2026-09-28, 20:46
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Jag tänker inte leta igenom varenda video/nyhetsklipp på Youtube som handlar om detta för att du inte tror på det jag skrev. Vill du bevisa mig fel får du helt enkelt göra jobbet själv. Det är ett känt Flashbackfenomen att kalla på källa så fort man blir svarslös istället för att försöka motbevisa genom egen prestation. Jag faller inte för det.
Jag vill inte motbevisa dig, jag vill få det bekräftat från tredje part bara. Jag vill också ha en chans att bedöma källan.
Citera
2026-09-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Vad drar du för slutsats av det?
Att antingen så har Lance haft tillgång till Tylers telefon, eller så är datan angående telefonen manipulerad. Eller så har man inte ens brytt sig, man räknade med att Tyler skulle bli ihjälskjuten och ingen skulle bry sig om att kolla vilken telefon meddelandena skickats ifrån.
Citera
2026-09-28, 21:30
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Att antingen så har Lance haft tillgång till Tylers telefon, eller så är datan angående telefonen manipulerad. Eller så har man inte ens brytt sig, man räknade med att Tyler skulle bli ihjälskjuten och ingen skulle bry sig om att kolla vilken telefon meddelandena skickats ifrån.
Om Lance hade Tylers telefon hade han behövt sitta i bilen med Tyler annars hade den geografiska positionen inte överensstämt, och då kunde Tyler lika gärna skicka sms'en själv. Med det faller hela teorin om att Lance skickade meddelandena.
Citera
2026-09-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ifrågasätter du min kompetens när du för några inlägg sedan hävdade att geväret borde varit inskjutet på 50 meter eller kortare om man jagar räv eller coyote?

Jag har själv skjutit räv med 30-06, bryr man sig inte om hur skinnet ser ut går det jättebra även om jag mest har använt 6,5x55 eftersom den är mer flackskjutande och avstånden lätt drar ut när man vakar eller lockar på räv, det är svårt att få dem att komma nära om man inte driver den med hund. Men det är en annan sorts jakt.

Jag tror dock inte att TR träffade där han siktade eftersom sidan av halsen inte direkt är ett uppenbart mål på det avståndet. Det behöver dock inte säga speciellt mycket om hans kunskaper om varken vapen eller skytte, jag kan tänka mig att det är en rätt så pressad situation med rätt mycket adrenalin att försöka ha ihjäl någon på det sättet.
Ibland gillar jag att lägga in lite småfällor för att avgöra vem jag pratar med. Jag har aldrig skjutit en räv så vi kan lägga det åt sidan men faktum är att när jag tog examen ansågs det olämpligt att skjuta småvilt med den kalibern. Har du skjutit varmintladdningar i 30.06 någon gång och i så fall vilket syfte?

Det är nog en helt riktig observation att kulan inte tog där man siktade. Men tog den högt eller lågt är ju en fråga att ställa sig. Eftersom jag tror på rikoshett är det svårt att avgöra. Men om det inte var det så bör ju det mest rimliga vara högt. Ingen ger väl sig på ett huvudskott under omständigheterna utan man siktar på bäst träffyta antar jag.
Citera
2026-09-28, 21:47
Medlem
Citat:
Om Lance hade Tylers telefon hade han behövt sitta i bilen med Tyler annars hade den geografiska positionen inte överensstämt, och då kunde Tyler lika gärna skicka sms'en själv. Med det faller hela teorin om att Lance skickade meddelandena.
Varför hade han behövt sitta i bilen tillsammans med Tyler? Det hade väl räckt om Lance satt där?
Citera
2026-09-28, 22:25
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ibland gillar jag att lägga in lite småfällor för att avgöra vem jag pratar med. Jag har aldrig skjutit en räv så vi kan lägga det åt sidan men faktum är att när jag tog examen ansågs det olämpligt att skjuta småvilt med den kalibern. Har du skjutit varmintladdningar i 30.06 någon gång och i så fall vilket syfte?
Nej, jag har inte skjutit varmintkulor (inte laddningar, man kan ladda lite olika med de kulorna) i 30-06 då jag inte riktigt såg något behov av det då min vanliga jaktammo fungerade bra nog på skadedjur och jag jagade annat oftare än jag sköt räv.

