2026-09-28, 16:36
Medlem
Såg ett program om gruvindustrin i Kiruna, Malmberget. De vetkar geniunt stolta och nöjda med sina jobb!
Citera
2026-09-28, 16:40
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast präster blir tydligen oftare än genomsnittet utbrända. Lite överraskande.

Dom vill hjälpa människor i ett samhälle som slutat bry sig.
Annars är Präst eller liknade mycket lyckliga och hoppingivande
Citera
2026-09-28, 16:47
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag skulle nog säga bibliotekarie.

Min första tanke också men kom sen på att de nog får handskas med en del folk som ställer till det.

Min andra tanke är arkivarie och såna jobb där man får jobba med sitt intresse och under eget ansvar.
Citera
2026-09-28, 17:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Gillar du att köra skulle jag satsa på chaufför som du har som exempel. Du kan ha radion på hela dagarna och lyssna på musik och välja volymen helt själv.

Det enda som kan vara lite jobbigt är stressen om det krävs att passa tider, som budförare.

Plus fan vad som går att göra plus.

Det är ju fan bra. Sedan fixa detta med C kort. Efter det kan du liksom bara chilla och lyssna på musik du diggar.
Citera
2026-09-28, 17:24
Medlem
Nozzibobos avatar
Parkarbetare,
Citera
2026-09-28, 17:29
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Folk inom sjukvården tror jag är nöjda - dom har en bra sammanhållning och dom spelar stor roll för patienter. Det är lagom meningsfullt och en mix mellan teoretiska och praktiska kunskaper och arbetsuppgifter.

Verkar inte som om sjukvårdspersonal är särskilt nöjda och lyckliga.

En studie 2025 från Karolinska Institutet visar att hälso- och sjukvårdspersonal i Sverige har en högre risk för självmord jämfört med andra yrkesgrupper med liknande yrkesnivå. Studien belyser särskilt riskerna för läkare, sjuksköterskor och undersköterskor.

Studien belyser även att administrativ personal inom hälso- och sjukvården inte har en högre risk för självmord.
Citera
2026-09-28, 17:32
Medlem
Barentss avatar
Jag tänker mig olika motiveringsfaktorer.

En del väljer sitt kall som jobb t.ex läkare sjuksköterskor präster psykologer snickare bönder veterinärer. De är nog lyckliga, om jobbet blev som de tänkt.

En del väljer att jobba själva eftersom de vill ha kontroll över sin arbetstid, arbetsuppgifter, inte någon chef. Som jag. Vi är naturligtvis lyckliga, om vi drar in tillräckligt med pengar.

En del vill göra samma sak varje dag, inte ha någon stress, inte något särskilt arbetstempo eller ansvar, bara dra in en trygg lön.

Alla borde ha ett perfekt jobb. Det är absolut underbart, jag har ett.
Citera
2026-09-28, 17:41
Medlem
Lycka är något man får söka på sin fritid
Citera
2026-09-28, 17:54
Medlem
Hoppilandkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanporta
Lycka är något man får söka på sin fritid
Jag vill inte ha den inställningen. Man spenderar 40 timmar i veckan på något och då vill jag vara till freds med det och inte känna mig ledsen
Citera
2026-09-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Gynekologer sägs vara väldigt lyckliga över sitt arbetsval

Jag var väldigt lycklig som gynekolog, men blev lite för noggrann och fick sparken…
Citera
2026-09-28, 18:01
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nozzibobo
Parkarbetare,

kan stämma. de kör omkring på sina gräsklippare och tycks nöjda med det.
Citera
2026-09-28, 18:01
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Vaktmästare skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in