.

Samma situation och servitören har vad som ser ut som rena och fina händer men har ett av fingrarna i vattnet när han ställer vattnet på bordet.
Skulle du dricka ur det glaset även om du bad om nytt vatten av en annan servitör eller skulle du kräva ett nytt glas med nytt vatten?
Citera
2026-09-25, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det är fascinerande hur du lyckas förvandla dubbelmoral till en hel teori om biologi.

Enligt ditt resonemang är mannens otrohet en ”bedrift” eftersom han måste jaga, medan kvinnans otrohet är mindre värd eftersom hon påstås behöva göra mindre ansträngning. Men om otrohet är ett svek, varför skulle mängden arbete som krävs för att genomföra sveket göra det mer hedervärt?

Och ”kvinnan har någon inne i sig, så det går inte att tvätta bort” är inte direkt ett biologiskt argument , det är mest en gammal föreställning om kvinnlig sexualitet presenterad som vetenskap.

Du utgår dessutom från att män drivs av lust och kvinnor av planer, att män erövrar och kvinnor bara behöver existera. Det är inte en beskrivning av män och kvinnor. Det är en stereotyp som du sedan använder för att rättfärdiga en moralisk skillnad som du redan bestämt dig för.

Kort sagt: samma handling blir tydligen ett svek när en kvinna gör den, men en ”belöning för utfört arbete” när en man gör den. Det är inte en djup analys av otrohet. Det är dubbelmoral med en biologisk fernissa.

Enligt den tro jag har är konsekvenserna desamma för båda könen. Det är rättvist. Otrohet skadar inte bara en själv, utan också den andra personen och den tillit som finns i en relation.
Jag kan förklara det för dig men jag kan inte förstå det åt dig.

Jag gick överhuvudtaget inte in på skillnaden i sak mellan kvinnors och mäns otrohet i fråga om resultatet.
Jag försökte bara resonera om skillnaden mellan hur det fungerar i könsjakten för män och kvinnor för att belysa hur svårt det är för män och hur enkelt för kvinnor att vara otrogen när dom väl vill vara det.

Att jag sedan gjorde ett hopp till att det i slutänden är svårt för män att få fitta och inte kräver någon ansträngning för kvinnan att hitta en kuk mer än att se till att befinna sig på samma plats som det finns en kuk var ett sätt att förklara den rent faktiska verkligheten där mannen måste jobba och kvinnan kan bara luta sig tillbaks och välja.

Det är sant att män knullar allt men alla män knullar inte allt dock finns det en kuk för varje fitta oaktat ras, ålder, hygien, fet% usw.
Så funkar inte kvinnan, hon utser en kandidat dvs väljer inte första bästa, det ska kännas rätt, det enda en man kräver är en fitta när det kommer till sex akten och inte ens fittan i sig är det viktiga bara att den finns, en avsugning funkar bra det med.
Läs inlägget ovan om vattenglaset, det förklara skillnaden mellan snoppen och snipans olika sätt att bli besudlade eller inte.
Citera
2026-09-25, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrunVonSchlitz
Jag kan förklara det för dig men jag kan inte förstå det åt dig.

Jag gick överhuvudtaget inte in på skillnaden i sak mellan kvinnors och mäns otrohet i fråga om resultatet.
Jag försökte bara resonera om skillnaden mellan hur det fungerar i könsjakten för män och kvinnor för att belysa hur svårt det är för män och hur enkelt för kvinnor att vara otrogen när dom väl vill vara det.

Att jag sedan gjorde ett hopp till att det i slutänden är svårt för män att få fitta och inte kräver någon ansträngning för kvinnan att hitta en kuk mer än att se till att befinna sig på samma plats som det finns en kuk var ett sätt att förklara den rent faktiska verkligheten där mannen måste jobba och kvinnan kan bara luta sig tillbaks och välja.

Det är sant att män knullar allt men alla män knullar inte allt dock finns det en kuk för varje fitta oaktat ras, ålder, hygien, fet% usw.
Så funkar inte kvinnan, hon utser en kandidat dvs väljer inte första bästa, det ska kännas rätt, det enda en man kräver är en fitta när det kommer till sex akten och inte ens fittan i sig är det viktiga bara att den finns, en avsugning funkar bra det med.
Läs inlägget ovan om vattenglaset, det förklara skillnaden mellan snoppen och snipans olika sätt att bli besudlade eller inte.

