Citat:
Ursprungligen postat av
E.M.A
Fy fan vad äcklig du är. Du, att en person VÅLDTAR ETT BARN (Åtskilliga ggr dessutom!!) är en JÄVLIGT tydlig anledning till att han inte ska vara i närheten av några barn någonsin, även sina egna!! De har INTE tagit hänsyn till barnens behov öht!! I allra första hand vad det gäller det stackars offrets behov- att han ska vara så långt som möjligt ifrån henne, så hon slipper vara rädd (iaf för honom) igen, men även gällande hans egna barn är det definitivt inte att ta hänsyn till dem, att de ska tvingas träffa ett sådant monster! Gör man en sån vidrig sjuk sak så har man uppenbarligen inga som helst spärrar, så alla barn i hans närhet är i fara!! Så, helt emot barnkonventionen ,med andra ord!! Att man tar hänsyn till en sån vidrig vuxen persons "rätt till privat- och familjeliv" enligt artikel 8 är en skam! Inget annat. Fy fan, jag mår fysiskt illa av det här jävla samhället som sviker barn gång på gång, påhejat av sådana typer som dig.
Jag tycker det är trist att du går till angrepp mot mig, precis som att jag påverkat detta!? Jag säger bara att när man ställer en fråga mot Barnkonventionen så prövar man detta mot barnets bästa, det är liksom idén/syftet med hela lagstiftningen. Vad det gäller målsägande/styvdottern så är ju inte hon part i utvisningsfrågan. Men hon är ju skyddad genom att vederbörande häktats och dömts till fängelse. I övrigt kommer ju Socialtjänsten se till att han aldrig träffar henne och min gissning är att mamman och den här mannen inte längre är ett par. Allt annat vore ju tragiskt för dottern ifråga!
Sedan vill jag bara berätta att bara det faktum att en förälder häktas eller döms till fängelse gör att Socialtjänsten sätts in. När saken dessutom rör sexualbrott mot barn så kopplas dom in redan under förundersökningsstadiet och i regel så utreder ju polisen även om sexualbrott skett mot dom egna barnen - så här finns det ju verkligen en kontroll över hur barnen haft det. Man stämmer ju givetvis av detta mot annan historik (ev. polisanmälningar, orosanmälningar, beslut om LVU, BUP-utlåtanden osv.) så här har ju varken Polisen eller Socialtjänsten haft någon oro kopplad till att hans biologiska barn skulle ha blivit utsatta för några övergrepp.
Sedan som jag nämnde tidigare så finns det ju inga garantier eller "automatik" i att en vuxen person som utsätter barn för sexuella övergrepp kommer eller vill göra likadant mot sina egna barn. Detta kan ju enkelt stöttas av att man VET att inte alla barnsexualbrottslingar som själva har barn utsatt sina barn. Det är ju också så att man vet att sexualbrott mot egna biologiska barn är relativt ovanliga. Då är det mycket vanligare med exempelvis styvföräldrar som utsätter sina styvbarn eller mor/farföräldrar som utsätter sina barnbarn. Det finns ju studier kring personer dömda för sexualbrott mot andra barn, än sina egna, där personerna själva anser att övergrepp på de egna barnen är någonting helt främmande och att dom aldrig skulle vilja/kunna utnyttja sina egna barn. Personerna har då i många fall pratat i termer av "
att man inte gör så mot sina barn", "
att man inte skulle vilja göra sådant med sina egna barn", "
att det hade känts avvikande och motbjudande" osv.
Jag tycker egentligen inte man skall prata i termer av "pedofil" eftersom att pedofili är en diagnos/störning, vilket man behöver oerhört mycket kompetens för att uttala sig om. Både experterna och forskarna är ju tydliga med att långt ifrån alla som begår sexualbrott mot barn lider av pedofili. Det framgår ju av forskningen att övergrepp mot barn även kan handla om sådant som makt, kontroll, dominans, sadism. Det kan också handla om svårigheter att få till sexuell intimitet med andra vuxna eller att man befinner sig i miljöer där det finns mycket barn - och att det i kombination med t ex bristande impulskontroll, funktionsnedsättning, psykisk ohälsa eller missbruk kan övergå i övergrepp. Det jag vill säga med detta är att man bara inte kan resonera utifrån: "
Detta är en pedofil som är farlig för alla barn, i alla situationer/sammanhang" för så enkelt är det alltså inte...