2026-09-27, 21:43
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Stefan Holm var mig en långsint jävel. Men sedan finns det ett antal riksmobbare som Emil Persson och Alex Schulman med fler som ofta går över alla gränser. Då tycker jag inte att man ska böla och polisanmäla om man åker på ett kok stryk. Emil Persson är en jävla kärring som polisanmälde.

Exakt, det är det här ingen fattar. Holm inser att han behöver ta hjälp, det gör varken Emil Persson eller Alex Schulman. Det är en stor skillnad.
Citera
2026-09-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ja men det är det jag menar. Folk får väl häckla honom tillbaka det kanske är det som behövs. Eller brukar han skämta på sin egen bekostnad någon gång eller bara på andras?

Jag har ingen större koll på Emil annat än delar av Fördomspodden men där verkar han ha högt i tak. Märk väl att SH är den som väljer att strypa utan tydlig provokation åtta år senare…
Citera
2026-09-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Exakt, det är det här ingen fattar. Holm inser att han behöver ta hjälp, det gör varken Emil Persson eller Alex Schulman. Det är en stor skillnad.

Men ingen av dem begår fysiska övergrepp på vare sig skolelever eller mediaprofiler.
DET är en stor skillnad.
Citera
2026-09-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Folk som tycker Stefan gjorde rätt är samma skrot och korn som tycker man ska slå ihjäl koranbrännare. Jävla hederskultur. Tål lite skämt.
Ett litet strypgrepp är väl inte hela världen? Om han straffknullat Persson till döds genom ögonhålan hade jag förstått om det blivit moralpanik men det här var ganska oskyldigt. Man får tåla lite skoj.
Citera
2026-09-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Men suck nej. Men man kan ju förstå att han blev förbannad.

Nej, jag kan genuint inte förstå vad han blev förbannad för, förklara
Citera
2026-09-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Ett litet strypgrepp är väl inte hela världen? Om han straffknullat Persson till döds genom ögonhålan hade jag förstått om det blivit moralpanik men det här var ganska oskyldigt. Man får tåla lite skoj.

Stefan tålde ju uppenbarligen inte lite skoj?
Citera
Medlem
st33rs avatar
Skulle vilja ha bekräftat i detalj i vilken mån det verkligen handlade om att ”strypa” Emil Persson eller om Holm bara typ tog tag i hans krage och tryckte honom mot väggen på klassiskt ”akta dig jävligt noga”- rufft maner

Det är rätt stor skillnad tycker jag mellan någon som medvetet tar ett strypmördar grepp med båda händerna i syfte att klämma åt nåns andningsvägar , och nån som lyfter nån i kragen .
Så det vore intressant att få utrett

Vilket det väl lär bli om det nu blivit en polissak.
Senast redigerad av st33r 2026-09-27 kl. 21:52.
Citera
Medlem
Ser många skriva att Emil Persson är en mobbare, är det för podden han drivit? Den tvingas väl ingen medverka i och han gör väl ändå inga ”utspel” mot folk utanför podden? Fattar inte hur det kan vara en så utbredd uppfattning att han är någon slags mobbare?
Citera
2026-09-27, 21:53
Medlem
Holm blir väl persona non grata I både media och friidrotts Sverige. Inom en snar framtid tränare åt en rysk, kinesisk eller annan höjdhoppare vars land har sk tveksamt rykte internationellt. Belarusisk kanske?

Fan Holm du skulle tagit några kalla och slappnat av med Sjöberg istället för stället det hände på. Vet någon var det hände? Avenyn eller något ställe nära Mässan Berzeli kanske? Var Sjöberg månne där och hetsade honom att sätta snubben på plats?
Citera
2026-09-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Holm blir väl persona non grata I både media och friidrotts Sverige. Inom en snar framtid tränare åt en rysk, kinesisk eller annan höjdhoppare vars land har sk tveksamt rykte internationellt. Belarusisk kanske?

Fan Holm du skulle tagit några kalla och slappnat av med Sjöberg istället för stället det hände på. Vet någon var det hände? Avenyn eller något ställe nära Mässan Berzeli kanske? Var Sjöberg månne där och hetsade honom att sätta snubben på plats?

Det var uppe på Gothia Hotel, baren.
Citera
2026-09-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViperVen
Jag brukar kunna urskilja humor i det mesta och har väldigt högt till tak men vart finns humorn i om Sjöberg skulle döda Holm om de sågs i en gränd? Ännu mindre förstår jag vad hans son har med saken att göra.

Det låter i mina öron bara som en sinnessjuk fråga.

Förmodligen saknar jag kontext kring det hela...

Hade någon sagt något liknande till mig och min son så hade jag definitivt velat ha en ursäkt. Osmakligt som fan.

Hur är skämtet inte kul? Det är ju helt otänkbart och absurt att Sjöberg skulle vilja döda Holm eller hans son, det är ju därför det är en kul fråga
Citera
2026-09-27, 21:56
Medlem
graventhulmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann

Sjöberg har tvärtom gått ut och sagt att Holm gett ordet långsint ett ansikte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in