Inte för att vara otrevlig, men jag förstår tillräckligt mycket för att inse att jag inte vill lägga mer tid på att försöka förstå ditt resonemang. Det du skriver framstår för mig som rent nonsens.

Jämförelsen med glaset och vattnet var så märklig att jag har svårt att se någon mening med att fortsätta den här diskussionen. Jag väljer därför att inte lägga mer tid på detta.
Citera
2026-09-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Inte för att vara otrevlig, men jag förstår tillräckligt mycket för att inse att jag inte vill lägga mer tid på att försöka förstå ditt resonemang. Det du skriver framstår för mig som rent nonsens.

Jämförelsen med glaset och vattnet var så märklig att jag har svårt att se någon mening med att fortsätta den här diskussionen. Jag väljer därför att inte lägga mer tid på detta.
Jag förstod vi skulle hamna här redan fr början, en del saker går inte förstå helt enkelt för att vi inte är öppna för saker som inte stämmer överens med vår nuvarande världsbild.
Att tänka utanför den boxen som är vår egen lilla värld är en av en hög med saker som skärm livet har gjort att hjärnan inte längre tränas till att göra, det är därför som vår värld blivit så polariserad, vi ser bara det vi gillar att se på våra skärmar för det ser de sk algoritmerna till och något som man ser tillräckligt många ggr blir till slut verkligheten.
Det är ok, du behöver inte gå i svaramål, det är inte ert fel ni har fötts in i en värld som inte längre gör att människan utvecklas i en riktning som för oss framåt.
Sad but true.
Citera
2026-09-25, 14:00
Medlem
[quote=FriedrunVonSchlitz|96035278]
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kvinnor är inte musslor där det som en gång kommit in inte kan komma ut. Det bildas inga pärlor i kvinnors underliv. Hade så varit fallet hade vi alla dött av infektioner för längesen.

Sen att män lägger ner massa jobb för att vara otrogna gör det hela ännu värre i min bok.
[/QUOT
Tänk du är på tex en restaurang, du beställer ett glas vatten och du får ditt vatten serverat i ett rent glas. Vattnet är helt isolerat från utsidan så det håller sig fräscht oaktat var servitörens händer kan ha råkat vara.

Samma situation och servitören har vad som ser ut som rena och fina händer men har ett av fingrarna i vattnet när han ställer vattnet på bordet.
Skulle du dricka ur det glaset även om du bad om nytt vatten av en annan servitör eller skulle du kräva ett nytt glas med nytt vatten?

Skulle du doppa kuken i glaset är väl en rimligare jämförelse?

Skulle du bada i en pool/sjö där du vet att andra har badat eller är det bara privat pool som endast du har badat i som gäller?
Citera
2026-09-25, 16:35
Medlem
ÄR DU SERIÖS?

Vad är värst att bli knivhuggen eller att vara den som hugger?

Vad är värst att äta eller att inte få äta?

Vad är värst att ha mycket pengar eller att vara fattig?
Citera
2026-09-26, 10:53
Medlem
[quote=Statistenidittliv|96036669]
Citat:

Skulle du doppa kuken i glaset är väl en rimligare jämförelse?

Skulle du bada i en pool/sjö där du vet att andra har badat eller är det bara privat pool som endast du har badat i som gäller?
Fortfarande så hamnar vattnet i glaset inte i mig inte heller vattnet i poolen/sjön.
Ser du vad jag menade i mitt förra inlägg?
Du är inte kapabel att ta in det jag skriver.
Det handlar inte om vad du tycker om det jag skriver bara förmågan att ta in något som inte rimmnar med din egen världsbild.
Om det är pga låg intelligens eller som jag skrev förut om en rigid värdldsbild kan jag inte svara på men faktum kvarstår, du kan inte visualisera det jag skriver och därmed inte heller skriva inlägg till mig som reflekterar det jag faktiskt skrev till dig.
Citera
2026-09-26, 14:18
Medlem
[quote=FriedrunVonSchlitz|96042944]
Citat:

Fortfarande så hamnar vattnet i glaset inte i mig inte heller vattnet i poolen/sjön.
Ser du vad jag menade i mitt förra inlägg?
Du är inte kapabel att ta in det jag skriver.
Det handlar inte om vad du tycker om det jag skriver bara förmågan att ta in något som inte rimmnar med din egen världsbild.
Om det är pga låg intelligens eller som jag skrev förut om en rigid värdldsbild kan jag inte svara på men faktum kvarstår, du kan inte visualisera det jag skriver och därmed inte heller skriva inlägg till mig som reflekterar det jag faktiskt skrev till dig.

