2026-09-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Ja en explosiv höjdhoppare med OS guld kryddat med psykopatiska drag går definitivt till attack snabbare än någon hinner dra upp mobilen och filma.

Skämt åsido tycker lite synd om honom men trodde på allvar inte att han hade detta inom sig. Fast är man en offentlig person, ska vara en ambassadör för idrotten, ungdomar osv och har som mål att kapitalisera på sitt namn så får man fan hålla känslorna i styr och inte göra bort sig såhär.

Sant, efter hans fadäs som skolvikarie (vilket jag inte har en aning om vad som hände) ska sägas, bör Holmen kanske röra sig tillbaka? Bör ha en hyfsad pension?
Citera
2026-09-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Snarare tvärtom, hon syntes väl nästan aldrig.

Okej då. Minns att hon hade asiatiskt utseende. Så jag såg väl henne i alla fall nån gång. Och tänkte att det kanske var välexponerat.
Citera
Medlem
Publicerat några timmar innan incidenten.
Citat:
– Fördomarna var nog att det skulle vara relativt hög medelålder och ganska snällt. Det känns inte som att det är så mycket slagsmål på Bokmässan. Det är väl alltid Sweden Rock som skryter med att de är så jävla befriade från våldsdåd. Men Bokmässan tar ju priset. Jag tycker att det är väldigt härligt här.
https://www.lokalpressen.se/emil-persson-om-bokmassanfordomarna-inte-sa-mycket-slagsmal-6.2.11170.c1ba55abfe
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Det där förklarar ju faktiskt en hel del. Det skulle ärligt talat inte överraska mig det minsta om Stefan Holm är helt mentalt sliten och utbränd av det där hysteriska uppmärksamhetsbehovet.
Att gå från att ha varit en respekterad OS-hjälte till att bli reducerad till en levande klickraket i lokalmedia – där precis allt från flyttkartonger och Legobitar till bröllopsminuter ska flikas ut till allmän beskådan – måste ta på krafterna. Han har uppenbarligen låtit sig förvandlas till en statist i deras gemensamma PR-maskin för att kränga billiga romance-böcker.
När man lever under den typen av konstant, fejkad fasadpress där allt ska säljas in med ett påklistrat leende, krävs det till slut inte mycket för att det ska slå slint. Emil Persson råkade bara stå i vägen när tryckkokaren till slut exploderade på takbaren. Det ursäktar inte strypgreppet, men det visar hur desperat och sliten gubben faktiskt är i sin jakt på att hålla sig relevant.
Folk började skicka insändare till tidningen och undra varför de kysser deras röv hela tiden med alla reportage Så det är ändå en ganska utbredd uppfattning att det går lite för långt med deras uppmärksamhetsbehov. https://www.nwt.se/asikter/insandare/sluta-fjaska-i-media-for-stefan-holm-och-jessica-eriksson/
Citera
2026-09-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Haha. Ja, det har liksom kommit bort i detta.

"Kränkningen" ligger rimligtvis i att Sjöberg skulle vara så wack att han efter att ha fått längden på sin höjdhoppskuk ifrågasatt kan tänka sig att ha ihjäl - inte antagonisten - utan dennes tonårsson om han ser en chans att komma undan med det.

Men nu har ju inte Sjöberg en flaggstång uppkörd i röven och besitter nån sorts känsla för absurdism så han garvar givetvis bara.

Ja, nu kan jag få en del second handed embarassment av Fördomspodden för att vissa inte verkar hänga med på noterna och Emil kan upofattas som lite väl på/grov, jag lyssnar bara ibland på dom som jag tror kan hantera skämten. Men om det här är hur skämtet var så är det ju genuint kul hahah…
Senast redigerad av Stunkyn 2026-09-27 kl. 23:20.
Citera
2026-09-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
De förväntar sig väl att det ska vara en intervju om ingen förklarar för dem att i den här podden kommer de istället få nöjet att försvara sig mot en rad oförskämda påståenden om deras egen livsstil.

Jag inbillar mig att premissen i nägon mån görs klar för de medverkande. Men att de är så intervjuskadade att de ändå inte är med på galoppen.
Citera
2026-09-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobilewhorehouse

https://www.lokalpressen.se/emil-persson-om-bokmassanfordomarna-inte-sa-mycket-slagsmal-6.2.11170.c1ba55abfe

Haha såklart.

Vilken fitta EP är! Hahaha!
Citera
2026-09-27, 23:15
Avstängd
Citat:
Folk började skicka insändare till tidningen och undra varför de kysser deras röv hela tiden med alla reportage Så det är ändå en ganska utbredd uppfattning att det går lite för långt med deras uppmärksamhetsbehov. https://www.nwt.se/asikter/insandare/sluta-fjaska-i-media-for-stefan-holm-och-jessica-eriksson/
Det där är ju det definitiva kvittot på hur extremt trötta folk är på deras eviga linslusbeteende. När vanliga prenumeranter blir så provocerade att de sätter sig och skriver insändare till NWT om att media måste sluta fjäska för paret, då vet man att gränsen för vad folk står ut med är nådd för längesen.
Det finns en extremt utbredd uppfattning om att deras maniska bekräftelsebehov har gått helt överstyr. De har ju i princip behandlat lokalpressen som sin privata Instagram-feed. Att de dessutom livesände hela sitt bröllop minut för minut visar bara hur verklighetsfrånvända de blivit i sin lilla bubbla.
Det är precis den här typen av fejkad, sönderfjäskad fasadmiljö som har gjort Stefan Holm så mentalt sliten och skör. När man har vant sig vid att lokalmedia agerar personliga hejaklackar och skriver snyftartiklar om minsta lilla grej, så klarar man väl till slut inte av att möta den verkliga världen. På takbaren fanns det inga ryggradslösa lokalredaktörer som kunde skydda honom, och då räckte det med ett åtta år gammalt skämt för att hela den uppblåsta kändisbubblan skulle spricka med ett strypgrepp.
Citera
2026-09-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobilewhorehouse

Nästan för bra. Trodde först att det var nån sorts satir. Slår allt i den här soppan! 🤣
Citera
2026-09-27, 23:20
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Är det värt det kan bara Stefan svara på, men i slutändan är han den största förloraren oavsett.

Japp, antagligen
Citera
2026-09-27, 23:20
Medlem
Citat:

Tur för avsändaren att det är skrivet under pseudonym.
Citera
2026-09-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Jag inbillar mig att premissen i nägon mån görs klar för de medverkande. Men att de är så intervjuskadade att de ändå inte är med på galoppen.

Tydligen inte. Då hade de väl känt till formatet. I alla fall. För de som gjort det kloka valet att skippa tv-programmet fördomsshowen så beskrivs det här. Verkligen inte sugen på att höra någon partiledare frågas ut om sina toalettbesök.

https://www.svd.se/a/Gxj1mq/fordomsshowens-emil-persson-beter-sig-som-en-mobbare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in