2026-09-27, 22:24
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Den är ganska osmaklig och samtidigt så absurd att den omöjligt går att ta på allvar bokstavligen. Ja förutom för Stefan och alienfrun då.

Den är absurd men jag försöker förstå varför man tycker det är roligt. Vad i det gör det till sådan briljant humor som flera i tråden vill få det till? Är det verkligen oerhört roligt när man drar det till sin spets? Idag gör ju alla det så det är inte så att de är unika och överraskar på ett sätt att det blir briljant humor. Det är ju bara kallt och smaklöst. Tröttnar man inte också väldigt snabbt när man vet att det kommer ytterligare ett skämt som dras till sin spets? I fördomshowen borde många tröttnat redan inne i det andra avsnittet när man förstod hur konceptet var.
Citera
2026-09-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
För mig spelar det ingen roll om personen är offentlig eller inte utan hans tillvägagångasätt är att göra humor med mobbingfasoner. Han försöker göra billiga poänger genom att hitta personliga och privata saker han han göra någon till åtlöje med. Inte på ett snillrikt och subtilt sätt utan han tror att om jag kan göra det så grovt som möjligt så kommer alla tycka det är så himla häftigt och beundransvärt. När det egentligen är simpelt mobbande och utlämnande som sker. Inget i det är roligt heller.

Okej, men är det så att du tycker Emil Persson har utsatt någon kändis du gillar för mobbing då? För hela konceptet är ju att han ska säga olika fördomar han har om kända personer och dom är ju där FRIVILLIGT. Har svårt att tro att någon tvingas vara där? Så de som deltar vet ju vad som väntar, de kommer bli sågade, och de måste inte vara med. Det blir ju ändå helt sjukt att kalla det för mobbing för det finns ju ett samtycke. Sen gick han för långt när han skojade om Holms barn när det var Sjöberg som skulle bli häcklad, men i alla fall.
Citera
2026-09-27, 22:26
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Jo det är 8 år sen och åtta år mer av EPs imbecilla ”humor”. Hatet har väl snarare grott om något.
Jag tycker också att EP är en tönt, och jag förstår inte hur man kan tycka att han är rolig.
Citera
2026-09-27, 22:28
Medlem
pextas avatar
https://x.com/NickJointson/status/2104012784006468067?s=20

vet inte om den här intervjun med Patrik S postats förut men han säger en del relevant info om SH som ligger i linje med hans agerande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sphere00
Melwin själv verkade ju inte särskilt påverkad av det heller. Och tog avstånd från vad pappa Stefan gjorde. En grabb i 20-års åldern med mer mognad än sin 50-åriga far.

Tänkte också på det när jag läste Melwins svar, vilken mogen grabb. Han verkar inte bry sig ett dugg om skämtet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaHannen
Det är just där som tvisten uppstod. Rent taktiskt hade varit smartare om Holm hade polisanmält den ytlige journalisten DIREKT. En tänkande journalist hade givetvis aldrig hasplat ur sig något liknande.
Haha... menar du på allvar att det här ens skulle vara i närheten av ett hot av något slag?

Det Stefan har gjort är tusen resor värre. Och då menar jag inte bara själva överfallet, utan att han efteråt beskriver det som att Emil Persson mordhotat hans son.

Det var inget mordhot. Att kalla det för det är i sig väldigt grovt, särskilt när man ser vilket drev det har skapat mot Persson.
Citera
2026-09-27, 22:29
Medlem
Citat:
Den är absurd men jag försöker förstå varför man tycker det är roligt. Vad i det gör det till sådan briljant humor som flera i tråden vill få det till? Är det verkligen oerhört roligt när man drar det till sin spets? Idag gör ju alla det så det är inte så att de är unika och överraskar på ett sätt att det blir briljant humor. Det är ju bara kallt och smaklöst. Tröttnar man inte också väldigt snabbt när man vet att det kommer ytterligare ett skämt som dras till sin spets? I fördomshowen borde många tröttnat redan inne i det andra avsnittet när man förstod hur konceptet var.
Att dra något absurt till sin spets kan ju vara roligt i vissa fall. I detta fallet tycker jag själv att det mest är smaklöst. Men så gillar jag inte heller Emil, han tar mest billiga poäng på tråkigt låg nivå. Men sådana personer gör man rätt i att mest ignorera. Inte försöka strypa... Det i sig är absurt. Vilket här blir oerhört komiskt, men det är ju mest för att Stefan tar sig själv på så oerhört stort allvar. Självdistans existerar inte där. Det är ganska kul alltså, inte misshandeln.
Citera
2026-09-27, 22:31
Medlem
Några funderingar kring detta.

1. Perssons kommentar var jävligt plump.
2. Kommentaren var riktad mot Sjöberg och inte Holm.
3. Holm fick en ursäkt dagen efter.
4. Den som borde ha blivit kränkt här var väl främst Sjöberg och inte Holm eftersom Persson insinuerade att Sjöberg var beredd att mörda?
5. Holms attack 8 år senare är fullständigt obegriplig.
Citera
Medlem
drullureds avatar
Det löjligaste i hela historien är väl polisanmälan. Herregud, sånt här reder man väl ut ändå. Persson är bög eller?
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TropikensFauna
Okej, men är det så att du tycker Emil Persson har utsatt någon kändis du gillar för mobbing då? För hela konceptet är ju att han ska säga olika fördomar han har om kända personer och dom är ju där FRIVILLIGT. Har svårt att tro att någon tvingas vara där? Så de som deltar vet ju vad som väntar, de kommer bli sågade, och de måste inte vara med. Det blir ju ändå helt sjukt att kalla det för mobbing för det finns ju ett samtycke. Sen gick han för långt när han skojade om Holms barn när det var Sjöberg som skulle bli häcklad, men i alla fall.

Jo, du har rätt i att det blir lite annorlunda när de ställer upp på det frivilligt men jag tycker hans plattform och hans sätt att agera bara osar av mobbarfasoner och det är ju ganska unket. Tycker han har ett arrogant sätt och för egen del upplever jag att han tycker han själv är så jäkla rolig och smart. Jag tycker det skär sig helt enkelt.

Holm gjorde fel som blev fysisk när han blev förbannad. Han erkänner det vilket jag tycker är bra. Det är inte alla som erkänner sina brister.

Jag kan också vid närmare eftertanke tycka att Emil gjorde en bra grej genom att försöka be om ursäkt.
Citera
2026-09-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Ett litet strypgrepp är väl inte hela världen? Om han straffknullat Persson till döds genom ögonhålan hade jag förstått om det blivit moralpanik men det här var ganska oskyldigt. Man får tåla lite skoj.

Ja, Emil borde ha insett humorn i detta och sett det som en bra anekdot. Hade jag varit Emil Persson hade jag inte kunnat hålla mig för skratt. Polisanmälan var obegriplig.
Citera
2026-09-27, 22:32
Medlem
Citat:

Du tycker alltså inte att idén om att Sjöberg random skulle får sig att döda Holm eller hans son när han ser dom i Buenos Aires för att de har en beef om höjdhoppning typ 15 år efter avslutad karriär är kul..? Och väljer att ta detta uppmålade scenario som en grov kränkning mot Holm istället. Ooook lol. Vad som är ännu roligare (med den här situationen, inte skämtet) är att det är en större kränkning mot Sjöberg att ha fördommen om honom än att det är kränkande mot Holm eller hans familj
Senast redigerad av Stunkyn 2026-09-27 kl. 22:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in