Hört talas om flytningar? Mens? Nej jag trodde väl inte det men det stannar inte heller kvar i underlivet.

Är man så jävla tappad och obildad ska man inte kommentera andras intelligens.

Sen spelar det ingen roll hur mycket du skrubbar snorren när du blir smittad av en könssjukdom. Allt går inte bort.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-09-26 kl. 14:26.
Citera
2026-09-27, 08:25
Medlem
[quote=Statistenidittliv|96044474]
Citat:

Hört talas om flytningar? Mens? Nej jag trodde väl inte det men det stannar inte heller kvar i underlivet.

Är man så jävla tappad och obildad ska man inte kommentera andras intelligens.

Sen spelar det ingen roll hur mycket du skrubbar snorren när du blir smittad av en könssjukdom. Allt går inte bort.
Du kan verkligen inte förstå??
Du är så fast i feminismens kloaker att du inte ens är öppen för en diskussion om hur kvinnor gör sig själv oattraktiva för vita män och sen gnäller över incels i andra trådar.
Citera
2026-09-27, 10:21
Medlem
[quote=FriedrunVonSchlitz|96049719]
Citat:

Du kan verkligen inte förstå??
Du är så fast i feminismens kloaker att du inte ens är öppen för en diskussion om hur kvinnor gör sig själv oattraktiva för vita män och sen gnäller över incels i andra trådar.

Så nu är biologisk vetenskap plötsligt feminism? 1800-talet ringde och ville ha tillbaka sin kvinnosyn.
Citera
2026-09-27, 10:36
Medlem
erikp121s avatar
Jag är inte så haj på relationsteorier, men förhållanden får väl anses vara en slags abstraktion där människor samspelar? Vad är då otrohet d.v.s. att vara otrogen?

För vissa är det förbundet mellan man och hustru som styr känslorna, för andra anses otrohet vara att smäda den arabisk-judiska herren.

Själv har jag aldrig varit otrogen mot den Ariska Rasen och håller den linjen. Om någon annan är otrogen mot Rasen så får det stå för den, jag dömer ingen, hehe.

Man måste ha standarder när det kommer till relationer, så är det bara. Livsstandard och njutning.

Otrogna dömer sig själva tror jag, när allt kommer omkring. För den Trogne blir snarare besvikelsen över kvaliteten på partnern det stora gråtrunksämnet?

Nåväl, tur att man är Forever Alone och Forever Young. Palla sådant där drama i vardagen så som otroheter och liknande? Mentalt Friska och Fysiskt Starka överlever, inget nytt.
Citera
2026-09-29, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag har funderat på vilket som egentligen kan vara mest destruktivt för en person och ett förhållande: att själv vara otrogen, eller att få veta att ens partner varit otrogen mot en.

Om man ser till samvetet kan man tänka sig att den som är otrogen behöver leva med vetskapen om att ha svikit någon som litar på en. Samtidigt kan den som blir bedragen drabbas av skuld, självtvivel och en känsla av att inte längre kunna lita på sin egen partner längre.

När det gäller tillit blir frågan mer komplicerad. Den som är otrogen kan förstöra sin egen förmåga att vara ärlig och känna sig trygg i relationen, medan den som utsätts för otrohet kan få svårt att lita på sin partner – och kanske även på andra människor framöver.

Sedan kommer frågan om själva förhållandet. Är det alltid den som blir bedragen som drabbas hårdast, eller kan det också finnas en särskild psykologisk börda i att vara den som aktivt sviker och därefter måste leva med konsekvenserna?

Vad tror ni är värst på längre sikt? Och spelar det någon roll om otroheten erkänns frivilligt, upptäcks av partnern eller pågår under en längre tid?

Är du helt borta? Du har ju haft "glädjen" medan din partner fått noll? Klart man måste leva med konsekvenserna, vad trodde du?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in