2026-09-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Ja, det verkar veekligen troligt att Lance vill riskera dödsstraff eller resten av livet i fängelse genom att lägga ut videor på sin egen kanal som visar att han är delaktig på mordet på Kirk.
Det har han väl inte gjort?
Citera
2026-09-28, 20:12
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Det har han väl inte gjort?
Ok. Men vilka bevis mot Tyler det som försvinner tack vare den där videon?
Citera
2026-09-28, 20:16
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Var du kan läsa?? Nu är du dum.
Så du har ingen källa på att han hade god vapenvana och brukade regelbundet vara ute i öknen och plinka?
Alltså, jag försöker inte med nån slags 'gotcha' eller liknande utan jag vill bara titta på dom källorna som du har tittat på, för att skaffa mig mer data i fallet.
Citera
2026-09-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ok. Men vilka bevis mot Tyler det som försvinner tack vare den där videon?
Det är bara konstigt helt enkelt. Det blir ju inte särskilt svårt att tänka sig att Lance kan ha skickat meddelandena till sig själv.

Att Tyler skulle skrivit och skickat meddelandena är ju inte särskilt troligt, varför skulle han avslöja sig så fullständigt?
Citera
2026-09-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Man kanske skjuter räv på 20 meter om man jagar med hagel. Jag trodde du hade jagat, normalt skjuter man in sin bössa på 80-100 meter då skiljer det bara några cm i höjd om man skjuter på 180 meter, du behöver kanske hålla 7-8 cm upp för att träffa rakt på. 100 meter är inte något speciellt långt avstånd och med en 30-06 och expanderande ammo är du i stort sett garanterad att döda en räv eller något annat i den storleken oavsett var i kroppen du träffar.

Jag har aldrig hört talas om någon som har skjutit in sitt kulgevär på 20-50 meter om det är en lite kraftigare kaliber.
Jag vet inte om du är snabb med ai eller om du faktiskt kan något. Har inte bestämt mig riktigt där. Men du har rätt i att 20-50 är hagelavstånd. Så det klarade du. Men man skjuter inte räv med jaktammunition i 30.06 på något avstånd. Åtminstone inte när jag tog examen. Skjuter du in en bössa med varmint på 100 meter och sedan laddar jaktammo och siktar på närmare 200 meter så har du en träffbild som avviker bra mycket mer än 7-8 cm. Det betyder fortfarande inte att du har fel i att det var det Tyler använde. Det betyder heller inte att jag har fel baserat på de fakta som finns runt honom. Jag tror ärligt talat att han kunde mer än så. Han kunde vapnet, han kände garanterat till diverse ammunitioner på grund av eget och familjens vapenintresse. Så om han valde en varmint är frågan ett stort varför. Jag tror inte att det var något han "råkade" ta. Han tog sig tid till att göra inskriptioner etc och borde ha insett precis vad han hade i händerna.
Citera
2026-09-28, 20:26
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det är bara konstigt helt enkelt. Det blir ju inte särskilt svårt att tänka sig att Lance kan ha skickat meddelandena till sig själv.

Att Tyler skulle skrivit och skickat meddelandena är ju inte särskilt troligt, varför skulle han avslöja sig så fullständigt?
Du vet att man kan se från vilken plats en telefon skickar ett sms?
Och du vet säkert också att man kan se från vilken telefon sms'et skickades?
Citera
2026-09-28, 20:27
Medlem
Citat:
Du vet att man kan se från vilken plats en telefon skickar ett sms?
Och du vet säkert också att man kan se från vilken telefon sms'et skickades?
Jepp
Citera
2026-09-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vilken typ av 30.06 brukar du använda? Och vikt, etc?

Om du läst så visste du att jag lagt ned jakten och det har ju varit några olika men den sista boxen jag "lekte" upp var från Norma, tror jag det är flera år sedan
Citera
2026-09-28, 20:35
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jepp
Vad drar du för slutsats av det?
Citera
2026-09-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Så du har ingen källa på att han hade god vapenvana och brukade regelbundet vara ute i öknen och plinka?
Alltså, jag försöker inte med nån slags 'gotcha' eller liknande utan jag vill bara titta på dom källorna som du har tittat på, för att skaffa mig mer data i fallet.
Jag tänker inte leta igenom varenda video/nyhetsklipp på Youtube som handlar om detta för att du inte tror på det jag skrev. Vill du bevisa mig fel får du helt enkelt göra jobbet själv. Det är ett känt Flashbackfenomen att kalla på källa så fort man blir svarslös istället för att försöka motbevisa genom egen prestation. Jag faller inte för det.
Citera
2026-09-28, 20:44
Medlem
Muslimer, skulle tipa på muslimska brödarskapet
Citera
2026-09-28, 20:44
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Jag vet inte om du är snabb med ai eller om du faktiskt kan något. Har inte bestämt mig riktigt där. Men du har rätt i att 20-50 är hagelavstånd. Så det klarade du. Men man skjuter inte räv med jaktammunition i 30.06 på något avstånd. Åtminstone inte när jag tog examen. Skjuter du in en bössa med varmint på 100 meter och sedan laddar jaktammo och siktar på närmare 200 meter så har du en träffbild som avviker bra mycket mer än 7-8 cm. Det betyder fortfarande inte att du har fel i att det var det Tyler använde. Det betyder heller inte att jag har fel baserat på de fakta som finns runt honom. Jag tror ärligt talat att han kunde mer än så. Han kunde vapnet, han kände garanterat till diverse ammunitioner på grund av eget och familjens vapenintresse. Så om han valde en varmint är frågan ett stort varför. Jag tror inte att det var något han "råkade" ta. Han tog sig tid till att göra inskriptioner etc och borde ha insett precis vad han hade i händerna.
Ifrågasätter du min kompetens när du för några inlägg sedan hävdade att geväret borde varit inskjutet på 50 meter eller kortare om man jagar räv eller coyote?

Jag har själv skjutit räv med 30-06, bryr man sig inte om hur skinnet ser ut går det jättebra även om jag mest har använt 6,5x55 eftersom den är mer flackskjutande och avstånden lätt drar ut när man vakar eller lockar på räv, det är svårt att få dem att komma nära om man inte driver den med hund. Men det är en annan sorts jakt.

Jag tror dock inte att TR träffade där han siktade eftersom sidan av halsen inte direkt är ett uppenbart mål på det avståndet. Det behöver dock inte säga speciellt mycket om hans kunskaper om varken vapen eller skytte, jag kan tänka mig att det är en rätt så pressad situation med rätt mycket adrenalin att försöka ha ihjäl någon på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in