2026-09-28, 00:03
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag vill gärna veta ifall Holm tryckt upp killen mot väggen och hållt i skjortkragen typ, eller om det handlar om ett tvättäkta "strypmördargrepp" med två hände ämnat att kväva någon

Något säger mig att det mer handlar om att Holm tryckt upp Emil Persson mot väggen och höll honom i skjortsnibbarna snarare än att det var det tvättäkta "nu ska jag kväva dig till döds"-greppet. Fast man vill ju veta. Är ju stor skillnad mellan dessa, så man vill gärna veta exakt hur det skedde innan man helt tar ställning till allvaret i det som hände.

Vore intressant att veta. Trasig T-shirt talar för att han blev fasthållen i tröjan. Däremot talar uppgiften om ”märken” för att Holm åtminstone höll med en hand på halsen.

Känns som att Holms hela image av en präktig ödmjuk värmlänning håller på att rämna. Undviker han alkohol för att han är medveten om hans inre ilska?

Mycket spekulationer. .
Citera
2026-09-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViperVen
Absurt ja, men fortfarande knappast kul.

Efter att ha resonerat lite i tråden har jag insett att det faktiskt är mer kul nu än vad jag tyckte det var från början. Idén att Sjöberg skulle tappa det helt i Buenos Aires pga höjdhoppsbeef är kul. Och som jag skrivit tidigare i tråden, om något är fördomen en förolämpning mot Sjöberg, inte Holm. Förstår inte vad som är upprörande
Senast redigerad av Stunkyn 2026-09-28 kl. 00:14.
Citera
2026-09-28, 00:13
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Hahaha, vad är nu detta? Försvarar folk helt seriöst att en vuxen karl efter åtta år fortfarande är så arg över ett skämt, som obs obs inte ens var på hans bekostnad, att han inte kan tygla sig utan börjar STRYPA vederbörande? Det är ju så bisarrt så det liknar ingenting.

Antingen så stör sig folk så till den milda grad på Emil Persson att de tycker det var gött att någon försökte ge sig på honom oavsett anledning, eller så har folk inte fattat vad som hände utan tror att det var någon form av hot inblandat. Men för all del, Holm verkar ju fortfarande tro det, trots att han anses smart och har haft åtta år på sig att processa skämtet.
Folk är en ständig källa till besvikelse.

När det var så pass grovt och drog in hans son kan man inte säga "men det var bara på Sjöbergs bekostnad". Det håller inte.
Citera
2026-09-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
När det var så pass grovt och drog in hans son kan man inte säga "men det var bara på Sjöbergs bekostnad". Det håller inte.

Vad var så grovt exakt..?
Citera
2026-09-28, 00:16
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Nästan för bra. Trodde först att det var nån sorts satir. Slår allt i den här soppan! 🤣

Bättre än Perssons skämt. Haha.
Citera
2026-09-28, 00:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvaresomkasta123
På något sätt påminner detta om när Will Smith slog till Chris Rock på käften på scen. Också sekundärkränkt man med kort stubin…

Och alla som försvarade Will Smith och hånade Chris Rock!
Citera
2026-09-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
"Jo, det är extremt många som försvarat vad han gjort, även offentliga personer.
Att polisanmäla strypgrepp är en självklarhet."

Vad gjorde Holmen frågade jag?

Trodde du såg det?
Nej jag har inte sett det, varför tror du det?
Citera
2026-09-28, 00:24
Medlem
Citat:
På vilket sätt håller det inte? Skämtet var 100% på Sjöbergs bekostnad. Bara någon med en nedsättning skulle tolka det som att Persson föreslog att sonen skulle mördas eller uttalade någon form av hot.
Citera
2026-09-28, 00:25
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jo, jag håller såklart med om det. Men jag menar att Emil kanske blivit informerad om det finns en ”sleeper” därute….på jakt efter upprättelse eller till och med hämnd.

Sedan tror jag inte att det var den enda oförrätten som Mr 2,40-Aspberger burit på. Vem vet vad mer som lurar bakom hörnet? Det är väl därför han säger sig ha bokat upp terapi. Så här på en söndag!
Must det säger han nog mest för att förmå Emil att lägga ner polisanmälan. Ser inte snyggt ut med en dom för misshandel/hot eller vad det nu landar i. Blir nog inga fler på spåret för herr Holm iaf.
Citera
2026-09-28, 00:25
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stunkyn
Vad var så grovt exakt..?

Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
På vilket sätt håller det inte? Skämtet var 100% på Sjöbergs bekostnad. Bara någon med en nedsättning skulle tolka det som att Persson föreslog att sonen skulle mördas eller uttalade någon form av hot.

Att han använde ett hypotetiskt mordscenario på Holms son (med namn) som chockvärde för att skapa skratt. Tanken var säkert att driva med Sjöberg men det blir något mer än så i det här fallet.

Sen är ju Holms angrepp på Persson och vad som framkommit där en annan fråga.
Citera
2026-09-28, 00:28
Medlem
Citat:
Att han använde ett hypotetiskt mordscenario på Holms son (med namn) som chockvärde för att skapa skratt. Tanken var säkert att driva med Sjöberg men det blir något mer än så i det här fallet.

Sen är ju Holms angrepp på Persson och vad som framkommit där en annan fråga.

Det enda sättet det skulle bli mer är om man genuint tror att Sjöberg är redo att döda Holms som pga en höjdhoppsbeef. Nej, jag ser verkligen inte hur det är ”mer”. Vad är det mer av exakt? Vad finns det att ta åt sig av
Senast redigerad av Stunkyn 2026-09-28 kl. 00:32.
Citera
2026-09-28, 00:32
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stunkyn
Men vad blir det mer? Det enda sättet det skulle bli mer är om man genuint tror att Sjöberg är redo att döda Holms som pga en höjdhoppsbeef. Nej, jag ser verkligen inte hur det är ”mer”. Vad är det mer av exakt? Vad finns det att ta åt sig av

Det var inget hot men det var ett hotfullt scenario mot hans son man skall sitta och garva åt. Att hävda att det bara handlade om Sjöberg eller skedde på hans bekostnad bara är naturligtvis fel när ett mordscenario på Holms son dras in som rekvisita för att skämtet ens skall funka. Tänk lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in