Men syftet med en varmintkula är ju att göra av med precis all energi i målet och ställa till så stor skada som möjligt, men det blir rätt stor köttförstöring så det är i stort sett bara när man skjuter något man inte skall äta som man använder den. Enda undantaget jag kan komma på i Sverige är att den används vid säljakt, men då skjuter man ju i huvudet så köttförstöringen blir minimal ändå.
Citera
2026-09-28, 22:56
Medlem
Citat:
Det är Lance Twiggs konto.

Matt Robinsons facebook kan du enkelt leta upp själv. Om den är äkta eller inte får du själv ta ställning till.
Vet du hur många Matt Robinsons det finns?
Och hur ska jag ta ställning till det, när du inte länkat till den ens lite maskerad?
Likadant med Lance Twiggs konto.
Du vet väl hur lätt det är att göra falska konton? Är det kanske därför du inte länkat dessa?

Citat:
Om du läst så visste du att jag lagt ned jakten och det har ju varit några olika men den sista boxen jag "lekte" upp var från Norma, tror jag det är flera år sedan
Ok, tack. Dvs så längesedan att du inte minns typ eller vikt på 30-06.

Jo, vet du något on hur ammunition kan eventuellt degradera över tid, om den inte förvaras bra?
Och om ammunitionen kanske är ganska gammal?

Citat:
Väldigt mycket "antingen", "eller", etc i dessa teorier.
Räknat med att Tyler ihjälskjuten? Då hade de helst inte låtit honom ens hoppa ner från taket.
Eller, att skytten skjutits ihjäl precis utanför kamerors räckvidd inom/nära UVU området. Där det skulle vara lätt att plantera Tylers kropp.
Citera
2026-09-29, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Väldigt mycket "antingen", "eller", etc i dessa teorier.
Räknat med att Tyler ihjälskjuten? Då hade de helst inte låtit honom ens hoppa ner från taket.
Eller, att skytten skjutits ihjäl precis utanför kamerors räckvidd inom/nära UVU området. Där det skulle vara lätt att plantera Tylers kropp.
Det cirkulerade läckta textmeddelanden där Tyler skrev till Lance att han tänkte go out with a bang och att dom inte skulle få ta honom levande. Om dom var korrekta så var planen alltså att skjuta ihjäl Tyler vid gripandet. Men Tyler förekom dom genom att gå till polisen och anmäla sig själv.
Citera
2026-09-29, 07:53
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Varför hade han behövt sitta i bilen tillsammans med Tyler? Det hade väl räckt om Lance satt där?
Fast då visar de geografiska positionerna på Lance Twiggs telefon att den var på samma plats som Tylers telefon när sms'n skrevs och då hade Lance också varit gripen nu.
Senast redigerad av Västkustskt 2026-09-29 kl. 07:55.
Citera
2026-09-29, 08:01
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Det cirkulerade läckta textmeddelanden där Tyler skrev till Lance att han tänkte go out with a bang och att dom inte skulle få ta honom levande. Om dom var korrekta så var planen alltså att skjuta ihjäl Tyler vid gripandet. Men Tyler förekom dom genom att gå till polisen och anmäla sig själv.
Fast TR var ju inte misstänkt när han lämnade in sig själv. Om han nu inte hade något med skjutningen att göra är det helt orimligt att han på något sätt inser att han kommer att bli skjuten av polisen när han blir gripen eftersom han inte har någon som helst aning om att han kommer att bli gripen.

Din teori om att den pensionerade polisen som var vän till familjen var inblandad i konspirationen har du dragit ur röven.
Citera
2026-09-29, 08:33
Medlem
Citat:
Fast då visar de geografiska positionerna på Lance Twiggs telefon att den var på samma plats som Tylers telefon när sms'n skrevs och då hade Lance också varit gripen nu.
Varför skulle Lance ha sin telefon med sig?
Citera
2026-09-29, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Fast TR var ju inte misstänkt när han lämnade in sig själv. Om han nu inte hade något med skjutningen att göra är det helt orimligt att han på något sätt inser att han kommer att bli skjuten av polisen när han blir gripen eftersom han inte har någon som helst aning om att han kommer att bli gripen.

Din teori om att den pensionerade polisen som var vän till familjen var inblandad i konspirationen har du dragit ur röven.
Bilderna på honom var redan ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in